Mijn huidige set met een beetje verleden

Gestart door Marcel, januari 29, 2009, 17:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

#300
Censuur

TurboMarco

Hoi Marcel ,

Ik heb daar (ZBA) ook al gereageerd , maar het zelfde doe ik ook maar hier  :-D

De speakers zien er heel mooi uit , ik zie dat je bij mij in de buurt woont , misschien een keer komen beluisteren dan ?

groet , Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

#302
Censuur

SMarcel

#303
Censuur

Cornelis1921

Gebouwd als een tank; klinkt als een klok! Zeer fraai, Marcel. :yes: notworthy En nog wel veel plezier er mee. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

#305
Censuur

TurboMarco

Yep , akoestiek en plaatsing van luidsprekers , het gewenste geluid word daar door wel gemaakt .....of afgebroken  nopompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Citaat van: TurboMarco op december 05, 2014, 16:52:16
Yep , akoestiek en plaatsing van luidsprekers , het gewenste geluid word daar door wel gemaakt .....of afgebroken  nopompom

En.....volgens jouw handtekening allereerst de opname..... :wink:

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SMarcel

#309
Censuur

Cornelis1921

Een zeker niet verkeerde aankoop/aanwinst, Marcel. Heel veel plezier ermee. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Citaat van: SMarcel op februari 06, 2015, 07:07:13
Hallo collega forummers,

Sinds gister ben ik in het bezit van een mooie Fatman iTube Valve Amp inclusief Fatman speakers, iPod touch 16Gb en Apple Airport Express.

Het geheel verkeerd in nieuwstaat en klinkt heel goed.

Dit is een internetfoto van de set.




En dan hier de set in een proefopstelling op de eettafel om e.e.a. te proberen.







En hier de Pianolak gespoten Fatman speakers welke opvallend goed klinken.



Ik heb de speakers al ingezet in mijn hoofdset als centre speaker, deze pasten net mooi in de kast. Daar had ik al andere "liggen" maarde Fatman is toch wel van een andere orde.

Nu ga ik toch eerst de chinese 6N1 buizen vervangen voor een paar goede russen. De buizen zijn nog nooit vervangen en volgens de vorige eigenaar is de set 4 a 5 jaar oud, dus die hebben hun branduren er wel op zitten.
Had al gegoogled en gelezen dat een goede vervangingsbuis een hele goede upgrade in de set is, dus dat wordt nog wat.


Ik heb zelf de Fatman Carbon edition (foto's zwerven hier ook rond op het forum), inclusief de speakers. Ik moet zeggen dat ik het setje bij de eethoek heb staan momenteel en voorziet ons van muziek als we aan het eten zijn. Het setje heeft een heerlijk warm en eerlijk geluidsbeeld.

Ben benieuwd welke buisjes je als vervanger gaat kiezen... Ik heb voor de originele gekozen indertijd maar heb nog altijd het idee er eens mee te gaan experimenteren. So keep us (or me) informed :yes: :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SMarcel

#312
Censuur

xander32

#313
Mooi hoor notworthy.

In Wageningen bij Klankbeeld, heb ik destijds verschillende Tannoy ls. gehoor op een Fatman buizen versterker (2x 45 watt) en dat was zeer aangenaam :yes:.


Genieten joh!


Citaat van: SMarcel op februari 06, 2015, 07:07:13
Hallo collega forummers,

Sinds gister ben ik in het bezit van een mooie Fatman iTube Valve Amp inclusief Fatman speakers, iPod touch 16Gb en Apple Airport Express.

Het geheel verkeerd in nieuwstaat en klinkt heel goed.

Dit is een internetfoto van de set.




En dan hier de set in een proefopstelling op de eettafel om e.e.a. te proberen.







En hier de Pianolak gespoten Fatman speakers welke opvallend goed klinken.



Ik heb de speakers al ingezet in mijn hoofdset als centre speaker, deze pasten net mooi in de kast. Daar had ik al andere "liggen" maarde Fatman is toch wel van een andere orde.

Nu ga ik toch eerst de chinese 6N1 buizen vervangen voor een paar goede russen. De buizen zijn nog nooit vervangen en volgens de vorige eigenaar is de set 4 a 5 jaar oud, dus die hebben hun branduren er wel op zitten.
Had al gegoogled en gelezen dat een goede vervangingsbuis een hele goede upgrade in de set is, dus dat wordt nog wat.

Zo, dat was ie weer even.

Groeten,

Marcel

SMarcel

#314
Censuur