Weer terug bij Marantz, en hoe........PM11S3 !

Gestart door CBdicX, juli 07, 2014, 20:13:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polleke_cgc

http://nl.wiktionary.org/wiki/capacitantie
http://nl.wiktionary.org/wiki/inductantie

Veel verbastering is het dus niet, hé... 't Is niet omdat jij het niet kent, dat het niet bestaat, hé...

En over dat bakzeil : nog even deze vraag : Als een versterker niet vervormt bij "normaal" gebruik, en alle versterkers dus krek dezelfde klank geven (bij datzelfde normaal gebruik). Waarom passen bepaalde versterkers dan beter bij bepaalde luidsprekers dan bij andere ? Ofwel is het hetzelfde, ofwel niet. Veel tussenwegen zijn er n iet.
Of zou het dan toch kunnen dat er toch verschillen zijn...

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

#47
Jeetje, en ik was zo blij met mijn H&C deal van Onkyo naar Marantz........  :yes:
Ik heb nu reeds spijt dat ik over Bi-wire ben begonnen, het was zo "leuk" maar ontspoort nu in technische termen en stellingen waar de meeste van ons toch geen kaas van gegeten hebben   :no:

Marvin

Zit je dat voetbal nou al op 115db te luisteren/kijken?

CBdicX

Citaat van: marvin op juli 08, 2014, 23:01:22
Zit je dat voetbal nou al op 115db te luisteren/kijken?

Ik heb het geluid na 20 minuten maar op MUTE gezet..............  :wink:

polleke_cgc

Citaat van: lo op juli 08, 2014, 22:52:22
back on-topic

Allé : 'k zal de vraag on topic stellen : waarom is een PM11S3 een betere versterker dan een Onkyo TX-NR5010 ?
Ook een surround versterker kan je in stereo gebruiken, hé... Aan de klankkwaliteit kan het blijkbaar niet liggen (hoewel ik het daar niet mee eens ben...).

Cornelis1921

De PM11S3 is als versterker hoogstwaarschijnlijk ANDERS dan de TX-NR5010 en NIET per se BETER, en hoe hoe anders is een kwestie van SMAAK. Dit is mijn diplomatieke antwoord. Einde discussie.
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op juli 08, 2014, 22:54:43
Jeetje, en ik was zo blij met mijn H&C deal van Onkyo naar Marantz........  :yes:
Ik heb nu reeds spijt dat ik over Bi-wire ben begonnen, het was zo "leuk" maar ontspoort nu in technische termen en stellingen waar de meeste van ons toch geen kaas van gegeten hebben   :no:
Gewoon aansluiten en muziek luisteren.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

hchifi.nl

Citaat van: SB_Marantz op juli 08, 2014, 22:18:52
Ach je kunt proberen mij de basis bij te brengen in een verbasterde taal...soit......
Zolang het geen filterspoel is doen dit soort uitspraken niet ter zake.

Of ga je nu ook nog over pcb trace' s van 70 micron beginnen met een inductieplaat?

Je hebt al eerder bakzijl moeten halen....

Waarom altijd deze discussies op dit soort manier aangaan Wilfred ? dat siert je niet..
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Ik ga zaterdag de PM ophalen en zal dan voor mij bekende muziek en films vergelijken tov de Onkyo.
Ik laat het maandag weten hoe ik deze omruil ervaar, dan wel goed, dan wel slecht of minder.
Ben benieuwd..........

WilliamB

Citaat van: CBdicX op juli 09, 2014, 13:30:46
Ik ga zaterdag de PM ophalen en zal dan voor mij bekende muziek en films vergelijken tov de Onkyo.
Ik laat het maandag weten hoe ik deze omruil ervaar, dan wel goed, dan wel slecht of minder.
Ben benieuwd..........
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thanatos

Citaat van: hchifi.nl op juli 09, 2014, 13:17:22
Waarom altijd deze discussies op dit soort manier aangaan Wilfred ? dat siert je niet..

Ik ga niemand verdedigen. Niet nodig. Maar je kan het ook omdraaien. Waarom staan mensen niet open voor een tegen woord ?

De een is passief en knikt ja. Het andere persoon is direct en op de man. Veel verschillende mensen op deze aardkloot me dunkt.

In audioland zijn zoveel indianen verhalen die wal nog kant raken. Dat is bijna in geen andere tak van sport zo erg van toepassing. Ja in de para'normale' en homeopathische sferen allicht.

Als je dan in jip en janneke taal een voorzet krijg kun je hier gerust eens kritisch over nadenken.

Dan over dat Bi-wire aansluiten.. bij een 2 kanaals versterker blijft de aansturing 2 kanaals. Ook al zet je er 2 paar uitgangen relais geschakeld tussen. Er gebeurd niets wezenlijks anders. Ja het brugje achter op je luidsprekers wordt vervangen door een lus in je versterker... Daar ga normaal gezien geen winst halen hoor.. bi-ampen is een ander verhaal.

Capaciteit en weerstand bij kabels gaat alleen spelen bij grote afstanden en diameters.. denk aan hoogspanningsmasten waar dit wel degelijk een issue is. In speakerskabels.. afscherming en contactoppervlak/weerstand zijn de enige zaken die er toe doen.

Ontopic voor TS mooie aanwinst! Fijne versterker. Stabiel, compleet en mooi om te zien. Enjoy!

thanatos

Citaat van: polleke_cgc op juli 09, 2014, 12:34:02
Allé : 'k zal de vraag on topic stellen : waarom is een PM11S3 een betere versterker dan een Onkyo TX-NR5010 ?
Ook een surround versterker kan je in stereo gebruiken, hé... Aan de klankkwaliteit kan het blijkbaar niet liggen (hoewel ik het daar niet mee eens ben...).

Ik heb nog nooit een surround versterker mooi stereo horen weergeven.. Niet veel gehad wel een fagship model van Onkyo en die heeft het kort uitgehouden. Misschien de digitale voortrap die roet in het eten strooide of de beperkte voeding voor 5 kanalen.. geen idee. Een PM11 is een lust voor het oor met de juiste opstelling.

hchifi.nl

Citaat van: thanatos op juli 09, 2014, 15:45:31
Ik ga niemand verdedigen. Niet nodig. Maar je kan het ook omdraaien. Waarom staan mensen niet open voor een tegen woord ?

De een is passief en knikt ja. Het andere persoon is direct en op de man. Veel verschillende mensen op deze aardkloot me dunkt.

In audioland zijn zoveel indianen verhalen die wal nog kant raken. Dat is bijna in geen andere tak van sport zo erg van toepassing. Ja in de para'normale' en homeopathische sferen allicht.

Als je dan in jip en janneke taal een voorzet krijg kun je hier gerust eens kritisch over nadenken.

Dan over dat Bi-wire aansluiten.. bij een 2 kanaals versterker blijft de aansturing 2 kanaals. Ook al zet je er 2 paar uitgangen relais geschakeld tussen. Er gebeurd niets wezenlijks anders. Ja het brugje achter op je luidsprekers wordt vervangen door een lus in je versterker... Daar ga normaal gezien geen winst halen hoor.. bi-ampen is een ander verhaal.

Capaciteit en weerstand bij kabels gaat alleen spelen bij grote afstanden en diameters.. denk aan hoogspanningsmasten waar dit wel degelijk een issue is. In speakerskabels.. afscherming en contactoppervlak/weerstand zijn de enige zaken die er toe doen.

Ontopic voor TS mooie aanwinst! Fijne versterker. Stabiel, compleet en mooi om te zien. Enjoy!

Ik kan hier wel op in gaan maar dat doe ik niet  :wink:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515