Jon, ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen met de PM7200 van Paul.
Zelf heb ik gisteren mijn PM7200 maar weer opengeschroefd.
Op advies van Jon het PCB van de eindversterker nog eens goed nagelopen. Hij heeft blijkbaar betere ogen dan ik, want ik was toch een paar bindingen vergeten
. Respect dat je dat op bovenstaande foto's kon zien!
Toen maar verder gegaan en dit keer
alle PCB's gedemonteerd en alle boards 100% doorgesoldeerd. Systematisch te werk gegaan om het risico dat ik wéér enkele bindingen zou vergeten zo klein mogelijk te maken.
Ik had de indruk dat er op verschillende andere PCB's, zoals het Tone Board, ook slechte bindingen zaten, terwijl die boards toch helemaal niet zo warm worden.
Daarna alles weer gemonteerd en aangesloten om te testen. Schrikmoment toen bleek dat de versterker alleen op "Source Direct" wou spelen
. Gelukkig bleek dat simpel te verhelpen door de bruggen op de processor-poorten achter op de versterker er weer in te steken
. Daarna functioneerde hij gelukkig weer uitstekend.
Bij het testen vorige week begon het geluid zwaar te vervormen als ik de volumeknop opschroefde tot voorbij pakweg 11 uur. Of dat door 1 kanaal veroorzaakt werd of door beide weet ik echter niet. Ik kon mij ook niet herinneren of dat voorheen ook zo was geweest; ik heb het geluid nooit zo hard staan. Gisteren heb ik de volumeknop tot 2 uur / half 3 open durven te draaien, en dat geheel zonder vervorming! Wel kneiterharde muziek die tot 2 huizen verder te horen geweest moet zijn, dus verder ben ik maar niet gegaan
.
De speakerrelais heb ik toch nog maar niet vervangen. Het schema in de servicemanual bestuurd, en aangezien de storing zich op zowel Speakers A, Speakers B als op de hoofdtelefoon voordoet kunnen de speakerrelais eigenlijk wel uitgesloten worden als boosdoener.
Tot nu toe heeft de storing zich niet meer voorgedaan, maar het lastige is dat de storing zich ook alleen voordoet als de versterker koud is. De komende week maar weer even afwachten hoe hij zich houdt.
Nog wat plaatjes bij het praatje,
ter leeringh ende vermaek:
De PM7200 weer op tafel, hier gedeeltelijk gedemonteerd:
Het PCB van de Volume Control:
Het linker- en rechter deel van het front PCB:
De Speaker Switch PCB:
Het PCB van de Tone Control:
Feiko