Zojuist als eerste de versterkerprint helemaal doorgesoldeerd en toen getest. Helaas, weinig verbetering. Wel leek het nu alsof de "tweede klik" (de speakerrelais) sneller na inschakeling van de versterker kwam dan anders altijd.
Daarna de versterker maar weer verder uit elkaar gehaald en ook de print van de volumeregeling en de input print helemaal doorgesoldeerd, en de voedingsprint nog gecontroleerd en ook op een paar punten doorgesoldeerd. Daarna weer in elkaar gezet en weer getest. En zowaar, beide kanalen klinken weer gelijk.
Vreemd genoeg duurt het nu wel weer langer voordat de speakerrelais klikken.....
Vervolgens de versterker weer afgekoppeld om de bias en offset te controleren.
Als eerste de offset. Die was op het rechter kanaal redelijk netjes met 1,5 mV. Het linker kanaal zat echter op 18,9 mV. Terug geregeld naar 1,2 mV (luistert nogal nauw met dat potmetertje).
Na een half uurtje warm worden (conform service manual) was de bias op het rechter kanaal 18,6 mV. Die iets omlaag gebracht tot ca. 17,9 mV. Luistert ook weer erg nauw...
Links was ongeveer gelijk, en die op 17,6 weten te krijgen.
Klasse A was er slechter aan toe; het rechter kanaal was maar liefst 168,6 mV (op 92,2 kunnen krijgen), en links was 133,3 mV (en die op 82,8 kunnen krijgen). Die potmetertjes luisteren allemaal ongelofelijk nauw, dus ik vind het wel goed zo... Ik heb hem eigenlijk toch nooit op klasse A.
Nu de komende dagen even afwachten of hij goed blijft klinken. Klinkt nu in ieder geval weer fantastisch
.
Heb wel wat foto's gemaakt. Zal even kijken hoe en wanneer ik die kan plaatsen.