De set van Ozzie

Gestart door Ozzie, november 28, 2013, 13:51:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ozzie

Hallo mede forum leden en Marantz liefhebbers,

Ik zal me even voorstellen ik ben Edwin kom uit Eindhoven en al jaren een Home theater verslaafde. notworthy

Ik ben nog niet zolang lid op dit forum en misschien was dat maar beter ook. ik dacht dat ik het upgrade virus al had bedwongen en tevreden was met mijn opzet.
Maar niets is dus minder waar want ik denk dat het nooit bedwongen kan worden haha
Ik ben dus ook weer gaan upgraden en moest er dus ook weer aan geloven eerst moest de subwoofer er aan geloven ik had nog een wat oudere infinity sub staan omdat mijn Klipsch RF-63 best wel veel laag bezaten vond ik het nog redelijk goed klinken samen met mijn Marantz SR8002.
Nou toch maar eens gaan kijken of ik het laag met name in de films wat voller kon gaan krijgen omdat daar toch wel een redelijke sub voor nodig is heb ik lang gezocht en marktplaats de laatste jaren goed in de gaten gehouden maar het moet dus ook nog eens binnen je budget blijven ben ik uitgekomen hier in eindhoven bij AudioTvcentrum waar ik 2 Final S220 subs heb aangeschaft.
Nou dat was wel een hele verbetering maar damn die dingen doe je niet ff gewoon in de kamer zetten en het klinkt meteen goed.
Dus hier het forum op en eens kijken wat ze hier allemaal voor hints en tips hadden voor het afstellen van ht setup.
En ik moet zeggen wat fijn dat dit forum bestaat want ik heb er zeker heel veel aan gehad.
Maar ook door dit forum kwam ik erachter dat er wel nog meer verbetering in zou kunnen zitten en heb daarna mijn Marantz SR8002 weg gedaan en daarvoor de SR7008 aangeschaft.
Hallo jongens wat is dat een wereld van verschil met de sr8002 en echt het geld meer dan waard  hello
Daarna natuurlijk vele topics hier nog doorgespit en het virus was niet meer te stoppen ook nog maar een setje AudioQuest CV-8 72v DBS luidsprekerkabels aangeschaft.

Nou toen was het budget wel even op maar het virus nog niet bestreden haha
maar goed dat budget komt wel weer

Nou ik zal even mijn setje van nu omschrijven en laten zien.

Marantz SR7008
Marantz DV4001
Samsung LE52A656
Vu+ Duo
Xtreamer Prodigy
Logitech squeezebox Touch
Playstation 3

Klipsch RF-63
Kef XQ2c
Kef Q15
2x Final S220
AudioQuest CV-8 72v DBS

Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Ozzie

Nog even een vraagje aan iedereen die mijn set bekijkt
weet iemand waar ik de steun op de foto kan bemachtigen hier in nederland
de Peerless PS200 A/V Component Shelf
Ik wil mijn center speaker net onder de tv hangen en dan mijn Marantz SR7008 er netjes onder zetten in het midden.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

WilliamB

Mooie SET zeg,
Zijn die platen tijdelijk, die tegen de muur zijn geplakt ?

Veel luister en kijkplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

100%Marantz

Citaat van: WilliamB op november 28, 2013, 14:10:37
Mooie SET zeg,
Zijn die platen tijdelijk, die tegen de muur zijn geplakt ?

Veel luister en kijkplezier.

SHHHHT daar hangen foto's van mevrouw achter, die wij niet mogen zien.  :schater: :schater:

Mooie set.
Is het geen probleem om een KEF center speaker te hebben en Klipsch als fronts?
Er is een groot verschil aan rendement, nee?

Geniet, en Welkom.
marantz, what else?

Ozzie

Citaat van: WilliamB op november 28, 2013, 14:10:37
Mooie SET zeg,
Zijn die platen tijdelijk, die tegen de muur zijn geplakt ?

Veel luister en kijkplezier.


Ja die platen zijn een tijdelijke oplossing haha was aan het testen om de akoestiek te verbeteren omdat het allemaal van beton is hier en geen gordijnen.
Maar die platen komen er wel te hangen alleen dan in een mooier jasje.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Ozzie

Citaat van: 100%Marantz op november 28, 2013, 14:29:57
SHHHHT daar hangen foto's van mevrouw achter, die wij niet mogen zien.  :schater: :schater:

Mooie set.
Is het geen probleem om een KEF center speaker te hebben en Klipsch als fronts?
Er is een groot verschil aan rendement, nee?

Geniet, en Welkom.

Haha foto's van mevrouw ja dat zou ook wel eens kunnen maar nee hoor ik ben vrijgezel.
geen gezeur als je gaat upgraden of iets verbouwd voor de akoestiek.

Ja ik ben er nog niet over uit of de Kef center wel moet blijven of dat de klipsch mogen gaan
Daarom ook dit forum krijg je vanzelf leuke adviezen.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

WilliamB

Citaat van: Ozzie op november 28, 2013, 14:35:14

Ja die platen zijn een tijdelijke oplossing haha was aan het testen om de akoestiek te verbeteren omdat het allemaal van beton is hier en geen gordijnen.
Maar die platen komen er wel te hangen alleen dan in een mooier jasje.
Even het topic van Marantz 81 doorspitten..Die heeft ook van die platen gemaakt.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op november 28, 2013, 14:29:57
SHHHHT daar hangen foto's van mevrouw achter, die wij niet mogen zien.  :schater: :schater:

Mooie set.
Is het geen probleem om een KEF center speaker te hebben en Klipsch als fronts?
Er is een groot verschil aan rendement, nee?

Geniet, en Welkom.

Regelt Audyssey toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ozzie

Citaat van: WilliamB op november 28, 2013, 15:49:25
Even het topic van Marantz 81 doorspitten..Die heeft ook van die platen gemaakt.

Ik had ook die tip gevonden bij Marantz 81 dus bij deze nog hartelijk dank voor je goede tip Marantz 81  hello

was ook de bedoeling om ze te gaan maken alleen zit ik nu met mijn pootje in het gips dus kan ik nog niet gaan timmeren en zo maar dat komt.
Heb er trouwens nog een paar aan de andere kant van de kamer maar ik ben nog niet helemaal overtuigd of die er wel moeten komen.

Citaat van: John Wx op november 28, 2013, 16:20:55
Regelt Audyssey toch

Nou met die platen klinkt het naar mijn idee beter maar je zou zeggen dat Audyssey dat wel zou moeten doen ja.
Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van Audyssey.
Of ik heb er gewoon helemaal geen verstand van, dat kan natuurlijk ook nog  HB
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Zoldar

Voor films zou ik het niet beter in kunnen regelen. Voor muziek vind ik het niet altijd even geslaagd.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Ozzie op november 28, 2013, 16:27:34
Ik had ook die tip gevonden bij Marantz 81 dus bij deze nog hartelijk dank voor je goede tip Marantz 81  hello

was ook de bedoeling om ze te gaan maken alleen zit ik nu met mijn pootje in het gips dus kan ik nog niet gaan timmeren en zo maar dat komt.
Heb er trouwens nog een paar aan de andere kant van de kamer maar ik ben nog niet helemaal overtuigd of die er wel moeten komen.

Nou met die platen klinkt het naar mijn idee beter maar je zou zeggen dat Audyssey dat wel zou moeten doen ja.
Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van Audyssey.
Of ik heb er gewoon helemaal geen verstand van, dat kan natuurlijk ook nog  HB


dat komt omdat het wennen is aan "perfectie" denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

100%Marantz

Citaat van: Zoldar op november 28, 2013, 16:45:42
Voor films zou ik het niet beter in kunnen regelen. Voor muziek vind ik het niet altijd even geslaagd.

Klopt, voor film is het bij mij prima, maar stereo muziek is niks, maar heeft ook te maken met de speakers vooraan, ze zijn te klein en niet goed genoeg voor mooie muziek.
Luister dus weinig of geen muziek met die set. Grote vloerstaanders heb ik daarvoor, maar heb wat te weing plaats in mijn TV kamer.
We (Ik) wijk af, sorry 
marantz, what else?

Zoldar

Nee hoor. Als je stero 2.1 aanzet is de curve alles behalve vlak. Bovendie doet adsy ook allerlij correcties in het hoog. Dat is 1 mans versie van ideaal. Niet die van mij of die van een stereo mastering engineer.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Welkom! Mooie set hoor!  :yes:

mikekiwi

Zeer fijne set, ben stiekum een beetje jaloers op je receiver-move  :-o