De set van Ozzie

Gestart door Ozzie, november 28, 2013, 13:51:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jowa


Cornelis1921

 stupid Ook jij Edwin, welkom hier! Toffe set, je hebt goed voor mekaar. Veel plezier ermee. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ozzie

Thx  notworthy allemaal voor de leuke reacties !!!

Maar is er niemand die die muurbeugel tekoop weet voor de centerspeaker en versterker ??
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Ozzie

Hoi allemaal,

Ik zit even met een paar vraagjes.
Ik wil de wand waar mijn installatie staat helemaal gaan aanpakken zodat ik alle kabels en router en nas server erachter kan wegwerken.
Nu dat ik dat dan toch ga doen kan ik net zo goed meteen de akoestiek gaan aanpakken en heb ik van alles gelezen op http://www.soundscapes.nu/ maar dan blijf ik toch nog met een paar vraagjes zitten en waarschijnlijk zijn hier bij jullie wel van die geleerden en technici die mij daarbij kunnen helpen.

ik heb een foto bijgevoegd met wat nu de bedoeling is.
NU is de vraag achter de wand die dus 17cm diep word is dan het beste om die helemaal op te vullen met glaswol en wat voor hout (dikte en soort) kan ik het beste ervoor zetten ?
De wand word daarna nog met akoestisch behang bekleed.
en de tv valt straks dus in de wand mooi netjes met de voorkant gelijk en mijn center komt daar recht onder samen met receiver.
Center ook een deel in de wand laten verdwijnen of is dat niks ivm geluid ?

En dan die BassTraps in de hoeken die ga ik opvullen met platen glaswol op elkaar gestapeld maar moet ik die hele BassTrap daarna geheel afsluiten zijkanten snap ik wel dat dat moet maar ook van plafond en vloer ??

Dank je voor jullie medewerking.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

lo

Zie mijn antwoord op jouw vraag in "akoestiek".
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MauZ

Welkom,

Nice setje.. :-)

Voor de centerspeaker:   http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=7007&title=BT15

Voor je reciever zou ik ff niet weten maar d'r is vast wel iemand die een tip heeft...  :wink:

Greetz Mauz
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Ozzie

begonnen met de achterwand !!!

Ik zal tussendoor wat foto's plaatsen om de vorderingen te laten zien.

Ik ben begonnen met de gehele achterwand met vloerbedekkings tegels te beplakken met een goede rubberen onderrug voor het contact geluid te minimaliseren voor de buren.
daarna eerst de planken gehangen om de plaatsen te bepalen van de componenten.
Toen goede stevige balken van 7x17 cm tegen de wand geplaatst en verder het frame voor de bastraps en toen de 17cm geheel opgevuld met geluidsglaswol wat hier uit eindhoven uit een oud kantoorpand van philips komt, dat tussen de kantoorwandjes heeft gezeten.
De bastraps ook geheel gevuld met glaswol. op de laatste foto van nu is de bastrap aan de bovenkant afgesloten maar dit blijft niet zo die gaat weer gewoon open maar was om het een en ander te bepalen.

Vandaag verder met het dichten boven en onder de tv.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Ozzie

nog een paar foto's
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

pietjepc

Zozo, dat ziet er veelbelovend uit!!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Gebruik je volledig gesloten MDF plaat?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SMarcel

Het ziet er super uit, mooi project.

Heb ik toch een vraag, wat heb je aan bastraps als je deze vult met glaswol en aan de buitenkant afdekt met een harde afwerking??

Ik persoonlijk zou zeggen dat je dit dan met stof of iets wat geluid absorbeert afdekt. dan is het mijn inziens pas effectief.

Ik hoor graag.

Groeten,

Marcel

Ozzie

Citaat van: lo op december 13, 2013, 10:37:10
Gebruik je volledig gesloten MDF plaat?

Ja voor de wand zelf wel gesloten mdf van 12 mm

Citaat van: SMarcel op december 13, 2013, 11:53:36
Het ziet er super uit, mooi project.

Heb ik toch een vraag, wat heb je aan bastraps als je deze vult met glaswol en aan de buitenkant afdekt met een harde afwerking??

Ik persoonlijk zou zeggen dat je dit dan met stof of iets wat geluid absorbeert afdekt. dan is het mijn inziens pas effectief.

Ik hoor graag.

Groeten,

Marcel

Hoi Marcel,

Nee voor de bastraps komt ook stof voor.
Zoals het er nu uitziet op de volgende foto zo blijft het open en dan maak ik houten frames die met luidsprekerstof bekleed worden die ik er dan met magneten voor kan hangen.
Maar nu moet eerst de wand nog bekleed worden met een katoenpleister dat akoestisch is en dan komen die frames ervoor.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

lo

Citaat van: Ozzie op december 13, 2013, 13:47:23
Ja voor de wand zelf wel gesloten mdf van 12 mm


Dat betekend dus dat die gehele wand geen akoestische demping gaat geven  :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ozzie

Citaat van: lo op december 13, 2013, 13:58:14
Dat betekend dus dat die gehele wand geen akoestische demping gaat geven  :no:

Jawel alleen het glaswol erachter is voor de buren.
De wand zelf word bekleed met een katoenen sierpleister van 5 tot 8 mm dik op natuurbasis die zelf weer akoestisch is .

ZIe bijlage :
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Ozzie

Nog een paar fototjes.

En vandaag dan de wand afwerking !!
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220