De set van Ozzie

Gestart door Ozzie, november 28, 2013, 13:51:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Zeer mooi.

Heeft de TV niet wat verluchting nodig?
Misschien niet met LCD, maar plasma vraagt toch wat verluchting, nee?
marantz, what else?

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Ozzie

Citaat van: 100%Marantz op december 15, 2013, 11:38:14
Zeer mooi.

Heeft de TV niet wat verluchting nodig?
Misschien niet met LCD, maar plasma vraagt toch wat verluchting, nee?

Boven de tv zit een gat waar nog een rooster inkomt en er ligt eventueel 12v voor een ventilator.
Al is dit een lcd tv dus die zal zijn warmte wel kwijt kunnen door het rooster alleen.

Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Ozzie

Het akoestisch sierpleister aanbrengen !!!
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

Vinyl_Fuchs

Knap staaltje huisvlijt, wel direct een drastische maatregel. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Bij mij thuis is de luisterplek cq. akoestiek zeker niet optimaal, maar binnen mijn huidige woonsituatie valt hier weinig te veranderen (lange, relatief smalle woonkamer waarbij ik mijn luisterpositie alleen in de breedte kan innemen)

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Zo, wat een gaaf project zeg  hello

Waar heb je die sierpleister gekocht, en hoe heet het?

Zo'n SR7008 wordt vooral op de bovenkant rechtsachter heet volgens mij, en het lijkt dat juist dat deel achter de muur zit. Ik hoop dat dat niet te heet wordt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ozzie

Citaat van: pameijer op december 15, 2013, 17:44:59
Zo, wat een gaaf project zeg  hello

Waar heb je die sierpleister gekocht, en hoe heet het?

Zo'n SR7008 wordt vooral op de bovenkant rechtsachter heet volgens mij, en het lijkt dat juist dat deel achter de muur zit. Ik hoop dat dat niet te heet wordt!

Nou de SR7008 word alleen aan de bovenkant heet en niet aan de achterkant en hij staat maar net met de aansluitingen in de muur.

Hier kun je alle info vinden over de sierpleister http://www.cotton-wall.nl/
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

SMarcel

Nou Edwin, mijn complimenten.

Jij gaat met audio net weer een fase verder dan waar anderen ophouden met bekabeling  en afstelling c.q opstelling.

Het ziet er mooi uit, ook een goede/juiste keus met die dempende sierpleister. Niet alleen functioneel maar ook nog eens mooi om te zien.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Marcel

Ozzie

Bijna klaar nog een paar laatste puntjes afwerken en dan kunnen we gaan afstellen en gaan genieten.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

100%Marantz

Nu nog de tafel opruimen en alles is perfect  :-D :-D

Zeer mooi, en het resultaat bij het luisteren?
marantz, what else?

jowa

En de cones van de speakers zwart verven....  :wink:

Mooi gedaan zo. Veel luisterplezier  pompom

WilliamB

Goed je best gedaan  notworthy erg mooi.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

stupid
Dit is toch niet ook de woonkamer van iemands partner, want anders is toch immers waf waf waf, of is de vrouw des huizes soms ook een fanatieke audiofiel? ;-) :-D byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Wel wel Edwin,

Dat ziet er super uit.

Ik zou toch nog adviseren om ook nog een vloerkleed te nemen. De bastraps zullen ongetwijfeld de ongewenste resonanties wegnemen, maar de afstraling naar voren ziet alleen maar een plavuizen vloer.

Mooi project, mijn complimenten.

Groeten,

Marcel

Ozzie

Citaat van: Cornelis1921 op december 18, 2013, 02:06:14
stupid
Dit is toch niet ook de woonkamer van iemands partner, want anders is toch immers waf waf waf, of is de vrouw des huizes soms ook een fanatieke audiofiel? ;-) :-D byebye

Haha ja dit is wel gewoon de woonkamer maar niet van iemands partner we weten allemaal dat de vrouwen er niet blij mee zijn dat we het huis verbouwen alleen maar voor het geluid.
Maar komt er nu een vrouw die kan niet anders dan accepteren of gewoon weer vertrekken haha

Citaat van: SMarcel op december 18, 2013, 06:48:19
Wel wel Edwin,

Dat ziet er super uit.

Ik zou toch nog adviseren om ook nog een vloerkleed te nemen. De bastraps zullen ongetwijfeld de ongewenste resonanties wegnemen, maar de afstraling naar voren ziet alleen maar een plavuizen vloer.

Mooi project, mijn complimenten.

Groeten,

Marcel

Hoi marcel er ligt een vloerkleed voor de luidsprekers alleen heb je die niet op de foto gezien.
Maar het geluid is hier enorm vooruit gegaan.
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220