de set van Helspie (starter)

Gestart door Helspie, november 22, 2013, 19:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Helspie

Citaat van: John Wx op november 26, 2013, 23:39:13
Je hebt ze recht vooruit staan

Ik had ze recht vooruit staan... staan nu beetje naar binnen terug... stap voor stap... :wink:

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 26, 2013, 23:51:07
Ik had ze recht vooruit staan... staan nu beetje naar binnen terug... stap voor stap... :wink:

Er is een truuk voor met kruispunten snijpunten spiegels aan de muur etc etc. maar dan heb je echt een exact punt waar je moet gaan zitten maar of je dat wil ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Helspie

Neen, voor de moment is het goed zo... Zo echt één luisterspot is nu ook niet aangenaam...

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 27, 2013, 08:38:51
Neen, voor de moment is het goed zo... Zo echt één luisterspot is nu ook niet aangenaam...

Voor vele wel het ideale punt qua plaatsing van instrumenten etc. maar je moet ook leven in een ruimte  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Mijn Totems staan ook recht naar voren. Wordt zo door Totem aanbevolen.
Het klinkt in ieder geval super!

Mooie set zo Helspie!
En inderdaad: af en toe de speakers een beetje verplaatsen (naar opzij of naar voren/achteren). Gewoon lekker experimenteren.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Helspie

Man man man... wat houd ik toch van Tori Amos!!! HB HB HB HB

kippenvelmomentje gehad! :yes: :yes: :yes:

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op november 27, 2013, 10:23:37
ik ga VANDAAG OOK VOOR RECHT

Moet je eens opletten hoeveel plezier je daar aan zult gaan beleven.  pompom HB nopompom

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Helspie

vandaag platenspeler opgehaald, Pro-ject RPM 1.3, ook wel Genie genaamd.

Moest Breda toch passeren, en was redelijk op tijd, dus snel even bij de platenboer binnengesprongen en mijn eerste "nieuwe" plaatjes gescoord  :-D
2 van mijn all-time favorieten, Kate Bush en Grace Jones, in zeer goede conditie... pompom pompom



Nu nog een mooi koloniaal tv-meubel en dan zijn we rond!  :-D


Cornelis1921

Citaat van: Helspie op december 02, 2013, 22:31:23
vandaag platenspeler opgehaald, Pro-ject RPM 1.3, ook wel Genie genaamd.

Moest Breda toch passeren, en was redelijk op tijd, dus snel even bij de platenboer binnengesprongen en mijn eerste "nieuwe" plaatjes gescoord  :-D
2 van mijn all-time favorieten, Kate Bush en Grace Jones, in zeer goede conditie... pompom pompom



Nu nog een mooi koloniaal tv-meubel en dan zijn we rond!  :-D
Mooi en en fraai tegelijk! :-D :yes: (Mijn lokaal audiomaatje Rob-ESL-63-V. heeft 'm ook, maar dan met een Ortofon Green element.) Welk element hangt erbij jou in?
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Helspie

Ortofon Red... nog zo goed als nieuw!

Ben er echt tevreden mee, mijn set komt helemaal tot leven!
Moet alleen nog goede phono-kabel vinden, want nu is het maar behelpen...

Cornelis1921

I.i.g. veel plezier en succes met het zoeken naar een goede Phonokabel (moet niet zo moeilijk zijn). Gr, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Gefeliciteerd met je fraaie aankoop, gewoon goede (geen super dure, maar goede connectoren) kabels nemen of zelf samenstellen.

mikekiwi

Fraaie set zo, mooie draaitafel ook!

Dennee

Een vriend van mij heeft het kastje gemaakt. Het is echt een maatwerkje van hout.

Mocht er iemand interesse hebben. Kun je altijd contact met me opnemen. Denneevanhal@gmail.com .
Wellicht wil hij nog wel een maatwerkje maken naar jullie design/inzicht.  byebye