de set van Helspie (starter)

Gestart door Helspie, november 22, 2013, 19:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

He een echte IKEA stoel heb hem ook  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Helspie

Citaat van: Cornelis1921 op november 23, 2013, 13:33:38
pompom hello Helske, Van Harte Welkom hier!
Een budget van €500,00 is voor tweedehands Marantz set met speakers niet erg veel, maar het moet te doen zijn. Doch bedenk dat het e.e.a. (de PM) ook misschien een servicebeurtje nodig heeft.
I.i.g. veel (luister)plezier en wij zien u hier graag terug terug met boeiende verhalen en schone plaatjes. :-D
byebye, Cor.

Voorlopig Pm7000 met Dali suite 1.7 = 375€'tjes

Twijfel of ik niet beter voor Pm7003 moet kiezen, dan zit ik op 450€... Dan kan er nog net goedkope platenspeler of goedkope cd speler vanaf...

Tips zijn welkom!

Helspie

Of wat denken jullie van een Marantz PM7003 met Monitor Audio RS6? HB

beestig mooie speakers, en mooie versterker of hebben deze speakers iets anders nodig?

xander32

Citaat van: Helspie op november 23, 2013, 21:52:31
Of wat denken jullie van een Marantz PM7003 met Monitor Audio RS6? HB

beestig mooie speakers, en mooie versterker of hebben deze speakers iets anders nodig?
De combi Marantz - MA is hier op 't forum vaker voorbij gekomen en het bleek steevast een prettige match, zelf heb ik deze combi echter nog niet mogen beluisteren.

Maar wat anderen ook al aangaven; je zou echt zelf moeten gaan luisteren, om te gaan ontdekken hetgeen JIJ mooi vindt :yes:. Er zijn vele mooie, goede combinaties te maken, de verschillen betreffen een kwestie van smaak.

Cornelis1921

Citaat van: Helspie op november 23, 2013, 21:52:31
Of wat denken jullie van een Marantz PM7003 met Monitor Audio RS6? HB

beestig mooie speakers, en mooie versterker of hebben deze speakers iets anders nodig?
Dat is zeker een mooie èn een goede combi.  hello pompom (Ik heb hele goede verhalen gelezen over Monitor Audio. :yes:)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Helspie

#20
Zo, een ritje langs de über-sympathieke noorderburen en 350km verder heb ik volgende set verzameld.

versterker : Marantz PM7200ki
tuner : Marantz ST6000
SACD-speler : Marantz DV6500

luidsprekers : Monitor Audio silver RS6 vloerstaanders



Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de set-up! Ziet er alleszins schitterend uit!
En het geluid is... onbestaande want heb nog geen speakerkabels  violent1

pietjepc

Gefeliciteerd met deze mooie aankopen. Daar ga je vast veel plezier aan beleven :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

100%Marantz

Citaat van: Helspie op november 24, 2013, 20:36:24

En het geluid is... onbestaande want heb nog geen speakerkabels  violent1

:-D :-D :-D

Dat was snel zeg, een paar dagen geleden  niets en nu een hele set.
Veel plezier ermee.
marantz, what else?

WilliamB

Gefeliciteerd, met deze mooie aankoop.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Helspie

heb dan toch maar een stuk elektriciteitsdraad verknipt...
Je wilt dat toch testen nietwaar?!

eerste bevinding : SUPER!

en heb nog maar enkel Foo Fighters gedraaid!  HB HB HB

De komende dagen kabeltjes voorzien en op de definitieve plaats zetten... pompom

Marantz 81

Mooie set zo bij elkaar gezocht  :yes:  nieuw is dat veeeeeel duurder heb je net 1 speaker waarschijnlijk  :wink:

QuattroNL

Welkom hier.
En gelijk een deftige KI versterker. Nice!

Mooie apparatuur maar om ze goed tot hun recht te laten komen is plaatsing erg belangrijk. Ik zou daar lekker mee experimenteren.

Veel luisterplezier.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Helspie

heb jammer genoeg toch een stukje kritiek...

moet s'avonds heel stilletje spelen, wat ik nu dus ook doe... maar ik hoor de CD-speler "draaien"...

Kan dit opgelost worden?

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 24, 2013, 20:36:24
Zo, een ritje langs de über-sympathieke noorderburen en 350km verder heb ik volgende set verzameld.

versterker : Marantz PM7200ki
tuner : Marantz ST6000
SACD-speler : Marantz DV6500

luidsprekers : Monitor Audio silver RS6 vloerstaanders



Persoonlijk ben ik zeer tevreden met de set-up! Ziet er alleszins schitterend uit!
En het geluid is... onbestaande want heb nog geen speakerkabels  violent1

zou ze wat verder uit elkaar zetten en op de grond  :-P


mooie set man  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

retriever

Welkom beste landgenoot !!  hello knappe set !!
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.