Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

#90
Citaat van: pameijer op november 03, 2013, 08:05:51
Verblind door jaloezie  :evil:
Foto is hier prima, gisteren ook al...
Was het maar zo, ik zie echt niets behalve een leeg vlak met een kruis in de linker hoek..... :-(
Ook op het vlak kan ik niet kiezen voor afbeelding opslaan, en met afbeelding weergeven krijg ik niets.
Wel kan ik kiezen voor kopiƫren en als ik het kopie in afbeeldingen plak krijg ik de foto te zien die ik zelf van de set heb neergezet.
Maar goed, laat maar, het is geen Windows cursus........

WilliamB

Bij mij goed zichtbaar.
Wouw, ziet er erg indrukwekkend uit. notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

CBdicX

Wacht maar als de 3e er is, dan zal ik ook wel een bedank berichtje van de Nuon krijgen.......  :-D

xander32

#93
Citaat van: CBdicX op november 02, 2013, 23:57:28
De foto is niet zichtbaar, tenminste, niet bij mij dus weet ik zo niet wat je bedoelt......
Strange, nu op mijn Windows laptop zie ik ook slechts een zwart kruis terwijl op mijn IPad de foto gewoon zichtbaar is ...


Edit: Nu ook weer op mijn Windhoos gear zichtbaar.

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 03, 2013, 09:16:05
Strange, nu op mijn Windows laptop zie ik ook slechts een zwart kruis terwijl op mijn IPad de foto gewoon zichtbaar is ...


Edit: Nu ook weer op mijn Windhoos gear zichtbaar.

Jep, nu bij mij ook zichtbaar, ben blij dat het niet aan mij lag.......  :wink:

Marantz 81


100%Marantz

Mooi!!
Ben benieuwd wanneer de derde er zal zijn.



Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

CBdicX

Even voor de "techneuten" onder jullie, raakt een versterker meer warmte kwijt bij meer volume of bij minder volume ?

Marantz 81

Bij meer volume , deze premium versterker moet je echt lang heel hard draaien willen ze warm worden

die ht recivers worden bloedheet

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op november 03, 2013, 14:13:27
Even voor de "techneuten" onder jullie, raakt een versterker meer warmte kwijt bij meer volume of bij minder volume ?
Een klasse b versterker wordt warmer naarmate hoe hard je hem zet , hoe harder hoe warmer .

De koelprofielen zijn vaak zo ontworpen dat die een bepaalde hoeveelheid warmte kwijt kunnen .
Een ht versterker zit vaak bomvol en hebben kleinere koelprofielen , dus zal sneller warm worden .
Pa versterkers houden ze vaak klein , weinig ruimte voor koelprofielen , dus plaatsen ze er een fan bij om de lucht lags de profielen te blazen .


Dus zet je versterker altijd vrij neer zodat de lucht netjes onder de versterker kan komen , door de versterker heen kan omhoog en daar ook netjes weg kan , enkele cm boven de versterker vrij houden lijkt me zeer verstandig zodat de lucht kan cirkuleren .

jrm

Citaat van: Marantz 81 op november 03, 2013, 19:23:10
Bij meer volume , deze premium versterker moet je echt lang heel hard draaien willen ze warm worden

die ht recivers worden bloedheet

Na een hele dag M & G was mijn versterker nog niet echt warm  :-D
Toch op behoorlijk niveau lopen spelen!

CBdicX

#101
Ik vond mijn PM's toch aan de warme kant en nu spelen ze met wat meer volume uitsturing (de input van de Onkyo wat omlaag) en dan zijn ze koeler.
Meer volume geeft schijnbaar minder warmte opslag in de PM, ze moeten ergens de stroom kwijt, als de stroom niet in het volume gaat dan zal het wel in warmte omgezet worden, tenminste, zo lijkt het te werken.
Corrigeer maar als ik verkeerd zit......

CBdicX

Ik heb het even uit getest en de PM word warmer als deze "minder" te doen heeft.
Of ik nu het volume op de PM harder zet of de gain van de pre-out van de Onkyo verhoog, in beide gevallen neemt de warmte af.
Ga ik op lager volume spelen, zoals met Internet radio die al veel harder zijn, dan neemt de warmte weer toe tot handwarm.
Bij hogere volumes worden de PM's weer koud.
Dat warmer worden geld voor de gehele versterker, bovenkant (de meest logische) maar ook de alu zijkanten en het gehele voor paneel worden dan handwarm.
Volgens mij een goede zaak dat de gehele ombouw als warmte geleider werkt, zie je maar weinig in versterkers.

Ik kom "mijn" idee om de line out (pre-out) te gebruiken om stereo versterkers te gebruiken voor "the sound" toch op Internet regelmatig tegen.
Ook in die omschrijvingen gaat het om puur stereo of meer kanaal toestanden vanaf een Multi kanaal receiver of cd/bd speler.
Best wel leuk om te zien dat ik niet de enige "audio debiel" ben......... :-D

Wat ik mij nog afvraag is het volgende:
mijn model Onkyo heeft 7x 24 Bit dac's.
Zou de "kwaliteit" van de pre-outs omhoog gaan als dat 7x 32 Bit dac's worden in een hoger model ?

xander32

... zelf heb ik destijds een MF A5 integrated achter de Marantz SR8002 gezet. Maar op die MF zat op de voorzijde een knopje waarmee ik deze als stereo versterker kon laten spelen, wanneer ik cd`s ging luisteren via de cdp die juist ook was aangesloten op de MF, of als eindversterker wanneer ik meerkanaals- software ging bekijken/beluisteren.

Jouw opstelling ben ik verder nog nooit tegen gekomen en dat zal niet voor niets zijn :wink:.


Maar jij bent er happy mee en hebt iig. iets bijzonders in huis staan :-D.

CBdicX

Ik begrijp de gedachte van of de handel rechtstreeks aansluiten op de PM, of de PM als EV.
Dat is inderdaad de gangbare gedachte, dit is wat meer out of the box, interessant is wel dat Marantz een voorziening heeft bedacht om de 3 of 4 PM's als 1 te laten werken in een surround setup met FCBS (even buiten beschouwing gelaten wat voor signaal er naar de PM gaat), wat ik overigens niet gebruik, ik gebruik de volume/gain van de Onkyo om het volume te regelen.
Zo zie je maar weer, er leiden vele wegen naar een lekker Marantz geluid.......  :wink: