Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

#120
Heb "heel" Internet afgezocht maar er is voor een EU model geen mogelijkheid om dat contrast te verstellen. En het ziet er zo belabberd uit vergeleken met de S2 dat ik er over denk deze maar te retourneren, ik wacht dan wel op een gebruikte S2.
Verschillende mensen die deze 3 zien vragen of het schermpje soms stuk is op de onderste, nee hoor, dat is zo ontworpen  :-o
Ook met de displays uit op alle 3, en de zijverlichting aan, zit er toch ook verschil in het blauw, wat een sukkels die Marantz ontwerpers, dat ze dit niet gelijk houden, bha.........

PS. als alternatief zou ik de zijverlichting en het display kunnen uitschakelen, wat kan, maar bij opnieuw aanzetten van de PM's gaat alles weer vrolijk aan, de zijverlichting en display !
(wel kan de zijverlichting definitief uit, het display helaas niet)
Bedankt Marantz voor het intelligent door denken van dit soort dingen, pffffffffff..........

QuattroNL

Neem anders eens contact op met Audio Service in Elst.
Wellicht weten zij een manier (via modificatie?) om in ieder geval het display te fiksen zodat ie matched met de S2's.
Zou zonde zijn om met deze reden de S1 weer weg te doen.

Beide S2's geven wel hetzelfde licht (zowel aan de zijkanten als de displays)?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

dispay en leds erin ven een s2? moet zo te fixen zijn
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

of over gaan op een eigen "premium" kleur  :wink: :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

#124
Citaat van: QuattroNL op november 06, 2013, 13:37:14
Neem anders eens contact op met Audio Service in Elst.
Wellicht weten zij een manier (via modificatie?) om in ieder geval het display te fiksen zodat ie matched met de S2's.
Zou zonde zijn om met deze reden de S1 weer weg te doen.

Beide S2's geven wel hetzelfde licht (zowel aan de zijkanten als de displays)?

Dit is een idee om even te horen wat Audio Service zegt omdat het display van de US versie S1 wel te regelen is.
Beide S2's zijn exact gelijk vandaar dat dit zo opvalt, het is echt geen porem die 3 bij elkaar.
En dan kan het allemaal goed klinken, want dat doet het, maar zo iedere keer er naar kijken en je te irriteren is ook niet de bedoeling.
Voor gebruikers die gewoon 1 versterker neerzetten is er natuurlijk niets aan de hand, ik had ook niet anders geweten als ik alleen de S1 had gehad.

Wie weet kent Audio Service dit en is het zo "gefikst", ik zal morgen eens informeren.......

CBdicX

Citaat van: Zoldar op november 06, 2013, 14:22:23
dispay en leds erin ven een s2? moet zo te fixen zijn

Ik durf niet eens te vragen wat dat zou gaan kosten......  :-o

Zoldar

als je 3 die van die bakken hebt zullen ze niet denken dat je om een paar leds gaat schrikken :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Het lijkt wel of de onderste staar heeft  :x

xander32

Citaat van: CBdicX op november 06, 2013, 18:52:08
Het lijkt wel of de onderste staar heeft  :x
... Ik zou er wel aan kunnen wennen.

QuattroNL

Citaat van: xander32 op november 06, 2013, 19:02:37
... Ik zou er wel aan kunnen wennen.
Maarja, als je het weet, en zeker nu je het kan vergelijken met die 2 andere, kan het wel gaan storen.
Ik zou het ook niks vinden.

Zit er nog garantie op die S1? Premium apparaten hebben 3 jaar.

Audio Service is geloof ik wel prijzig maar een belletje is gratis.
Je kan ook contact opnemen met forummer HAL, wellicht heeft hij een creatief idee.

Simpel gedacht zou ik zeggen dat er teveel spanning op het display staat. Die wat terugbrengen ('weerstandje ertussen') zou al het beoogde resultaat kunnen geven.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

CBdicX

Bedankt voor alle tips !!

Ik wacht even af wat de verkopende partij gaat zeggen, ik heb dit ook aan hem voorgelegd maar tevens met de mededeling dat wij beide dit natuurlijk niet wisten.
Ook hij niet terwijl wij wel over de 3 PM's hebben gesproken en dat de andere 2 type S2 waren.
Maar dit verschil moet je echt zien en weten dat dit verschil bestaat.
Jammer dat de EU modellen niet die Yenken truck heeft om de display in Contrast te kunnen aan passen.
Maar hier ga ik niet aan wennen, ik ben al een mieren ne#ker wat dit soort dingen betreft........
Wat garantie betreft heb ik 3 maanden op de aankoop, maar probleem is wel dat er niets stuk is.

jowa

Kan je er niet een stukje gekleurd folie opplakken?

Mocht je er te veel aan irriteren zou ik zelf gaan voor een derde S2.

Niet aan gaan zitten klo-ten, brengt de waarde omlaag en mogelijk ook net niet wat je wil hebben.

Ik vind zelf dat je verder een machtige av-set heb staan zo.

CBdicX

ik denk dat dit de "beste" oplossing is, bovenste en onderste uit en de middelste met volume indicatie.

Ook de zijverlichting uit dan ben ik dat verschil ook kwijt, en het staat wat rustiger dan die blauwe kermis  :-)
Voor deze setup maakt de volume instelling niet uit want die is voor alle 3 het zelfde, de Onkyo regelt de werkelijke uitsturing volume (gain) per versterker/kanaal.
Wil ik de PM's harder zetten kan dat natuurlijk gewoon met 1 druk op de knop, alle 3 reageren.
Dat definitief uit voor de display's gaat helaas niet (wederom stom bedacht), je kunt ze wel met de display knop uit drukken maar zodra de stroom weer aan gaat gaan ook de display's weer aan, verlichting blijft wel uit.
Wat ik dan doe is een strookje zwart vinyl op het display plakken voor boven en beneden.
Alles blijft dan origineel en kost niets......

HAL9000

Citaat van: CBdicX op november 05, 2013, 18:44:33
Goed, vandaag de S1 ontvangen en die even op temperatuur laten komen.

PM in goede staat ontvangen en hij ziet er prima uit :-)
Spelen doet deze uiteraard ook zoals moet, zou niet anders verwachten van een Premium versterker.
Alleen zie ik 1 vreemd ding vergeleken met de S2 en dat is een grijs of overstuurd scherm (zie foto's)
Uit zijn de schermen gelijk, even zwart, maar aan wijkt de S1 behoorlijk af, is dit "normaal" of mankeert er wat aan het scherm ?

(het blauwe licht verschilt ook ietsje maar dat is minder storend)

ja  dat heeft  met  die   displays  te  maken.  Ik Heb momenteel  rechthoekige  van  dat  type  scherm liggen.  Er  is  er niet  een  dezelfde  kleur  blauw.  Ook zwart is  bij de  ene  wel  donker en bij de  ander lichter  alsof  de  black light  te  fel  staat.

Wat  kun je  er  aan doen?  niks..  schermpje  zoeken dat  wel  zwart  is.  :|  slordig  Chinees  revolutie  werk  heet  dit.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Trouwens  dit  koopt  marantz  in. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!