Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: pameijer op oktober 30, 2013, 07:14:29
Ik heb toch het idee dat je geld aan het weggooien bent  :roll:
Je gebruikt schitterende versterkers puur als ev, daar kun je dan net zo goed een Marantz MM7025, of een MM7055 voor gebruiken. Geluidstechnisch denk ik niet dat je veel verschil zult merken.

stupid


... er ontstaat zo wel een heel bijzondere set-up, maar je was beter en goedkoper af geweest met een of meerdere solide EV`s. Kapitaalvernietiging 8-). Nu zit je zo met vier maal volume regeling ... en relatief dure pre`s van de PM waar niets mee wordt gedaan. Zonde.

pameijer

Gelukkig zijn er wel mensen op dit forum met enige mate van interesse in een tweedehands PM-15S2  :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

thanatos

Citaat van: xander32 op oktober 30, 2013, 08:19:05
stupid


... er ontstaat zo wel een heel bijzondere set-up, maar je was beter en goedkoper af geweest met een of meerdere solide EV`s. Kapitaalvernietiging 8-). Nu zit je zo met vier maal volume regeling ... en relatief dure pre`s van de PM waar niets mee wordt gedaan. Zonde.

x2 vreemde setup inderdaad.

CBdicX

Citaat van: pameijer op oktober 30, 2013, 07:14:29
Ik heb toch het idee dat je geld aan het weggooien bent  :roll:
Je gebruikt schitterende versterkers puur als ev, daar kun je dan net zo goed een Marantz MM7025, of een MM7055 voor gebruiken. Geluidstechnisch denk ik niet dat je veel verschil zult merken.

Natuurlijk gebruik ik de 52S2 niet als EV, dan  dien ik P.Direct te gebruiken en dat doe ik niet, en wat inderdaad redelijk nutteloos is, de Onkyo heeft meer vermogen dan de 15S2 of PM-KI dus wat win ik met P.Direct, niets.....

Dat ik in deze setup zeg maar nu 2x een VV heb is waar, maar daar lig ik niet wakker van gezien het resultaat zoveel verschilt met alleen Onkyo.
Het gaat mij erom dat Onkyo duidelijk een ander geluid beeld neer zet met veel meer bas, wat ik irritant vind. Juist daarvoor heb ik de sub een schop na gegeven en doe ik nu met de front speakers. Ik zal zeker niet beweren dat het "Marantz geluid" op een goedkopere manier niet te verkrijgen is, maar met deze serie heb ik een top versterker met de mogelijkheden om die inderdaad  via de CD IN met FCBS aan een receiver te knopen en zo het gewenste geluid resultaat te krijgen, want het scheelt echt een slok op een borrel nu met de broertjes 15S2.
Veel meer detail in midden en hoog en een bas die gewoon lekker is.
Ik zat altijd te klooien met de instellingen van de Onkyo, de broers zet ik op het volume wat dan goed in balans is en klaar, ik zit er nooit meer aan, en dat was, en is de bedoeling.
Onkyo is wel een topper met al zijn digitale trucks, daar kan geen merk tegen op vandaar dat ik de 818 als spil in het systeem hou....

jrm

Inderdaad vreemde setup, maar als jij daar tevreden over bent, dan 'so be it!'

Het is jouw set, ben eigenlijk wel benieuwd naar de klank als je set af is.

CBdicX

Citaat van: xander32 op oktober 30, 2013, 08:19:05
stupid


... er ontstaat zo wel een heel bijzondere set-up, maar je was beter en goedkoper af geweest met een of meerdere solide EV`s. Kapitaalvernietiging 8-). Nu zit je zo met vier maal volume regeling ... en relatief dure pre`s van de PM waar niets mee wordt gedaan. Zonde.

4x volume regeling, nee hoor, nu regelt de Onkyo het volume, met FCBS regelen de 15S2's het volume.....
En ik gebruik gewoon de pre's van de PM, waar komt bij jou toch het idee vandaan dat dit niet het geval is.
Tuurlijk speelt de pre van Onkyo ook mee, maar die staat zo neutraal mogelijk.
Als ik aan de bas en treble knop op de PM draai hoor ik echt wel verschil, dus de pre van de PM......
En ben je dat tekeningetje van Marantz vergeten met een zelfde aansluiting ?
Bij deze:

CBdicX

Zoals het nu dan tijdelijk is:


CBdicX

Citaat van: pameijer op oktober 30, 2013, 09:50:35
Gelukkig zijn er wel mensen op dit forum met enige mate van interesse in een tweedehands PM-15S2  :roll:

Ik ook, voor mijn surround speakers  :-D

CBdicX

Citaat van: jrm op oktober 30, 2013, 10:11:51
Inderdaad vreemde setup, maar als jij daar tevreden over bent, dan 'so be it!'

Het is jouw set, ben eigenlijk wel benieuwd naar de klank als je set af is.

De klank, nou, het klinkt nagenoeg als 2x een PM 15S2......
Ik zeg bewust "nagenoeg" anders valt iedereen er weer over dat de Onkyo ook een VV is, wat natuurlijk wel zo is, vandaar "nagenoeg".

pameijer

Ik moet nog eens goed nadenken hoe je nu je setup dan hebt staan, ik snap het niet helemaal denk ik... Heb me ook nooit in FCBS verdiept. Maar ben nu aan het werk, vanavond meer tijd!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#40
Ik heb net ook een test gedaan tussen de CD speler rechtstreeks op de 15S2 en het zelfde nummer (FLAC) via de Onkyo naar CD IN, zeg maar de 2x V V methode.
Werkelijk waar kan ik geen enkel verschil waarnemen op het volume na, dat is via de CD speler veel harder.
Voor mij klinkt het echt het zelfde, ik kan niet zo zeggen waar ik dan naar zit te luisteren.
Al hoe wel het vervelend is dat er vrij veel volume verschil in zit, dus heb ik een stap van harder en zachter zetten, misschien dat dit ook iets doet maar qua klank zeg ik het zelfde.....

jrm

Citaat van: CBdicX op oktober 30, 2013, 10:22:26
De klank, nou, het klinkt nagenoeg als 2x een PM 15S2......
Ik zeg bewust "nagenoeg" anders valt iedereen er weer over dat de Onkyo ook een VV is, wat natuurlijk wel zo is, vandaar "nagenoeg".

:-D :yes:

Ach, we horen allemaal anders, omdat onze "oren" en onze hoofden ook 'anders' zijn.
Wat ik mooi vind aan een zuivere klank (midhoog en hoog) kan een ander ervaren als te weinig bass....


CBdicX

Citaat van: pameijer op oktober 30, 2013, 10:33:01
Ik moet nog eens goed nadenken hoe je nu je setup dan hebt staan, ik snap het niet helemaal denk ik... Heb me ook nooit in FCBS verdiept. Maar ben nu aan het werk, vanavond meer tijd!

Exact zoals in de Marantz tekening van de 15S2 met een meer kanaal apparaat.

CBdicX

#43
Citaat van: jrm op oktober 30, 2013, 10:33:58
:-D :yes:

Ach, we horen allemaal anders, omdat onze "oren" en onze hoofden ook 'anders' zijn.
Wat ik mooi vind aan een zuivere klank (midhoog en hoog) kan een ander ervaren als te weinig bass....
Klopt, precies voor mij dan midden/hoog, en dat krijg ik niet met Onkyo.
Of je moet de handel zo zitten te verdraaien dat er geen hout meer van klopt, maar dat kan de bedoeling niet zijn.
Onkyo pushed behoorlijk de bassen, dat is een bekent gegeven van Onkyo, dan kan ik de bassen op min zetten maar het blijft te drammerig en dan heb je bassen die niet als bassen klinken.
Een Marantz er tussen en hoppa, weg drammerige bassen, gewoon lekker diep, en dan het midden/hoog van Marantz, ook dat zit er duidelijk beter in als bij Onkyo.
Het blijft natuurlijk een gevalletje "smaak"

jrm