Citaat van: 100%Marantz op oktober 30, 2013, 20:45:38
Is dit niet te theoretisch allemaal?
Het signaal dat van de cd of dvd komt en door de Onkyo gaat zal niet veel verschillen, zeker in direct mode. De onkyo is niet zo "slecht" dat het het signaal naar de knoppen doet, nee?
Sent from my iOS coffee machine
Exact, om alles 100% te hebben zal je alles naar het "primeum" niveau moeten brengen en dat is zeker financieel voor de meeste van ons een onhaalbare zaak.
(en dan hebben wij het er nog niet eens over of dat wel "hoorbaar" is)
Er blijft dus ten alle tijden een zwakke schakel in de keten, in mijn geval een midden klasse Onkyo die toch echt wel zijn partijtje mee kan blazen, zeker in Pure Direct mode.
Volgens de beschrijving dient deze mode er voor om het signaal zo puur mogelijk door te sturen en gaat het signaal van de bron buiten alle toon regel en ruimte regelings toestanden om, dus puur zoals het is.
Niets is 100% puur, dan moet je dat orkest gewoon thuis uit nodigen
Als bij mij de Onkyo de zwakste is, is dat bij een ander de CD speler, en bij weer een ander een gammele mediaplayer, niets haalt 100%, er is altijd een zwakke schakel.
Nou, als dat bij mij een "midden klasse" Onkyo is, dan valt het wel mee, en zo klinkt het ook in de vergelijk met de CD speler, geen verschil met de Onkyo in Pure Direct mode......