Ik zie in de manual van de 15S2 dat bij gebruik van een meerkanaals opstelling er 3 15S2 versterkers gebruikt kunnen worden. Deze worden aan elkaar doorverbonden door de zogenaamde FCBS aansluiting, die het mogelijk maakt de versterkers als 1 te bedienen qua volume. De kanalen Font en Surround gaan naar hun separate 15S2, midden en subwoofer gaan ook naar 1 15S2. Alles word via de out van het meerkanaals apparaat op de CD IN van de 15S2 aangesloten. Dit lijkt toch dan verdomd veel op wat ik doe........
Ik kan ook de pre-out van Onkyo op de P-Direct van de 15S2 aansluiten, maar dan heb ik geen toon controle meer, die word via P-Direct uitgeschakeld.
Stel dat ik dit doe, hoor ik dan de 15S2 spelen of luister ik naar de Onkyo en word het pre-out signaal alleen maar versterkt ?
Ik dacht om het zogenaamde Marantz geluid te krijgen ook het toon regel deel zou moeten werken (dus het signaal via de voorversterker van de 15S2), of heb ik dit verkeerd ?
Ook zakt het vermogen van 180 watt max Onkyo naar 140 watt max in de
P.Direct stand voor de Marantz.
Hoezo "power amp", ik ga naar beneden in vermogen
Dus krijg ik met gebruikt van P-Direct het zelfde prettige geluid van de Marantz die ik ook ervaar via het pad pre-out Onkyo naar CD IN 15S2 ?
Pffffffffff, ik word gek......
Dat hele voorversterker versus eindversterker ontgaat mij een beetje.
Wat van die 2 zorgt ervoor dat Marantz klinkt zoals die klinkt ?
Sorry voor al deze vraagtekens........
PS wat bedoel je precies met : "mindere" voorversterkte signaal van de Onkyo ?
Een pre out van een receiver is er om een signaal, via de PRE van de receiver, door te sluizen naar een EV of een subwoofer (indien daar geen separate uitgang voor is). Je kan er ook prima een stereoversterker op aansluiten, maar die krijgt dan het "mindere" voorversterkte signaal van de receiver te verteren ...