Marantz PM-15S2 of de PM-KI Pearl Lite ?

Gestart door CBdicX, oktober 20, 2013, 14:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Waar zou bij jullie de voorkeur naar uit gaan, en waarom.
Advies prijzen voor de 15S2 1199,00 en de PM-KI 999,00
(wat de versterker gaat doen qua geluid is BD, HDTV en Internet radio, geen platen, via pre-out van een Onkyo 818)
Ik ben benieuwd naar de reacties.......

pameijer

Ik heb beide versterkers thuis gehad. De Pearl Lite is geen premium Marantz, en dat verschil zie je en - veel belangrijker - hoor je nogal goed! De PM-15S2 speelt de PL weg, heeft meer controle in het laag en je hoort gewoon meer differentiatie. Voor die €200 meer is de PM-15S2 een no-brainer.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

thanatos

De PM15S2 zonder twijfel.

De PM15S2 heb ik naast mijn PM11S2 gehad en deed echt niet onder voor zijn broer. Ja het volume moest iets verder open. Een rijtje speaker terminals minder en fysieke toonregeling.




xander32

... maar beste ts., je hebt de KI nog geen week in huis, daar was je zeer content mee en nu een week later begin je over de PM15s2, vertel eens :roll:.

CBdicX

OH, dat is heel "simpel", ik heb de PL voor de front speakers, bevalt inderdaad goed zoals ik ook vertelde. Ik vond alleen qua geluid mijn midden speakers (ik heb er 2) achter blijven via de Onkyo, vooral de dialogen vielen wat weg waar de PL dit juist naar voren bracht.
Ik bestel dus een 2e PL voor de midden speakers die nu ook zijn werk staat te doen. Alleen 1 probleempje, het blijkt waarschijnlijk een versterker te zijn die in de service is geweest want er lag onderin de doos een Service Notification van Marantz. Ik zal nu niet teveel in details treden maar serie nummers klopte ook niet met de doos, duidelijk een gevalletje rommelen. Niet door de leverancier waar ik de PL heb gekocht, want als die de doos hadden geopend hadden zij wel die notificatie eruit gehaald lijkt mij. Er is dus iets mis gegaan bij de importeur, of weet ik veel wie, maar bij mij leverde dit een naar gevoel op, wat heb ik nu precies gekregen, een nieuwe of gerepareerde PL ? De datum op de notificatie was zelfs Januari 2013  :-o

Dus na wat heen en weer mailen en foto's van de serie nummers krijg ik dus een nieuwe PL. Aangezien die leverancier ook de 15S2 heeft staan dacht ik dus als ik nu de PL voor de midden speakers hou, misschien dat ik dan de 15S voor mijn font speakers neem. Moet wel dan nog wat euro's mee brengen want de PL is aan mij verkocht voor 799 en de 15S2 staat op hun site voor 1199, 400 euro verschil.........
Dus ja, is dit die 400 euro waard als wij dat als verschil punt nemen, misschien dat er nog wat af kan voor dit gerommel maar of dat 400 zal zijn denk ik niet.

xander32

#5
De Pearl ken ik niet, maar de PM15s2 is een pracht van een versterker, zeer zeker ook gezien diens prijs.
Wanneer deze een setje Usher 718's kan aansturen, is het m.i. een grote jongen. Erg stabiel dus.

Vorig weekend twee jongens over de vloer gehad die mijn Ushers kwamen ophalen. De koper speelde zelf met een Pass pre en ev, maar was positief verrast hetgeen mijn PM15 presteerde :yes:.

CBdicX

Ik ga wel eens horen wat de leverancier zegt tegen het voorstel om de 15S2 te nemen ipv de PL......

CBdicX

En wat is trouwens het verschil tussen HDAM versie S3-S2 en alleen S3 ?
(PM-KI heeft S3, 15S2 heeft S3-S2)

CBdicX

Nou, de kogel is door de kerk, het word de 15S2  :-D

Ik heb een goede deal kunnen doen voor 999,00 euro (dus 200 euro bijlappen), goedkoper zat e niet in ondanks mijn pogingen, ze hebben echt de bodem bereikt met deze kleine 1000 euro lijkt mij.
Ga de 15S2 morgen ophalen dus ben benieuwd naar het resultaat tov de Pearl Lite.

WilliamB

Citaat van: CBdicX op oktober 21, 2013, 19:15:10
Nou, de kogel is door de kerk, het word de 15S2  :-D

Ik heb een goede deal kunnen doen voor 999,00 euro (dus 200 euro bijlappen), goedkoper zat e niet in ondanks mijn pogingen, ze hebben echt de bodem bereikt met deze kleine 1000 euro lijkt mij.
Ga de 15S2 morgen ophalen dus ben benieuwd naar het resultaat tov de Pearl Lite.
Gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thanatos

Citaat van: CBdicX op oktober 21, 2013, 19:15:10
Nou, de kogel is door de kerk, het word de 15S2  :-D

Ik heb een goede deal kunnen doen voor 999,00 euro (dus 200 euro bijlappen), goedkoper zat e niet in ondanks mijn pogingen, ze hebben echt de bodem bereikt met deze kleine 1000 euro lijkt mij.
Ga de 15S2 morgen ophalen dus ben benieuwd naar het resultaat tov de Pearl Lite.

Zo. Nette prijs idd. Bij H&C ?

xander32

Citaat van: CBdicX op oktober 21, 2013, 19:15:10
Nou, de kogel is door de kerk, het word de 15S2  :-D

Ik heb een goede deal kunnen doen voor 999,00 euro (dus 200 euro bijlappen), goedkoper zat e niet in ondanks mijn pogingen, ze hebben echt de bodem bereikt met deze kleine 1000 euro lijkt mij.
Ga de 15S2 morgen ophalen dus ben benieuwd naar het resultaat tov de Pearl Lite.
Good choice :yes:.

Marantzer

Goeie keus idd, daar ga je geen spijt van krijgen
ik ben het trouwens ook helemaal eens met pameijer
byebye
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Niber

Gefeliciteerd.

Maare...

Citaat van: Marantzer op oktober 14, 2013, 22:14:38
Je volgende stap is van de Pearl Light naar de PM15  byebye

Citaat van: CBdicX op oktober 15, 2013, 08:46:59
Nee, dat zit er niet in, de PM15 is geen tri-tone versterker, ik kan niet zonder middentoon regeling leven  :wink:


Zorg je wel dat je een beetje bij je eigen blijft en je jezelf niet opfokt met "groter, duurder en beter"?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

Citaat van: thanatos op oktober 21, 2013, 19:55:54
Zo. Nette prijs idd. Bij H&C ?
Nee, HifiCorner, maar de "normale" prijs is 1199,00 !