Ik heb de Magnat Supreme 2000 nu ruim een dag staan en ik moet zeggen, het is een prettige speaker.
Ik heb deze gisteren samen met de Neos op rechts en de 2000 op links gehad en de stemmen en zang zijn duidelijker aanwezig op de 3 weg dan op de 2 weg.
Het is natuurlijk een ongelofelijke speaker voor 138 euro per stuk, goed, ze zijn zo'n 5-7 jaar oud en komen stoffig uit de ook al niet te frisse verpakking, maar wat ze neer zetten is (in mij oren) goed.
Het laag is dusdanig goed dat ik spontaan mijn subwoofer heb afgekoppeld, die deed echt niets meer aan ondersteuning.
En aangezien deze jongens behoorlijk in formaat zijn is dit de compromis met de vrouw
Maar het verwijderen van de sub had ik sowieso gedaan, zelfs in films (na Audyssey) trillen de kronen mijn mond uit. Ik blijf het laag van speakers mooier vinden dan het laag van subwoofers, ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar voor mij klinkt het lekkerder.
Voor muziek, internet radio en TV kies ik voor THX music, deze instelling maakt
geen gebruik van Dynamic EQ en klinkt het lekker relaxed.
Voor films gebruik ik Dolby EX (7.0) die wel weer gebruik maakt van Dynamic EQ wat weer lekker is voor aktie en SF films.
Dus mijn conclusie na ruim een dag is dat deze speakers qua geluid echt de moeite waard zijn.
Je tilt je een breuk en de afwerk kwaliteit laat wel hier en daar te wezen over.
Als je bijvoorbeeld het speaker doek weg haalt trok ik al direct 2 van de plugjes los en die schermpjes zijn uiterst slap gemaakt.
Maar goed, ik laat die dingen er toch af want de speakers zien er best fraai uit, Magnat heeft wel weer fraaie randen en inbus boutjes gebruikt.
Dus voor mij nu..........