Speaker met of zonder midden toon ?

Gestart door CBdicX, oktober 01, 2013, 22:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

Mij intresseert het ook niet als de kast niet mooi is , als het maar goed klinkt .

Fijn dat je ook merkt dat stemmen iets mooier , nee laat ik maar zeggen ''anders'' klinkt met een 3 weg , ik kan wel zeggen mooier maar dat is een kwestie van smaak .

als ik via marantz nr1501 muziek luister zet ik het laag ook zachter 0 of +2 db , maar met film kijken doe ik vaak bass +6/8 db 

meer laag bij films is altijd wel prettig .

CBdicX

#76
Nou, de 2000 ziet er best wel goed uit alleen is de kwaliteit wat minder.
Er zullen zeker mooier kasten zijn zoals Focal Aria 900, of de nieuwe Heco The New Statement, maar zo kan ik nog wel door gaan. Allemaal ver boven boven mijn budget maar of het nu allemaal zoveel beter zal klinken..........

Ik gebruik een Onkyo TX-NR818 en een Marantz PM7004 voor de front en midden speaker. De rest, surround, en surround back word nu door de Onkyo gedaan.
Voor de front Magnat Supreme Monitor 2000, midden speaker heb ik KEF T301c, surround Magnat Neos Tower, en surround back is Magnat Needle Sat (4x mono).
Op de NR818 is werkelijk iedere audio combi denkbaar en in te stellen die iemand maar wil zoals oa THX zonder Dynamic EQ   :-)