Set van Gerkro

Gestart door Gerkro, juli 08, 2013, 17:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerkro


Citaat van: Cornelis1921 op augustus 30, 2013, 05:58:22
"Nog op" of "al op", Gerkro. Ik ken die ervaring: Als het nieuw is dan kriebelt het aan alle kanten. (Denk ik aan keuze 2). Je zal wel naar jouw werk moeten. In dat geval: Werk ze. notworthy byebye
Maak er maar "alweer op" van, die nachten zijn zo kort als je ze laat begint ;-)

Cornelis1921

Citaat van: Gerkro op augustus 30, 2013, 06:14:37
Maak er maar "alweer op" van, die nachten zijn zo kort als je ze laat begint ;-)
Wat doe je? Zorg?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gerkro


Citaat van: Cornelis1921 op augustus 30, 2013, 06:19:55
Wat doe je? Zorg?

Onderdeel van, ICT afdeling bij een grote zorginstelling. Maar dat de nacht zo kort was had niks met mijn werk te maken, meer dat het nog zo lekker zitten was met een wijntje on-the-side en een leuk cd'tje erbij!!

En de reden van vroeg op is dat ik ongeveer 100 km moet reizen.....

Cornelis1921

Citaat van: Gerkro op augustus 30, 2013, 06:27:45
Onderdeel van, ICT afdeling bij een grote zorginstelling. Maar dat de nacht zo kort was had niks met mijn werk te maken, meer dat het nog zo lekker zitten was met een wijntje on-the-side en een leuk cd'tje erbij!!

En de reden van vroeg op is dat ik ongeveer 100 km moet reizen.....
Lastig hè, om een goede balans te vinden tussen werk en vrije tijde, zeker als je dan ook nog zo lang moet reizen - respect! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gerkro


Citaat van: Cornelis1921 op augustus 30, 2013, 06:35:18
Lastig hè, om een goede balans te vinden tussen werk en vrije tijde, zeker als je dan ook nog zo lang moet reizen - respect! byebye

Maar jij dan.... "Nog op" of ook "alweer op"?

Cornelis1921

Citaat van: Gerkro op augustus 30, 2013, 07:03:02
Maar jij dan.... "Nog op" of ook "alweer op"?
Gelukkig bij deze keer "alweer op", ik heb vanavond/-nacht een stevig aantal uren geslapen voor de verandering. Vandaar dat ik eens omstreeks deze tijd eens 'frisch und freuhlich' al muziekluisterend aan de dag kan beginnen i.p.v. er oververmoeid mee te eindigen... pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gerkro

Toch me maar eens verder verdiept in streaming....
Tja en dat kan ik gewoon beter niet doen..... kon voor een enorm leuk prijsje (echt weggeef prijs) een Squeezebox Classic laatste versie overkopen!

Komt volgende week met een pakketje mijn kant op, maar mezelf kennende zal dit wel weer grootse gevolgen gaan hebben. Ik zal het waarschijnlijke verloop even schetsen:

- Logitech staat
- Het streamen wordt leuk gevonden door mij en mijn vriendin
- Tja het is geen cd-kwaliteit....
- Misschien maar eens een leuke DAC gaan kopen (geef me 1 dag ;-)  )
- Leuk leuk leuk....
- Verkoop praatje van mijn naar mijn vriendin...: ze hebben ook een Streamer van Naim, staat netjes als je alles van een lijn hebt (in de hoop dat ze de CD17 ongemoeid gaat laten)
- Zoektocht naar de Naim ND5 XS

Maar eerst maar eens zien of het bevalt ;-)

xander32

Leuke aankoop hoor. Probeer nog ergens een externe dac te scoren en je bent helemaal het mannetje :-D.
Ook ik was eerst sceptisch, maar wil nu niet meer zonder.

Veel plezier met het ontdekken van hetgeen streamen kan brengen :yes:.

Gerkro


Citaat van: xander32 op september 01, 2013, 12:12:09
Leuke aankoop hoor. Probeer nog ergens een externe dac te scoren en je bent helemaal het mannetje :-D.
Ook ik was eerst sceptisch, maar wil nu niet meer zonder.

Veel plezier met het ontdekken van hetgeen streamen kan brengen :yes:.

Heb je tips qua dac....?
Het moet wel in evenwicht blijven qua geld dat ik niet zoveel er aan kwijt ben dat ik beter een gelijk een naim kan kopen ;-)

Heb bv een dac magic gezien van cambridge audio... Is dat wat?

xander32

Citaat van: Gerkro op september 01, 2013, 14:44:13
Heb je tips qua dac....?
Het moet wel in evenwicht blijven qua geld dat ik niet zoveel er aan kwijt ben dat ik beter een gelijk een naim kan kopen ;-)

Heb bv een dac magic gezien van cambridge audio... Is dat wat?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136256.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136317.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136145.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136225.0 (!!!)


... zo maar een greep  :-).

Gerkro

Vanavond voor het eerst de squeezebox werkend gehoord! Leuk apparaat om te zien!

Maar even een testje met een exacte kopie van een cd die ik heb en de cd in mijn cd17 maakt gelijk dat ik een dac ga halen!

Maar loop ook nog tegen het vriendin vriendelijke aspect aan... Spotify hoe krijg ik dat in vredesnaam werkend?? Heb de 3th party plugin geïnstalleerd en daar geeft hij aan dat hij connected is... Maar muziek spelen... Nee hoor

Gerkro

Het is een tijd geleden dat ik hier ben geweest (mijn excuus hiervoor, te druk met werk en hectiek in privé omstandigheden) en iets heb gepost en zoals verwacht is er best veel veranderd....

Als eerst mag ik officieel hier geen lid meer zijn, ik heb nml niks meer van Marantz in mijn set. ;-)

Huidige set:

Naim Nait 5i
Naim CD5i
Bovenstaande verbonden door Naim din kabel
Speakerkabel is de witte variant van Naim Nac A5 (lengte 3,5 meter aanbevolen door Naim)
Plaatjesdraaier: Rega Planet P3-24 (nu nog met goedkoop element, ben aan het kijken voor een Ortofon Bronze of music maker mkIII van the cartridgeman) mochten er mensen zijn die en leuke suggestie hebben dan hoor ik het graag! (Rond de 350 euro nieuw of 2dehands)


Nad pp 2e phono voorversterker (ben bezig met het aanschaffen, tweedehands, van een Naim Stageline N)
Speakers: Neat Motive 2 blijft een goede combi Naim -Neat

Blijft veel te verbeteren en aan te passen helemaal op platenspeler niveau (andere subplatter, ander plateau, andere voetjes en zeker de aangepaste voeding tt-psu van Rega)

Daarnaast staat ook nog de Naim Nait XS op mijn lijstje met een Naim Flatcap xs.

Zoals je van bovenstaande verhaal wel kunt opmaken is dat ik mijn merk gevonden heb! Naim verzorgd voor mijn oren een heerlijk stukje muziek en het is nog eens heerlijk simpel om te zien ;-)

Daarnaast enorm aan het verzamelen geslagen wbt mijn muziek collectie blijft leuk om met 40 euro naar de platenzaak in Zwolle te gaan (minstral music en diskid, beide de moeite waard!!!) en dan lekker een paar uurtjes snuffelen! Thuis komen, even de nieuwe aanwinsten door de Disco antistat halen en dan geniet! Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat!

Ga vanaf nu aan proberen (omdat ik het leuk vind) meer actief te zijn hier!

xander32

Welcome back :yes:.

... en gefeli met jouw nieuwe set; Naim op Neat is idd.  :kwijl:. Maarre; PLAATJES !

:-)

jrm

Zeker leuk plaatjes (lp's) scoren, schoonmaken en voorzien van nieuwe antistatische binnen hoezen.

Ja, plaatjes  :yes: :yes:

Gerkro

Inmiddels het Sumiko Blue Oyster element laten vervangen door een Ortofon 2m blue voor een meer open en direct geluid en dat pakt meteen goed uit!

En vandaag ook nog een JK Accoustic type 2 interlink gekocht en die hoop ik zaterdag binnen te krijgen om hem tussen mijn nad phono versterker en naim te stoppen.

Tevens zal ik zaterdag foto's maken en posten!