Set van Gerkro

Gestart door Gerkro, juli 08, 2013, 17:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Gerkro op februari 13, 2014, 13:05:22
Oke nieuw iets verzonnen en ik was even benieuwd of er iemand ervaring mee heeft:

IK heb de Neat Motive 2 speakers in een (vind ik) nieuw zo'n mooie kleur en daar komt bij dat ze door de zon een beetje in de kleur zijn aangetast.


Bij mijn vriend staat een setje Totem Sttaf. Zelfde kleur als die van mij.
Die hebben in de zon gestaan en op beide hebben een bloempotje gestaan. (vocht kringen dus)
Tijdens zijn ziekenhuis verblijf heb ik de speakers behandeld met HG verzorgende meubelolie.
Hij geloofde zijn eigen ogen niet zo mooi zijn ze geworden.

Voordat je gaat over-spuiten - en je vind de huidige kleur mooi - zou je dit eens kunnen proberen.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Gerkro


Citaat van: Zoldar op februari 13, 2014, 20:19:22
wat is er mis met een pot verf?

Niks... Maar ik en verf.... ;-)

Gerkro


Citaat van: Gerkro op februari 13, 2014, 13:05:22
Ik heb de Neat Motive 2 speakers in een (vind ik) nieuw zo'n mooie kleur en daar komt bij dat ze door de zon een beetje in de kleur zijn aangetast.

Hier gaat wel degelijk iets mis door een typfoutje zie ik: heb hier staan: "nieuw zo'n mooie kleur" maar dit moet dus zijn: "NIET zo'n mooie kleur"....

Dus die kleur moet veranderen ;-)

Whisper.nl

Citaat van: Gerkro op februari 13, 2014, 22:04:50
Hier gaat wel degelijk iets mis door een typfoutje zie ik: heb hier staan: "nieuw zo'n mooie kleur" maar dit moet dus zijn: "NIET zo'n mooie kleur"....

Dus die kleur moet veranderen ;-)

Ach vandaar mijn type foutje.  :wink:

Succes. ga eens naar een autoschade bedrijf ?

Groet Whisper 
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Gerkro


Citaat van: Whisper.nl op februari 14, 2014, 22:19:21
Ach vandaar mijn type foutje.  :wink:

Succes. ga eens naar een autoschade bedrijf ?

Groet Whisper

Ze hebben allemaal wel de plasti dip spuitbussen op voorraad maar allemaal mat zwart en dus geen mat wit en niemand weet wanneer die mat witte binnen komt..?!?

Gerkro

Zit een beetje in een tweestrijd.... Ik heb echt mijn zinnen gezet op een Naim Stageline N als vervanger voor mijn NAD pp2e.

Nu weet ik dat dit sowieso een stap vooruit gaat zijn, maar deze NAD heeft me 100 euro gekost en ik zal er naar verwachting 60 euro voor terug krijgen.

Voor de stageline moet ik 200 euro neerleggen en dan nog eens een isupply van rond de 90 euro aanschaffen. Totaal dus 290 euro.

Wat denken jullie, is dit het geld waard en ga ik mega veel verschil merken?

Graag advies!

Alvast bedankt!

Gerkro

Tweestrijd is gestreden.... En de NAD heeft verloren.... Krijg deze week de Naim Stageline N binnen met de Naim isupply!!

Stiekem al aan het verder kijken naar eventueel een Naim Nait XS met een Flatcap xs....

Gerkro

Oke was ik weer.... nu al een geruime tijd aan het genieten van hoe mijn set nu is en druk bezig met mijn muziekcollectie aan het uitbreiden (op dit moment een lading lp's van 44 stuks onderweg naar mijn voordeur en mijn vriendin weet er nog niks van.....  violent1HB

Heel erg blij met mijn aankopen op het Naim gebied, maar..... ik heb het nu helemaal op stereo gericht en aangezien we, hopelijk dit jaar nog, binnenkort gaan verhuizen en ons appartement achter ons laten en een echt huis gaan krijgen/kopen. Begint het surround sound als leuke extra wel te kriebelen.

Vandaar dat ik jullie hulp nodig ga hebben op het gebied van advies.

Ik heb het volgende voor ogen:

Mijn Naim ga ik dus echt niet weg doen, maar deze heeft een av-passthrough zodat het als eindbak gebruikt kan worden, je voelt hem al aankomen ik wil er graag een Marantz (uiteraard!!!) surround receiver er bij gaan plaatsen. Maar tja welke...

In hoe verre heeft het vermogen, dat de Marantz heeft, effect op de output dat de Naim kan leveren? Ik weet dat de Naim de versterking van de front speakers voor zijn rekening gaat nemen, maar deze kan maximaal 2 x 50 watt op 8 ohm leveren. Ik kan me zo voorstellen dat je een hele rare verhouding gaat krijgen als bv de center en de surround speakers aangestuurd worden door een 120 watt en de fronts maar 50 watt krijgen of zal dit geen probleem opleveren??

Overige speakers gaan ook van Neat accoustics worden: motive C en de Motive 3.

Ben heel benieuwd naar hoe jullie er over denken en wat jullie tips hiervoor zijn!

Alvast bedankt!

Cornelis1921

stupid "Verrader..." :x :-)
Een stereoman. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gerkro

Citaat van: Cornelis1921 op maart 28, 2014, 10:19:13
stupid "Verrader..." :x :-)
Een stereoman. byebye

Hahahahah nee nee nee, ik wil juist hoofdlijn stereo houden maar met een klein vleugje surround en het is nog maar een idee....  violent1  :no:

Gerkro

Ben ik weer, in de tussen tijd veel gebeurd: Dune media speler verkocht, Mac Mini server gekocht met een dragonfly v1.2 usb dac (leuk apparaat). Deze wordt intensief gebruik voor het afspelen van flac audio bestanden.

Maar de grootste wijziging moet nog gaan komen..... we hebben ons huisje verkocht en gaan naar een grotere woning (met waarschijnlijk de mogelijkheid tot een luisterkamer!!!!!!)

Daar moet nog best veel aan gebeuren wbt audio: aparte groep voor audio juiste bekabeling naar de audio vanuit de meterkast enz enz enz.

Heel veel zin in en in de tussentijd ben ik aan het oriënteren voor een leuke surround receiver voor onder de tv (Marantz uiteraard!!)

Foto's van als het zo ver is gaan volgen!!

WilliamB

Leuk vooruitzicht zeg.
Is het ook de bedoeling om deze geheel geluidsdicht te maken ?

Veel succes  byebye
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Gerkro

Surround receiver is helemaal van de baan  violent1 blijf gewoon lekker bij stereo.
Aparte luisterkamer leent zich ons nieuwe huis ook niet echt voor, veel kamers (5 slaapkamers) maar geen een zo goot dat ik denk dat ik daar mijn apparatuur neer wil gaan zetten.....
Überhaupt bij nader inzien vind ik het niet leuk als ik een lekkere lp op wil zetten dat ik naar een ander vertrek moet...

Inmiddels wel een paar kleine wijzigingen doorgemaakt, audioquest Victoria aangeschaft voor belachelijk weinig.
En begonnen om de Neat Motive 2 nieuw huis proof te maken.
Eerst wilde ik ze wit spuiten, maar bij nader inzien wil ik ze toch de zelfde wassing gaan geven als wat onze nieuwe visgraad gelegde parketvloer. Dit is een dubbele whitewash, maar dat betekend voor de oude speakers: schuren, schuren, schuren, schuren en nog eens schuren....

Leuk iets om te vertellen, vind ik dan, ik heb verongeluk het foam om de tweeter iets minder mooi gemaakt tijdens het schuren.
For the time being maar besloten om dan vervolgens met de frontjes er op te gaan luisteren.
Tot ik het idee kreeg om rechtstreeks contact op te gaan nemen met Neat engeland... binnen 3 minuten een hele leuke en vriendelijke reactie van de directeur him self en die heef mij toegezegd dat hij zsm de nieuwe foam randen zal toestuen, en geloof het of niet, maar die heb ik vandaag per post binnen gekregen zonder ook maar iets van een rekening!

Het kan dus toch nog wel!

Zodra ik alles heb staan komen de pica's!

pameijer

Schitterende service zeg! Ik vind die Engelsen in het algemeen daar wel bovengemiddeld in, maar dit is de overtreffende trap. Ben wel benieuwd naar het eindresultaat van het schuren, dus kom maar op met die foto's!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F