Citaat van: LeCram op juni 23, 2013, 15:32:25
Maar wat betekent dit dan?
Betaald "men" te veel voor Denon.
Is de prijs/kwaliteit verhouding van Marantz beter, of is Denon de hogere prijs meer dan waard?
Meningen verschillen daarover, ook geen behoefte aan om hier weer over uit te wijden.
Mijn ervaring met een denon avr2113 was in iedergeval niet goed.
Na wat test werk, dus zeg op een behoorlijk volume werd hij heel erg heet, kwam een hitte vanaf niet normaal.
Bij de volgende test, viel hij thermisch uit, je kon er een ei op bakken.
Ook bij een normaal volume vond ik dat hij al redelijk warm werd.
Ik kocht de nad t748, deze werd lauw, nu heb ik de marantz sr7007, die blijft ook lauw, laat ik hem werken een tijd lang dan wordt die lauw/warm.
Ondanks dat ik van mening ben dat een versterker alleen versterkt MEENDE ik te merken dat de Denon niet zo mooi klonk icm de dali set wat ik heb.
Kan natuurlijk illusie zijn omdat je versterker inpakt naar de winkel gaat en met een nieuwe thuis komt, je eerlijk onthouden klank is dan natuurlijk allang weg.
Aangezien ik al vaker gelezen heb dat een Denon warmer wordt dan een marantz is mijn keuze zo wie zo al gemaakt, liever een marantz dan.
Dus antwoord op je vraag zal altijd een vraag blijven.
Ik heb zelf eens gebeld met Denon, die wisten mij te vertellen dat Marantz en Denon van binnen voor 90% het zelfde zijn, maar dat het verschil in de eindtrappen zat, en aan een Marantz zou meer aandacht besteed zijn ivm afstellen, dit zou veroorzaken dat ze anders zouden klinken.
Dit was wel een gesprek dat plaats vond voor ik les heb gehad van Wilfred.
Dus sla me niet op de vingers maar dit kreeg ik telefonisch te horen.