NR1603 vervangen door PM7004 zinvol?

Gestart door LeCram, juni 20, 2013, 22:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

LeCram

Is het zinvol om mijn NR1603 te vervangen door bv een PM7004 m.b.t. beter/mooier geluid?
Ik vraag dit omdat ik de aanschaf van de NR1603 teveel af heb laten hangen van de netwerkmogelijkheden en de vele aansluitingen.
Na een paar maanden blijkt toch dat ik weinig muziek via het netwerk afspeel en meestal een cd opzet. Ik wil ook een platenspeler aanschaffen en dan lp gaan draaien (moet dan toch een aparte phono-versterker aanschaffen).
Ik maak ook geen gebruik van surroundmogelijkheden, maar puur stereo.
Is het versterker-gedeelte van een stereo-versterker uberhaupt "beter/geeft mooier geluid" dan die van een HT-versterker?
Is het dus zinvol/aan te raden de Nr1603 te vervangen?

Graag jullie deskundige advies  :wink:

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

AndreC

#1
Citaat van: LeCram op juni 20, 2013, 22:33:39
Is het zinvol om mijn NR1603 te vervangen door bv een PM7004 m.b.t. beter/mooier geluid?
Ik vraag dit omdat ik de aanschaf van de NR1603 teveel af heb laten hangen van de netwerkmogelijkheden en de vele aansluitingen.
Na een paar maanden blijkt toch dat ik weinig muziek via het netwerk afspeel en meestal een cd opzet. Ik wil ook een platenspeler aanschaffen en dan lp gaan draaien (moet dan toch een aparte phono-versterker aanschaffen).
Ik maak ook geen gebruik van surroundmogelijkheden, maar puur stereo.
Is het versterker-gedeelte van een stereo-versterker uberhaupt "beter/geeft mooier geluid" dan die van een HT-versterker?
Is het dus zinvol/aan te raden de Nr1603 te vervangen?

Graag jullie deskundige advies  :wink:

Gr. Marcel

Ik neig te zeggen kijk voor een sr5007 ?
Kun e in de toekomst ook nog iedere kant op.
Denk aan surround of toch meer streamen.
SR is toch wat anders dan een NR.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Je hebt een tuner netwerk versterker en digitale ingangen HDMi USB en dat heeft de PM niet

En hoe serieus wil je platen luisteren ? je hebt ook merken zoals Projekt met ingebouwde riaa

Je gaat niet achter over vallen, als je het überhaupt gaat merken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 20, 2013, 23:20:27
Ik neig te zeggen kijk voor een sr5007 ?
Kun e in de toekomst ook nog iedere kant op.
Denk aan surround of toch meer streamen.
SR is toch wat anders dan een NR.

De NR is alleen een slimline versie en de NR is duurder dus altijd DIE  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

#4
Citaat van: John Wx op juni 20, 2013, 23:26:48
De NR is alleen een slimline versie en de NR is duurder dus altijd DIE  :-D

Ik heb deze gehoord bij Roger, was er echt niet kapot van, leek net of er van alles ontbrak, moeilijk uit te leggen.
Toen Roger de pm15s1 aangezet had op de zelfde speakers was er echt verschil, toen klonk het super.

Ook met mij 7007.

En je weet hoe ik over versterkers denk John.  :-D
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 20, 2013, 23:33:59
Ik heb deze gehoord bij Roger, was er echt niet kapot van, leek net of er van alles ontbrak, moeilijk uit te leggen.
Toen Roger de pm15s1 aangezet had op de zelfde speakers was er echt verschil, toen klonk het super.

Ook met mij 7007.

En je weet hoe ik over versterkers denk John.  :-D

Dat zijn dan instellingen geweest kan me niet voorstellen anders

En anders zet je er een eindversterker op schijnt ook weer in te zijn  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: AndreC op juni 20, 2013, 23:33:59
Ik heb deze gehoord bij Roger, was er echt niet kapot van, leek net of er van alles ontbrak, moeilijk uit te leggen.
Toen Roger de pm15s1 aangezet had op de zelfde speakers was er echt verschil, toen klonk het super.

Autosuggestie dan toch zeker?

:-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

i2Paq

Mijn PM7004 bevalt op zich prima.

Je mag wel een keer komen luisteren  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: Actionhost op juni 21, 2013, 07:12:20
Autosuggestie dan toch zeker?

:-)

Bij Andre is het hoe de wind staat  :-) die heeft al een bijnaam op het htforum  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 08:44:39
Bij Andre is het hoe de wind staat  :-) die heeft al een bijnaam op het htforum  hello

Dan weet je meer dan ik, geen idee waar je het over hebt.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 21, 2013, 09:15:19
Dan weet je meer dan ik, geen idee waar je het over hebt.

Zuigerd  :yes: :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 09:16:36
Zuigerd  :yes: :-D

Ja John, moet ook mijn dag omkrijgen he  :wink:
Beetje de boel opnaaien af en toe.

Op hififorum daar lees je vaker nog leukere dingen.  HLP
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 21, 2013, 09:22:14
Ja John, moet ook mijn dag omkrijgen he  :wink:
Beetje de boel opnaaien af en toe.

Op hififorum daar lees je vaker nog leukere dingen.  HLP

niet nog leuker, het summum  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#14
Een versterker moet vooral voldoende vermogen hebben om de aangesloten speakers in zijn grip te hebben, aan te kunnen sturen, daarin maakt het geen verschil of dat een receiver of dedicated stereo amp. betreft. Het verschil zit hem in de voorversterking en die is van een (bijv.)  €700,- receiver minderwaardig t.o.v. die van een stereo amp. in diezelfde prijsklasse en dat hoor je! (stereobeeld, geluid staat meer los van de speakers, detaillering, klankkleur)

Dat zijn mijn ervaringen.