NR1603 vervangen door PM7004 zinvol?

Gestart door LeCram, juni 20, 2013, 22:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: LeCram op juni 21, 2013, 10:49:28
Wat heb ik toch uitgelokt  :evil: :-D

Je hebt niks uitgelokt, je stelt gewoon een vraag.
Dat je dan meerdere antwoorden krijgt is heel normaal, dat er dan een discussie ontstaat is ook niet erg.
Je kunt er altijd wat bij opsteken.  :angel:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 21, 2013, 10:51:25
Denk dat hij met een sr5007 dan meer mogelijkheden heeft ?

20 watt meer moet jij toch weten Andre dat het niks gaat verbeteren/veranderen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 10:53:42
20 watt meer moet jij toch weten Andre dat het niks gaat verbeteren/veranderen
Dat bedoel ik niet John.
Meer in de trend van AirPlay, streaming, surround, dat soort mogelijkheden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

xander32

Laatste reply in dit draadje van mij kant, zonder daarmee mensen te willen negeren of te kort te doen; ik heb slechts mijn ERVARINGEN gepost. Ik bezit niet de achtergrond (kennis) waarmee ik mijn ervaringen technisch kan onderbouwen, maar dat wil en hoef ik ook niet.

Dat bedoelde ik ook tot tweemaal toe met begrijpend lezen; ik post steevast mijn ervaringen en breng die nooit als zijnde feitelijkheden. Dat anderen daar overheen lezen, tja ...

AndreC

Citaat van: xander32 op juni 21, 2013, 10:59:41
Laatste reply in dit draadje van mij kant, zonder daarmee mensen te willen negeren of te kort te doen; ik heb slechts mijn ERVARINGEN gepost. Ik bezit niet de achtergrond (kennis) waarmee ik mijn ervaringen technisch kan onderbouwen, maar dat wil en hoef ik ook niet.

Dat bedoelde ik ook tot tweemaal toe met begrijpend lezen; ik post steevast mijn ervaringen en breng die nooit als zijnde feitelijkheden. Dat anderen daar overheen lezen, tja ...

Wel eens bij sb marantz geweest ?

Doe dat maar eens dan zal Wilfred je de technische achtergrond van geluid en versterkers vertellen.
Als je die kennis en jou ervaringen mengt dan zul je merken dat je er nu soms naast zit.
Je meent nu wat te horen wat er niet is.

Bedoel dit niet verkeerd trouwens.  nonono
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 21, 2013, 10:59:41
Laatste reply in dit draadje van mij kant, zonder daarmee mensen te willen negeren of te kort te doen; ik heb slechts mijn ERVARINGEN gepost. Ik bezit niet de achtergrond (kennis) waarmee ik mijn ervaringen technisch kan onderbouwen, maar dat wil en hoef ik ook niet.

Dat bedoelde ik ook tot tweemaal toe met begrijpend lezen; ik post steevast mijn ervaringen en breng die nooit als zijnde feitelijkheden. Dat anderen daar overheen lezen, tja ...

Maar als het woordje moet erin staat is het dus een feit of waarheid  byebye verschuilen is ook een kwaliteit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

LeCram

Citaat van: AndreC op juni 21, 2013, 10:53:06
Je hebt niks uitgelokt, je stelt gewoon een vraag.
Dat je dan meerdere antwoorden krijgt is heel normaal, dat er dan een discussie ontstaat is ook niet erg.
Je kunt er altijd wat bij opsteken.  :angel:

Dit is nou juist ook de bedoeling, dat ik er wat van leer.  :wink:
Surround is voor mij geen issue, ik kijk toch haast geen dvd's.
Ik wil gewoon genieten van mooie muziek (cd, lp) en streamen hoeft ook niet perse met de marantz.
Haal ik winst qua muziekbeleving met bv. een PM7004 en evt daarachter een MM7025.
En daarbij dan nog een NA7004 om een mooi torentje te creeren  :kwijl: :-D (ben niet besmet met het virus hoor)

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

JohnWx

Citaat van: LeCram op juni 21, 2013, 11:14:56
Dit is nou juist ook de bedoeling, dat ik er wat van leer.  :wink:
Surround is voor mij geen issue, ik kijk toch haast geen dvd's.
Ik wil gewoon genieten van mooie muziek (cd, lp) en streamen hoeft ook niet perse met de marantz.
Haal ik winst qua muziekbeleving met bv. een PM7004 en evt daarachter een MM7025.
En daarbij dan nog een NA7004 om een mooi torentje te creeren  :kwijl: :-D (ben niet besmet met het virus hoor)

Gr. Marcel

totaal niet die PM7004 kan met gemak die speakers aansturen in je kamer als je een 100 watt versterker zou hebben en je neemt een 200 watt versterker levert je dat ja let op 3db winst op pompom :oops:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

#38
Citaat van: LeCram op juni 21, 2013, 11:14:56
Dit is nou juist ook de bedoeling, dat ik er wat van leer.  :wink:
Surround is voor mij geen issue, ik kijk toch haast geen dvd's.
Ik wil gewoon genieten van mooie muziek (cd, lp) en streamen hoeft ook niet perse met de marantz.
Haal ik winst qua muziekbeleving met bv. een PM7004 en evt daarachter een MM7025.
En daarbij dan nog een NA7004 om een mooi torentje te creeren  :kwijl: :-D (ben niet besmet met het virus hoor)

Gr. Marcel

Daarom kom ik ook met het advies, zou de SR5007 niks voor je zijn.

Misschien wil je achter een half jaar wel streamen, de SR kan dat.
Gezien het vermogen van de SR lijkt me de MM niet nodig.
Mocht je eraan gaan denken om een NA  te nemen, bespaar je het geld, ook dat kan de SR, en de app is ook nog eens veel beter.

Internetradio zit er ook op, AirPlay en ga zo maar door.
Kijk maar eens bij de specificaties wat hij allemaal kan.

Wil je weten hoe een SR klinkt, je bent van harte welkom.

Op marktplaats staat er ene.
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m684796887-nieuwe-marantz-av-surround-receiver-sr5007-in-doos.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 21, 2013, 11:22:49
Daarom kom ik ook met het advies, zou de SR5007 niks voor je zijn.

Misschien wil je achter een half jaar wel streamen, de SR kan dat.
Gezien het vermogen van de SR lijkt me de MM niet nodig.
Mocht je eraan gaan denken om een NA  te nemen, bespaar je het geld, ook dat kan de SR, en de app is ook nog eens veel beter.

Internetradio zit er ook op, AirPlay en ga zo maar door.
Kijk maar eens bij de specificaties wat hij allemaal kan.

Wil je weten hoe een SR klinkt, je bent van harte welkom.

Vermogen is bijna net zoveel als die NR er staat wel 100watt maar is 6 ohm even omrekenen zit je op 70 watt

De NR kan in principe net zoveel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

LeCram

#40
Streamen kan trouwens ook via mijn UD5007.
Is de SR5007 dan wel een significante verbetering t.o.v. mijn NR1603?

Sorry John, zag je reactie te laat.
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 11:34:47
Vermogen is bijna net zoveel als die NR er staat wel 100watt maar is 6 ohm even omrekenen zit je op 70 watt

De NR kan in principe net zoveel

In de nr en sr zit niet alleen een versterker John. Ook een voorversterker en andere componenten.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de sr ipv de nr.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

TurboMarco

#42
CiteerHet verschil zit hem in de voorversterking en die is van een (bijv.)  €700,- receiver minderwaardig t.o.v. die van een stereo amp. in diezelfde prijsklasse en dat hoor je!

Ja?
Citeerik heb slechts mijn ERVARINGEN gepost. Ik bezit niet de achtergrond (kennis) waarmee ik mijn ervaringen technisch kan onderbouwen
Hoe is het dan mogelijk om op basis van enkel ervaringen zonder enige kennis van techniek te beoordelen dat de componenten van de pre sectie van een receiver minderwaardig zijn t.o.v een stereo versterker  :roll:
Dat komt bij mij over als het poneren van een stelling i.p.v een ervaring

Citeerik post steevast mijn ervaringen en breng die nooit als zijnde feitelijkheden. Dat anderen daar overheen lezen, tja ...

Zie bovenaan het vetgedrukte ,had er dan niet moeten staan "en dat hoor ik"  :wink:

CiteerIn de nr en sr zit niet alleen een versterker . Ook een voorversterker en andere componenten.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de sr ipv de nr.
Ja duh....
Ik begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pietjepc

Zo te lezen heb je toch een beetje spijt van de 1603 en vraag je je af wat een pm zou brengen. Dit zal na de aanschaf van een sr blijven, vrees ik. Ik zou zeggen: Tik een pm op de kop, je spelers en eventuele platenspeler eraan en gaan met die banaan! :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

TurboMarco

En denk je dat de drang om andere dingen aan te schaffen dan van de baan zijn ?

Lees het hele forum eens door vanaf het begin  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)