NR1603 vervangen door PM7004 zinvol?

Gestart door LeCram, juni 20, 2013, 22:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Maar dat heb je dan toch ook met de PM7004 die 500 euro kost t.o.v een NR1604 die 649 kost


Als je de voorversterker overslaat met direkt of pure audio of hoe ze dat noemen


Ze gebruiken alleen maar goede componenten en in verhouding kan je een SR/NR goedkoper aanbieden door de volumes die men draait
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 21, 2013, 10:07:43
Een versterker moet vooral voldoende vermogen hebben om de aangesloten speakers in zijn grip te hebben, aan te kunnen sturen, daarin maakt het geen verschil of dat een receiver of dedicated stereo amp. betreft. Het verschil zit hem in de voorversterking en die is van een (bijv.)  €700,- receiver minderwaardig t.o.v. die van een stereo amp. in diezelfde prijsklasse en dat hoor je! (stereobeeld, geluid staat meer los van de speakers, detaillering, klankkleur)

Dat zijn mijn ervaringen.

Wat is er minderwaardig aan ? en klankkleur doet toch een speaker en wat zal een pm meer aan detaillering geven als het allemaal in hetzelfde hoorbare nivo afspeelt, lijkt me raar als er iets word weg gelaten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#17
... begrijpend lezen John :wink:.


Jij hebt andere ervaringen dan ik, niets mis mee en of dat dan "raar is" ?


Maar ik ga hier verder niet over doorbomen, omdat ik al wist dat het jij, John het zou zijn die wederom met zijn immidels voorspelbare "bedenkingen" zou reageren, om het reageren ...

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 21, 2013, 10:23:12
... begrijpend lezen John :wink:.

Dat doe ik, maar antwoorden krijgen nooit wacht nog op zovelen hoor alleen de vage termen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 10:24:31
Dat doe ik, maar antwoorden krijgen nooit wacht nog op zovelen hoor alleen de vage termen  8-)


... Begrijpend lezen John  :wink:.

i2Paq

#20
Citaat van: xander32 op juni 21, 2013, 10:23:12
Maar ik ga hier verder niet over doorbomen, omdat ik al wist dat het jij, John het zou zijn die wederom met zijn immidels voorspelbare "bedenkingen" zou reageren, om het reageren ...

Je kan het ook gewoon negeren en alleen inhoudelijk op de TS en zijn vraag reageren  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Ik zie een Pre-out op de achterkant van de NR1603.

Je zou er een losse stereo ev aan kunnen hangen?
(Deze opmerking zal vast wel weer de nodige reacties uitlokken in de trant van "onzin"....)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Wederom geen antwoorden

Dat is een vorm van A sociaal gedrag i2Paq om niet te reageren op iemand zijn vragen maar dat zal jouw dan wel niet vreemd zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 21, 2013, 10:42:05
Ik zie een Pre-out op de achterkant van de NR1603.

Je zou er een losse stereo ev aan kunnen hangen?
Deze opmerking zal vast wel weer de nodige reacties uitlokken in de trant van "onzin"....

Ja want er word net door een kenner verklaart dat het in de voorversterking zit dus onzin als ik de kenner moet geloven

Of heb jij een betere uitleg  8-) dan alleen ik hoor het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 10:42:21
Wederom geen antwoorden

Dat is een vorm van A sociaal gedrag i2Paq om niet te reageren op iemand zijn vragen maar dat zal jouw dan wel niet vreemd zijn

Net zoals het jou niet vreemd is alle opmerkingen die van anders denkende af te doen als onzin.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

AndreC

Citaat van: i2Paq op juni 21, 2013, 10:36:10
Je kan het ook gewoon negeren en alleen inhoudelijk op de TS en zijn vraag reageren  :wink:

Mensen negeren is niet netjes op een forum.
Een volwassen discussie voeren voel ik dan meer voor.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

i2Paq

Citaat van: John Wx op juni 21, 2013, 10:43:14
Ja want er word net door een kenner verklaart dat het in de voorversterking zit dus onzin als ik de kenner moet geloven

Of heb jij een betere uitleg  8-) dan alleen ik hoor het

Ik gebruik de PM7004 als vv, als ge-integreerde voldeed hij ook prima, maar met een losse ev. er aan nog beter.

Dus ja, de NR1603 als vv is geen goed idee.

Conclusie: de NR1603 er uit en een, bv. PM7004, er in.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

LeCram

Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

AndreC

Citaat van: i2Paq op juni 21, 2013, 10:46:16
Ik gebruik de PM7004 als vv, als ge-integreerde voldeed hij ook prima, maar met een losse ev. er aan nog beter.

Dus ja, de NR1603 als vv is geen goed idee.

Conclusie: de NR1603 er uit en een, bv. PM7004, er in.

Denk dat hij met een sr5007 dan meer mogelijkheden heeft ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Jij gaat van je stoel vallen van verbazing zou een gordel on doen of kussens rondom de stoel



Neem even contact op met SBM Marantz die heeft de kennis en kan je uitleggen hoe en wat er zal gaan veranderen dat is tenslotte een kenner
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject