sc11/sm11 vs pm11s2

Gestart door bartswaans, mei 28, 2013, 11:31:35

Vorige topic - Volgende topic

thanatos

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 22:12:27
Hi everybody, my name is Actionhost, and I am a believer.....

HI ACTIONHOST!!

:-)

(Ja ook ik hoor verschillen tussen versterkers en kabels, of meen in ieder geval oprecht deze horen)

Ach.. ik heb ook wel eens verschillen beleefd..maar autosuggestie, inleving e.d. is iets wat snel onderschat wordt. Hiermee niet suggererende dat iemand gek is of wat ook. Maar puur menselijk.

Ik heb een leuke anekdote. Had ooit een setje mooie zelfbouw luidsprekers met Dynadio componenten en bi-wire aansluitingen. Op een dag nam ik de moeite alles bi-wire aan te sluiten. En warempel zowaar een strakker laag! Tot mijn jongste al kruipend achter een van de speakers verstrikte kwam te zitten in een snoer en deze met terminal en al uit de speaker trok.... wat was er te zien 1 paar aansluiting was blind. Maw niet aangesloten. En ik meende echt verschil te horen....

2e voorbeeld om aan te geven hoe klein de verschillen zijn, als ze er al zijn. Een Marantz 1060 en een PM11S2 naast elkaar.. 35 jaar verschil en het verschil kon ik na switchen niet onder woorden brengen. Misschien een heel klein beetje frisser in het hoog in het voordeel van de PM11S2... verwaarloosbaar.. prijsverschil... om te janken zo groot  :-D

Verder vind ik een SC11S1/SM11S1 combi waanzinnig mooi en als ik het kon betalen zou het misschien nog wel eens in huis komen. Maar dan is het meer van uit pure luxe. Zelfde als dat je een mooi gebouwd horloge koopt.. of een luxe wagen.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 29, 2013, 22:31:29
Sluit dan gelijk die Chario,s ff aan misschien dat er dan geluid uit je versterker komt clown1

zaten al vast met een stuk kabel maar nog steeds niks  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: Marantz 81 op mei 29, 2013, 22:31:29
Sluit dan gelijk die Chario,s ff aan misschien dat er dan geluid uit je versterker komt clown1

Er komt geen geluid uit je versterker maar versterkte sinussen. ( nog steeds in het elektrische domein dus)  violent1

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 29, 2013, 22:32:43
Ach.. ik heb ook wel eens verschillen beleefd..maar autosuggestie, inleving e.d. is iets wat snel onderschat wordt. Hiermee niet suggererende dat iemand gek is of wat ook. Maar puur menselijk.

En lijkt wel of dat een vies iets is in de audio "autosuggestie", het mag er zijn van mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 22:29:21
Ik denk een mengeling van dat alles. Hoor wel verschil als ik een onderdeel vervang, zelfs een interlink.
Hetgeen ik samen met Lo eens zeer grondig heb uitgeprobeerd.

Ik merk in het bijzonder grote verschillen wanneer ik al dan niet nuchter ben.
Met daar aan gekoppeld de mate van nuchter zijn natuurlijk.

Neem ik je nog steeds kwalijk natuurlijk dat je mij voor dat vergelijk had uitgenodigt en getracht hebt in de val te lokken...  :-P :-D Nee hoor was weer een bijzonder leuk vergelijk op een susperieure set en voor Joep en mij de verschillen tussen die kabeltjes duidelijk hoorbaar!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 22:33:39

Er komt geen geluid uit je versterker maar versterkte sinussen. ( nog steeds in het elektrische domein dus)  violent1

Het was ook een geintje

SB_Marantz

Verder vind ik een SC11S1/SM11S1 combi waanzinnig mooi en als ik het kon betalen zou het misschien nog wel eens in huis komen. Maar dan is het meer van uit pure luxe. Zelfde als dat je een mooi gebouwd horloge koopt.. of een luxe wagen.

Mooi uitziende en kwalitatief goede apparaten kan ik zeker waarderen!  pompom
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 22:12:27
Hi everybody, my name is Actionhost, and I am a believer.....

HI ACTIONHOST!!

:-)

(Ja ook ik hoor verschillen tussen versterkers en kabels, of meen in ieder geval oprecht deze horen)
Ik ben een ongelovige, maar we vinden beide Chuck Berry mooi.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 29, 2013, 22:35:51
Het was ook een geintje

ja jij was mij beetje aan het imiteren  :-)

schiet niet op met je speakers  :-(

Marantz 81

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:37:53
ja jij was mij beetje aan het imiteren  :-)

schiet niet op met je speakers  :-(

Ech nie  :no:

Welke ?

thanatos

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:34:08

En lijkt wel of dat een vies iets is in de audio "autosuggestie", het mag er zijn van mij

Leuker is het effect wat je krijgt als je mensen er op wijst  :wink: : Cognitieve dissonantie

Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

joep

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:32:10
lk ben benieuwd welke en wat voor verschillen het eerst opvallen Joep (dit is serieus)

Weet wel dat ik stemmen wel is iets anders ervaar met cd spelers of kabeltje met A B schakelen

Kun je beter een keer zelf langskomen John (wel Cor meebrengen). Laatste grondige tests ging om interlink. Dacht dat de dure Siltech geweldig moesten klinken. Tot ik er grondig naar ging luisteren. Zeker die met zilver erin klonken "sissig" in het hoog. Mijn voorkeur (en die van Lo) ging uit naar The Rock van v.d. Hul. Welke warmer en vriendelijker klonk.
Kan best dat de Siltech dichter bij de werkelijkheid zit. Mij gaat het echter welke vriendelijker klinkt, minder vermoeiend zal ik maar zeggen.
Het na een uurtje moeten stoppen met luisteren omdat je een barstende hoofdpijn hebt geniet niet mijn voorkeur.

JohnWx

Actionhost

Ik heb een leuke anekdote. Had ooit een setje mooie zelfbouw luidsprekers met Dynadio componenten en bi-wire aansluitingen. Op een dag nam ik de moeite alles bi-wire aan te sluiten. En warempel zowaar een strakker laag! Tot mijn jongste al kruipend achter een van de speakers verstrikte kwam te zitten in een snoer en deze met terminal en al uit de speaker trok.... wat was er te zien 1 paar aansluiting was blind. Maw niet aangesloten. En ik meende echt verschil te horen....

2e voorbeeld om aan te geven hoe klein de verschillen zijn, als ze er al zijn. Een Marantz 1060 en een PM11S2 naast elkaar.. 35 jaar verschil en het verschil kon ik na switchen niet onder woorden brengen. Misschien een heel klein beetje frisser in het hoog in het voordeel van de PM11S2... verwaarloosbaar.. prijsverschil... om te janken zo groot  :-D

Wat ik al schreef, ik hoor echt verschillen of meen oprecht deze te horen (wellicht zonder dat ze er daadwerkelijk zijn). En maakt eigenlijk niet uit welke van de twee het is wat mij betreft. Ben geen hardcore believer hoor. Ik sluit autosuggestie niet uit.

Maar laatst gaf The Missus ook aan verschil te horen tussen mijn nieuwe en oude interlink (zonder een idee te hebben van het prijsverschil, zij ziet twee gele kabeltjes). Tsja....een geboren believer zullen we maar zeggen  :wink:

Maar de hele liefhebberij is zeker voor een belangrijk deel een luxe die ik me veroorloof (welliswaar geen SC11S1/SM11S1, maar ik zie mijn set al als luxe). Het geeft een zekere pride of ownership en dat is ook wat waard (inderdaad net als een dure klok etc)

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 22:41:18
Kun je beter een keer zelf langskomen John (wel Cor meebrengen). Laatste grondige tests ging om interlink. Dacht dat de dure Siltech geweldig moesten klinken. Tot ik er grondig naar ging luisteren. Zeker die met zilver erin klonken "sissig" in het hoog. Mijn voorkeur (en die van Lo) ging uit naar The Rock van v.d. Hul. Welke warmer en vriendelijker klonk.
Kan best dat de Siltech dichter bij de werkelijkheid zit. Mij gaat het echter welke vriendelijker klinkt, minder vermoeiend zal ik maar zeggen.
Het na een uurtje moeten stoppen met luisteren omdat je een barstende hoofdpijn hebt geniet niet mijn voorkeur.

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSS blijven altijd lastig

Zal Cor is een keer op de trekhaak meenemen