sc11/sm11 vs pm11s2

Gestart door bartswaans, mei 28, 2013, 11:31:35

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:41:39
Die van de waardebon

Nee nog geen serieuse interesse geweest

Actionhost

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 22:41:18
Mijn voorkeur (en die van Lo) ging uit naar The Rock van v.d. Hul. Welke warmer en vriendelijker klonk.

Believers naar mijn hart! :wink:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

Citaat van: renes59 op mei 29, 2013, 22:37:12
Ik ben een ongelovige, maar we vinden beide Chuck Berry mooi.

En dan brengt Chuck de twee werelden weer bij elkaar   pompom

De Cirkel is rond....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

joep

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 22:49:46
En dan brengt Chuck de twee werelden weer bij elkaar   pompom

De Cirkel is rond....

Wat kan de wilde ongerepte natuur toch mooi zijn.

thanatos

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 22:42:55
Wat ik al schreef, ik hoor echt verschillen of meen oprecht deze te horen (wellicht zonder dat ze er daadwerkelijk zijn). En maakt eigenlijk niet uit welke van de twee het is wat mij betreft. Ben geen hardcore believer hoor. Ik sluit autosuggestie niet uit.

Maar laatst gaf The Missus ook aan verschil te horen tussen mijn nieuwe en oude interlink (zonder een idee te hebben van het prijsverschil, zij ziet twee gele kabeltjes). Tsja....een geboren believer zullen we maar zeggen  :wink:

Maar de hele liefhebberij is zeker voor een belangrijk deel een luxe die ik me veroorloof (welliswaar geen SC11S1/SM11S1, maar ik zie mijn set al als luxe). Het geeft een zekere pride of ownership en dat is ook wat waard (inderdaad net als een dure klok etc)

Pride of ownership vind ik een mooie uitdrukking inderdaad.

Ik benader het van de andere kant. Zodra ik de indruk heb dat een kabel wat doet, wil ik hem niet. Die dingen horen geen klankmatige invloed te hebben (vanuit technisch perspectief). Wel geef ik geld uit aan degelijkheid. dwz. een mooie, degelijke kabel.

Heb hier een hele keur aan kabels. Van Damme, Van Monster, van den Hul, Kimber AudioQuest, QED en MIT. De enige die iets doet met het geluid is de MIT. Daarvan veranderd het stereobeeld. Maar die heeft ook een correctie netwerk er in verwerkt...

Marantz 81

Het mooiste is ook dat je tevreden bent en kunt genieten van wat je hebt staan  :-)

Elke keer wat anders/beter is leuk om mee bezig te zijn en kan veel voldoening geven alleen mijn ervaring is op een gegeven moment bereik je een punt dat je dat beu bent 

TurboMarco

Een goedkope Sony of welk merk dan ook klinkt ook op zijn best wanneer het buiten 12 graden is zonder dat het regent .

Een gescheiden voeding is pas interessant wanneer de transistoren een alimentatievrije tripath schakeling hebben ,maar let wel op dat de dempingsfactor boven 18 graden meteen in de clip schiet .

En ik heb het echt gehoord !! ,zelfs tante Bep hoorde het meteen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

joep

Citaat van: Marantz 81 op mei 29, 2013, 23:04:50
Het mooiste is ook dat je tevreden bent en kunt genieten van wat je hebt staan  :-)

Elke keer wat anders/beter is leuk om mee bezig te zijn en kan veel voldoening geven alleen mijn ervaring is op een gegeven moment bereik je een punt dat je dat beu bent

Of je bent op een gegeven moment gewoon tevreden met wat je hebt staan.
En dan verandert er niet meer zo veel. Kijk maar naar Lo.

thanatos

Citaat van: Marantz 81 op mei 29, 2013, 23:04:50

Ik kom zojuist bij een echte muziekliefhebber vandaan. Meneer 71 jaar oud. Draait alleen vinyl en is hier dag en nacht mee bezig.

Zijn middelen om te beluisteren bestaan uit zeer bescheiden middelen. 2e hands draaitafels, simpele recht toe recht aan versterker en normale B&W speakers. Maar meneer geniet vol en met passie van zijn muziek. Heeft verders niks nodig. Alleen vinyl en tijd.

De middelen zijn er hoor meneer woont in een kapitale villa. Maar zijn nuchterheid brengt hem tot de essentie van puur genieten van muziek.

Dat was mijn stukje levensles van vandaag weer  :wink:

TurboMarco

CiteerDe middelen zijn er hoor meneer woont in een kapitale villa. Maar zijn nuchterheid brengt hem tot de essentie van puur genieten van muziek.

Dat was mijn stukje levensles van vandaag weer

Een wijze les  notworthy
Ik denk dat de beste man niet in staat is de hoeveelheid zwarte lucht aan te wijzen ,maar wel weet hoe muziek is opgebouwd door de muzikanten .

En dat is de essentie van muziek ,of het nou Bach of Bakker is maakt in feite niets uit ,
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

joep

Op een gegeven moment ben je gewoon tevreden. Nu is dat voor ons misschien ietsje lastiger. Maar op een gegeven moment is goed goed. Je kunt dan nog wat klooien met streamen of dacjes maar dan heb je het ook ver gehad.

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op mei 29, 2013, 22:40:28
Leuker is het effect wat je krijgt als je mensen er op wijst  :wink: : Cognitieve dissonantie

Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

:wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: thanatos op mei 29, 2013, 22:32:43
Ach.. ik heb ook wel eens verschillen beleefd..maar autosuggestie, inleving e.d. is iets wat snel onderschat wordt. Hiermee niet suggererende dat iemand gek is of wat ook. Maar puur menselijk.

Ik heb een leuke anekdote. Had ooit een setje mooie zelfbouw luidsprekers met Dynadio componenten en bi-wire aansluitingen. Op een dag nam ik de moeite alles bi-wire aan te sluiten. En warempel zowaar een strakker laag! Tot mijn jongste al kruipend achter een van de speakers verstrikte kwam te zitten in een snoer en deze met terminal en al uit de speaker trok.... wat was er te zien 1 paar aansluiting was blind. Maw niet aangesloten. En ik meende echt verschil te horen....

2e voorbeeld om aan te geven hoe klein de verschillen zijn, als ze er al zijn. Een Marantz 1060 en een PM11S2 naast elkaar.. 35 jaar verschil en het verschil kon ik na switchen niet onder woorden brengen. Misschien een heel klein beetje frisser in het hoog in het voordeel van de PM11S2... verwaarloosbaar.. prijsverschil... om te janken zo groot  :-D

Verder vind ik een SC11S1/SM11S1 combi waanzinnig mooi en als ik het kon betalen zou het misschien nog wel eens in huis komen. Maar dan is het meer van uit pure luxe. Zelfde als dat je een mooi gebouwd horloge koopt.. of een luxe wagen.
Nou het tegenovergestelde kan ook gebeuren. Had mijn set speakers eergisteren omgewisseld met de tweede set. Hoorde een vreemd gedreun op de achtergrond was niet om aan te horen :| Kon eerst niks vinden tijdens de inspectie tot ik er achter kwam dat de rode moer op de rechter speaker waarmee je de kabels bevestigd op de min aansluiting zat en de zwarte op de plus :| Mischien een van de reden geweest dat de vorige eigenaar de speakers verkocht heeft!! Zoiets verwacht je toch niet.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Cornelis1921

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 17:21:21
Zucht.... no thanks.

O ja zulke mensen zijn er ook hier op het forum.
Maar ik ga echt niet in op deze opmerking. Straks krijgen we nog een discussie dat ouwe troep beter is dan nieuwe troep.
Kom Joep, voor/eind, integrated, het maakt niet uit HOE het versterkt, als maar versterkt en dan wel zo simpel mogelijk. Marantz staat er om bekend slimme en toch eenvoudige versterkers te ontwerpen en te bouwen. Hoe minder kunstgrepen er nodig zijn, hoe schoner en onvervormder het signaal. Daarom "klinken" soms de budgetversterkers net zo goed als de super High-End. Het zijn de bron en de luidsprekers, die uiteindelijk voor het grootste deel het resultaat bepalen. Dat laatste valt gewoon onder tegeltjes wijsheid.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *