sc11/sm11 vs pm11s2

Gestart door bartswaans, mei 28, 2013, 11:31:35

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Citaat van: marvin op mei 29, 2013, 21:51:35
Emo en ratio zullen nooit nader tot elkaar komen, wel zijn de ratio's in staat meningen bij te stellen daar waar de emo's altijd vast zullen blijven zitten.
Theorie die praktisch is vast gesteld, gaan we niets aan veranderen.  :-o

Wil ik nog aan toevoegen dat we vele malen dieper kunnen meten dan horen/waarnemen.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 21:56:23

Wil ik nog aan toevoegen dat we vele malen dieper kunnen meten dan horen/waarnemen.

Zeker, maar het gaat er toch om wat we kunnen horen niet om wat we kunnen meten.

Marantz 81

Citaat van: marvin op mei 29, 2013, 21:51:35
Emo en ratio zullen nooit nader tot elkaar komen, wel zijn de ratio's in staat meningen bij te stellen daar waar de emo's altijd vast zullen blijven zitten.
Theorie die praktisch is vast gesteld, gaan we niets aan veranderen.  :-o

Dat denk ik ook niet maar goed het is voor mij een feit dat ik grote verschillen hoor in geluidskwaliteit met versterkers en bronnen met dezelfde speakers/acoustische omstandigheden ,ik heb niks te bewijzen en neem al die theorie verhalen dat alles hetzelfde is niet eens serieus ,dat is voor mij net zoiets als ik een honda civic rij en iemand mij gaat vertellen dat een Porsche Carrera hetzelfde rijdt het is tenslotte ook een ding met 4 wielen en een stuur en al die pk,s gebruik je bijna nooit net als met die dure versterker wat geschreven wordt die grote stromen snel kunnen leveren 

Marvin

Ik hoor elke dag weer verschillen, -en dat zonder dat er ook maar iets veranderd is.

Actionhost

Hi everybody, my name is Actionhost, and I am a believer.....

HI ACTIONHOST!!

:-)

(Ja ook ik hoor verschillen tussen versterkers en kabels, of meen in ieder geval oprecht deze horen)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

SB_Marantz

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 21:59:40
Zeker, maar het gaat er toch om wat we kunnen horen niet om wat we kunnen meten.

En dat werkelijke horen is maar een heel klein gedeelte van wat we kunnen meten.

Vraag: Wat denk jij te horen?  de versterker / cd speler of de luidsprekers in combinatie met de akoestiek en opname?

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: marvin op mei 29, 2013, 22:08:16
Ik hoor elke dag weer verschillen, -en dat zonder dat er ook maar iets veranderd is.

likewise Marv.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: bartswaans op mei 29, 2013, 21:18:06

ligt eraan wat je onder 'van wanten' ziet. maar mag toch wel aannemen dat hij dan weet wat de versterker kan en hoe die klinkt.

Hoe klinkt een versterker dan ?  ik heb de mijne net aangezet wat denk je, helemaal niets totale stilte 

Ga je meer dingen horen of minder bij een bepaald merk of type ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: marvin op mei 29, 2013, 22:08:16

Ik ook je humeur schijnt er ook mee te maken te hebben  :-D maar heb altijd al een tik gehad  :schater: dat ik bezig ben met wat er in de muziek zit instrumenten zang plaatsing klank snelheid kracht defenitie , het is ook niet zo dat je dure apparatuur nodig hebt om van muziek te genieten want dat doe ik ook in de auto op computer speakers of bij een vriend zijn HT set die niet veel kost ,met een biertje  HB daarbij kun je in een woonkamer het moeilijk weergeven zoals het Live klinkt het kan wel redelijk in de buurt komen

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:23:37
Hoe klinkt een versterker dan ?  ik heb de mijne net aangezet wat denk je, helemaal niets totale stilte 

Ga je meer dingen horen of minder bij een bepaald merk of type ?

Lampjes van de VU meters branden................ 8-)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: bartswaans op mei 29, 2013, 21:18:06

maar ik lees dat xlr aansluitingen over het algemeen beter klinken dan rca, heb ik echter zelf nog niet gehoord.. maar als dit zo is is dit een groot pluspunt ivm een na11sx in het vooruitzicht.

verder de eventuele uitbreiding als 2 monoblokken vind ik een pluspunt, hoewel ik denk dat 1 voldoende is.

ik zie bij de geintegreerde versterker geen voordelen,

Wat klinkt er dan anders tussen XLR en RCA, ben heel benieuwd

Wat bedoel je met 2 monoblokken als pluspunt maar 1 is voldoende ?

Wat zijn de nadelen dan van een "gewone" versterker

pak effe Senseootje erbij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 22:26:34

Lampjes van de VU meters branden................ 8-)

nou niet van de meters die heb ik niet maar gingen wel wat lampjes aan  HLP

joep

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 22:13:41
En dat werkelijke horen is maar een heel klein gedeelte van wat we kunnen meten.

Vraag: Wat denk jij te horen?  de versterker / cd speler of de luidsprekers in combinatie met de akoestiek en opname?

Ik denk een mengeling van dat alles. Hoor wel verschil als ik een onderdeel vervang, zelfs een interlink.
Hetgeen ik samen met Lo eens zeer grondig heb uitgeprobeerd.

Ik merk in het bijzonder grote verschillen wanneer ik al dan niet nuchter ben.
Met daar aan gekoppeld de mate van nuchter zijn natuurlijk.

Marantz 81

Citaat van: John Wx op mei 29, 2013, 22:27:57

pak effe Senseootje erbij

Sluit dan gelijk die Chario,s ff aan misschien dat er dan geluid uit je versterker komt clown1

JohnWx

lk ben benieuwd welke en wat voor verschillen het eerst opvallen Joep (dit is serieus)

Weet wel dat ik stemmen wel is iets anders ervaar met cd spelers of kabeltje met A B schakelen