sc11/sm11 vs pm11s2

Gestart door bartswaans, mei 28, 2013, 11:31:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

#30
Even kijken wat wel en wat niet de waarheid is.

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 20:54:57
Is een normale vraag in het Engelies voor het geval je dat niet wist.
Er speelt helemaal niets tussen Joep en mij. Klopt

Maar om even direct to the point te komen: wanneer iemand een bepaalde versterker onder spanning heeft zien staan en spelen weet meteen van wanten volgens jou? Klopt niet, ik heb jaren een PM-11s1 gehad en heb de PM-11s2 zeer uitgebreid beluisterd en langere tijd in huis gehad. Ook de SC/SM heb ik al jaren in mijn bezit dus ik denk dat ik wel weet waar ik over spreek

Verder wordt er met en zonder kristallen bol ( lees: blikken of blozen) beweerd dat ik die hele set en/of serie niet zou kennen. Zou je ze allemaal goed kennen dat had je die opmerking zeker niet gemaakt. Heb ik het fout en heb jij een gedegen ervaring opgebouwd met deze spullen dan hoor ik het alsnog graag.

Tot zover deze verduidelijking..........  Duidelijk lijkt me.

Nu die van jou graag!

Dus waarom een losse voor/eind beter zou zijn dan een geintegreerd model? We hebben het helemaal niet over een losse voor- en eindversterker maar specifiek over de SC-11s1 en de SM-11s1. Hoe andere losse voor- en eindversterkers klinken weet ik niet en daar kan ik dus ook geen mening over hebben.
En dan hebben we het niet over aparte voedingslijnen en een apart kastje. De losse voor- en eind zijn gewoon uit veel andere componenten opgebouwd
Dat eerste heeft de geintegreerde versie ook...oops En een hoop andere zaken weer niet.

Dus go ahead please...........of praat je poep wat uit iemand anders zijn mond kwam? Als je de tijd zou willen nemen "de set van Joep" te lezen kom je al een hoop te weten en zal het ook jou hopelijk een hoop duidelijkheid geven.

De vraag blijft nu natuurlijk waar jij jouw kennis en ervaring hebt opgedaan in deze om jouw uitgesproken mening te staven SB_Marantz.

Denk verder dat we blij en trots mogen zijn als er hier op het forum weer iemand in het bezit komt van mooie Marantz spullen.

SB_Marantz

Kijk JJ: als het nu over het weergave karakter van een speaker in een bepaalde ruimte zou gaan wordt het verhaal direct anders.
Dan hebben we het over smaak.
Ook over een opname valt te soebatten.

Maar versterkende apparaten die binnen een tolerantie van + 0 / - 0,5 dB versterken?  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bartswaans

#32
oke, naja vond het nogal raar overkomen.

ligt eraan wat je onder 'van wanten' ziet. maar mag toch wel aannemen dat hij dan weet wat de versterker kan en hoe die klinkt.

natuurlijk weet ik niet of jij ervaring met deze set hebt, ik neem aan dat je hem wel eens gehoord hebt als je er zo over praat.

zoals ik al zei eerder in dit topic ben ik redelijk nieuw tot audio en wordt dit me eerste fatsoenlijke set.
ook heb ik gezegt dat ik sowieso eerst nog ga luisteren naar beide.

maar ik lees dat xlr aansluitingen over het algemeen beter klinken dan rca, heb ik echter zelf nog niet gehoord.. maar als dit zo is is dit een groot pluspunt ivm een na11sx in het vooruitzicht.

verder de eventuele uitbreiding als 2 monoblokken vind ik een pluspunt, hoewel ik denk dat 1 voldoende is.

ik zie bij de geintegreerde versterker geen voordelen,
enige reden zou de klank kunnen zijn volgens mij, maar kan dat ik het mis heb hoor.
maarja ik ga ze beide luisteren en zie wel wat ik het mooiste vind klinken.

verder heb ik geen zin in ruzie ofzo, dus ik praat geen 'poep', vraag gewoon om jullie meningen en ervaringen in dit topic.

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 21:11:05
Denk verder dat we blij en trots mogen zijn als er hier op het forum weer iemand in het bezit komt van mooie Marantz spullen.
hehe :)

joep

Klopt Bart, 'poep' praten doet hier volgens mij iemand anders wel.
Denk ook niet dat we op een gedegen antwoord van hem hoeven wachten.

bartswaans

Citaat van: joep op mei 29, 2013, 21:22:37
Klopt Bart, 'poep' praten doet hier volgens mij iemand anders wel.
Denk ook niet dat we op een gedegen antwoord van hem hoeven wachten.

achja, je weet maar nooit misschien komt het nog.

heb een afspraak gemaakt voor de 7de juni.
ben benieuwd  :yes:

Marvin

Dan ben ik wel benieuwd wie je bedoeld?!

(Stook functie uit).


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --


SB_Marantz

#37
Citaat van: joep op mei 29, 2013, 21:11:05
Even kijken wat wel en wat niet de waarheid is.

De vraag blijft nu natuurlijk waar jij jouw kennis en ervaring hebt opgedaan in deze om jouw uitgesproken mening te staven SB_Marantz.



Mooi kleurtje maar het zegt niet veel.
Je vraagt waar ik mijn kennis vandaan heb?

Lees jij alleen je eigen topics of topics waarin alleen jou of aanverwante apparaten in voorkomen.
Ik heb in het verleden wel een keer of 10 uitgelegd hoe het e.e.a. werkt.
Klaarblijkelijk lees je dat gewoon niet.

Elke transistor versterker werkt met nfb (local of global) en versterkt aangesloten aan een reactieve belasting kaarsrecht
Meer is er niet.

Tip: ga je licht eens opsteken op het hififorum waar diverse testen tussen goedkope en peperdure staan.
Ja ook mijn legendarische buizen voor+eind vs een goedkoop Sony ding.
En doe het eens niet af als het non believer forum.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WilliamB

Citaat van: bartswaans op mei 29, 2013, 21:25:26
achja, je weet maar nooit misschien komt het nog.

heb een afspraak gemaakt voor de 7de juni.
ben benieuwd  :yes:
Veel succes  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep



Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2013, 21:41:48
Mooi kleurtje maar het zegt niet veel.
Je vraagt waar ik mijn kennis vandaan heb?

Lees jij alleen je eigen topics of topics waarin alleen jou of aanverwante apparaten in voorkomen.
Ik heb in het verleden wel een keer of 10 uitgelegd hoe het e.e.a. werkt.
Klaarblijkelijk lees je dat gewoon niet.

Elke transistor versterker werkt met nfb en versterkt aangesloten aan een reactieve belasting kaarsrecht
Meer is er niet.

Tip: ga je licht eens opsteken op het hififorum waar diverse testen tussen goedkope en peperdure staan.
Ja ook mijn legendarische buizen voor+eind vs een goedkoop Sony ding.
En doe het eens niet af als het non believer forum.

Nergens dus.

Marvin


SB_Marantz

Dom antwoordt Joep, meer kan ik er echt niet van maken.

Die testen zijn in de praktijk uitgevoerd.

Als je naar de specs van een versterkend apparaat kijkt zou het je ook al duidelijk moeten zijn maar nee.......
Het wordt een beetje booooooring.

Ik zal het morgen even aan een mede forumlid laten zien hoe het werkt qua versterking ondanks dat hij voor zijn speakers komt.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

@ Bartswaans

Succes met je luister sessie 7 juni  pompom

PM11S2 is al een erg mooie versterker , als het alleen om xlr gaat zou ik het daar niet om laten hangen betreft die SM11S1/SC11S1 dat is wel heel mooi spul  :kwijl:

Marvin

Emo en ratio zullen nooit nader tot elkaar komen, wel zijn de ratio's in staat meningen bij te stellen daar waar de emo's altijd vast zullen blijven zitten.
Theorie die praktisch is vast gesteld, gaan we niets aan veranderen.  :-o



joep

Heb respect voor jouw kennis SB_Marantz. En de discussie over verschillen is hier i.d.d. al tientallen keren gevoerd.
Kan alleen zeggen dat ik wel het verschil wel hoor. (Gelukkig maar voor al die mensen met hun dure spullen hier).
Anders hadden ze i.p.v. Marantz, Accuphase, etc. etc. net zo goed een goedkope Sony kunnen kopen.
Had wel vele duizenden euro's gescheeld.