Welke externe DAC?

Gestart door Sire, mei 28, 2013, 00:32:56

Vorige topic - Volgende topic

i2Paq

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 19:17:24
Krijgt ontzettend goede reviews. Volgens mij 1 van de beste dac's in z'n klasse. Maar is met z'n 1500 euro wel iets anders dan een Cambridge Audio.

Precies.

Ik krijg soms het idee dat "iedereen" maar wat roept en geen rekenign houd met het feit dat de Cambridge "maar" € 250,- kost en een Metrum € 950,-.
Dat er zo maar € 700,- tussen zit wordt voor het gemak vergeten.

Doet mij denken aan appels met peren vergelijken.

Vraag: "Welke auto zal ik nemen?"
Antw.1: "Een Opel Astra!"
Antw.2: "Een BMW5 business Edition"
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

AndreC

Citaat van: i2Paq op mei 29, 2013, 08:28:42
Precies.

Ik krijg soms het idee dat "iedereen" maar wat roept en geen rekenign houd met het feit dat de Cambridge "maar" € 250,- kost en een Metrum € 950,-.

Gezien de economie zou ik gaan voor de Opel Astra.  :schater: :schater: :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Precies.

Nee hoor ik roep niet zomaar wat. Mijn opmerking over de Antelope Zodiac was een reactie op deze opmerking van TS:

Citaat van: Sire op mei 28, 2013, 17:00:52
Ik heb ook gekeken naar een Antelope Zodiac Silver, Is dat wat?

En geef ook netjes aan dat dit een heel andere klasse is.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

i2Paq

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 09:01:51
Nee hoor ik roep niet zomaar wat. Mijn opmerking over de Antelope Zodiac was een reactie op deze opmerking van TS:

En geef ook netjes aan dat dit een heel andere klasse is.

Wie de schoen past  :-D

Was niet direct op jou gericht maar meer op het feit dat het mij steeds weer opvalt dat als de vraag "Welke DAC?" komt iedereen wat roept maar nooit de vraag stelt over welk budget de vraagsteller beschikt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Citaat van: AndreC op mei 29, 2013, 08:37:47
Gezien de economie zou ik gaan voor de Opel Astra.  :schater: :schater: :schater:

Daar denkt Rutte heel anders over  frusty

Actionhost

Citaat van: i2Paq op mei 29, 2013, 09:10:12

Was niet direct op jou gericht maar meer op het feit dat het mij steeds weer opvalt dat als de vraag "Welke DAC?" komt iedereen wat roept maar nooit de vraag stelt over welk budget de vraagsteller beschikt.

Eens. Echter in dit geval komt de TS zelf met uitlopende DACS met een verschillend prijskaartje (Cambridge, Zodiac).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

JohnWx

En moet het groot klein zwart zilver ?

alleen dat het net als een CD 14 moet "kunnen" klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: i2Paq op mei 29, 2013, 09:10:36
Daar denkt Rutte heel anders over  frusty

Klopt, daarom riep die krullenbol gisteren weer wat anders.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.

AndreC

Citaat van: i2Paq op mei 29, 2013, 09:10:12

Persoonlijk vind ik dan dat de topicstarter zijn 1e post moet aanpassen en daar duidelijk alles moet vermelden.

Sire

Het budget staat niet vast,  die wil ik dus op basis van deze discussie vast stellen. Ik heb te weinig kennis van dac's. Marantz kenners zullen de dac van de cd14 ongetwijfeld kennen en mogelijk aan kunnen geven welke externe dac's kunnen concurreren...
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Actionhost

Zoals ik al eerder schreef: Ligt ook aan jouw klankvoorkeur, oren, set, akoestiek etc.

Neem als voorbeeld de MF M1. Ik vind deze DAC niet zo mooi klinken, sommige forumleden zijn het hier mee eens en anderen zijn er weer meer lovend over.

Kies een paar DAC's uit (uit diverse prijsklassen) en ga deze zelf beluisteren. Volgens mij kan je geen beter advies krijgen dan deze  :wink:

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 11:11:27
Zoals ik al eerder schreef: Ligt ook aan jouw klankvoorkeur, oren, set, akoestiek etc.

Neem als voorbeeld de MF M1. Ik vind deze DAC niet zo mooi klinken, sommige forumleden zijn het hier mee eens en anderen zijn er weer meer lovend over.

Kies een paar DAC's uit (uit diverse prijsklassen) en ga deze zelf beluisteren. Volgens mij kan je geen beter advies krijgen dan deze  :wink:

Wat voor "nivo" wil je behalen is het alleen maar voor geluid rondom of echt de basis bron of random ?

En weer lekker violen met kabeltjes etc. is ook tijd vermaak
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sire

Eens dat luisteren het beste is.  Echter ben ik gek op de tweedehands markt  en dan moet je toch wat gerichter te werk gaan. Zo zag ik deZodiac op marktplaats voor 995.  Uiteindelijk wil ik het luisteren van de harde schijf tot basis maken.
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

Actionhost

Citaat van: Sire op mei 29, 2013, 11:51:03
Eens dat luisteren het beste is.  Echter ben ik gek op de tweedehands markt  en dan moet je toch wat gerichter te werk gaan. Zo zag ik deZodiac op marktplaats voor 995.  Uiteindelijk wil ik het luisteren van de harde schijf tot basis maken.

Die Zodiac op MP is al lang verkocht helaas.....heb weken geleden al mail gestuurd naar deze aanbieder.

SB_Marantz

Precies.

Audio met auto's vergelijken gaat niet op.........
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM