Welke externe DAC?

Gestart door Sire, mei 28, 2013, 00:32:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 22:36:04
Kun je mij even uitleggen wat het waarneembare verschil is tussen 2 en 4 converters  :angel:

Nee.

Iets met staande en liggende golven + golven die syncen en niet syncen  :schater:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

AndreC

Citaat van: i2Paq op mei 31, 2013, 16:07:31
Nee.

Iets met staande en liggende golven + golven die syncen en niet syncen  :schater:

Ja oké, nu snap ik het  HLP
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

i2Paq

Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 15:30:00
Mooie aanschaf.

Laat even weten wat je ervaringen zijn!

In 1-woord: FANTASTISCH!

Mijn Sonos klinkt veel gedetailleerder en opener.

Dat ik een blij man ben mag duidelijk zijn  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 04, 2013, 22:39:40
In 1-woord: FANTASTISCH!

Mijn Sonos klinkt veel gedetailleerder en opener.

Dat ik een blij man ben mag duidelijk zijn  :-D

kinderhand gauw gevuld  :-D  veel plezier ermee je hoort vaak alleen maar Metrum Metrum  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: i2Paq op juni 04, 2013, 22:39:40
Mijn Sonos klinkt veel gedetailleerder en opener.

Heel veel meer dan streamen doet de Sonos nu niet meer natuurlijk! Je hoort nu de Sonos ic.m. je externe DAC...

Maar mooi dat je tevreden bent met je aanschaf.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

thanatos

Citaat van: i2Paq op juni 04, 2013, 22:39:40
In 1-woord: FANTASTISCH!

Mijn Sonos klinkt veel gedetailleerder en opener.

Dat ik een blij man ben mag duidelijk zijn  :-D

En nog steeds een blij man ?

Even je topic kapen.. Heb bij toeval mijn MF M1 dac verkocht van de week. Jongen kwam voor een setje luidsprekers en zijn kompaan ging er met mijn DAC vandoor omdat ik toch al een upgrade in mijn achterhoofd had.

Ik overweeg de Metrum Nos Octave MKII. Zijn er nog mensen die goede suggesties/ervaringen hebben in/rond de €1k categorie ?

Eisen zijn streamen via usb en echte gebalanceerde uitgangen. De Octave heeft dit niet,

Zoldar

Simaudio moon 300d
Heb ik gehad. Fijne ruimtelijke (breder dan octave) dac. Heeft een smooth, niet vopdringerog geluid. Weggedaan omdat het niet meer matchte met systeem en nieuwe kamer. Octave wel beter in punch en definitie laag.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thanatos

Thnx. Die nemen we mee in de zoektocht.

bas focal marantz

De daudio dac   http://daudio.nl/prijslijst/ , zo goed en mooi heb ik dire straits nog nooit eerder gehoord met deze dac .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op augustus 07, 2013, 17:58:19
De daudio dac   http://daudio.nl/prijslijst/ , zo goed en mooi heb ik dire straits nog nooit eerder gehoord met deze dac .

vind alles er wel goed uit zien


1 eigenaar kan ook een moppie zingen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.