Welke externe DAC?

Gestart door Sire, mei 28, 2013, 00:32:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

#30
Bij sommige dealers is wel wat te regelen, bij o.a. Eastern Electric bijvoorbeeld :
Je kan de DAC  in je eigen omgeving beluisteren.
Indien gewenst wordt de dac toegezonden ter test voor 7 dagen.
Indien je deze niet goed vindt mag je het toestel terugbezorgen.
En je hebt dan ook eens een DAC met buisje erin kunnen beluisteren/beoordelen.

Micromega (MyDac) doet ook zoiets:
Na één week op proef: Niet tevreden, geld terug.

Succes met je zoektocht.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

i2Paq

Na veel lezen gegaan voor een Metrum Acoustics NOS Mini DAC Quad.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Sire

Zat ik toevallig ook net naar te kijken. Wat me opvalt is dat de prijzen genoemd op hifi.nl niet meer actueel zijn en zijn gestegen. Opmerkelijk. .. Hij belooft wel veel goeds. Wat zijn jouw ervaringen?
Marantz PM14
Marantz CD14
Marantz SR8002
Mede8er Med500X2
B&W Nautilus 804
B&W HTM2
B&W CDM1 SE
Magnat Alpha 30a
W&M ls-01
W&M bc-01
AudioQuest Diamondback
Standaard HDMI kabels
Benq W6000
Humax iHDR-5200C
Panasonic TH-42PA50

KayaRahnee

Citaat van: i2Paq op mei 30, 2013, 14:55:23
Na veel lezen gegaan voor een Metrum Acoustics NOS Mini DAC Quad.

Deze dus: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133604.0

Proficiat met je nieuwe "aanwinst".
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

i2Paq

Citaat van: KayaRahnee op mei 30, 2013, 15:07:42
Deze dus: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133604.0

Proficiat met je nieuwe "aanwinst".

Yep.

Nu nog even geduld voordat hij er is (ik hoop zaterdag).
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

#35
Citaat van: Sire op mei 30, 2013, 15:03:01
Zat ik toevallig ook net naar te kijken. Wat me opvalt is dat de prijzen genoemd op hifi.nl niet meer actueel zijn en zijn gestegen. Opmerkelijk. .. Hij belooft wel veel goeds. Wat zijn jouw ervaringen?

Ja, dat is mede dankzij het succes en de gestegen grondstofprijzen.

Wat ik er van gelezen heb bied hij gewoon waar voor zijn geld.

De meeste Dac's in die prijsklasse hebben maar 2 Converters, deze 4 (2 per kanaal).
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Actionhost

Mooie aanschaf.

Laat even weten wat je ervaringen zijn!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: i2Paq op mei 30, 2013, 15:12:29
De meeste Dac's in die prijsklasse hebben maar 2 Converters, deze 4 (2 per kanaal).

Kun je mij even uitleggen wat het waarneembare verschil is tussen 2 en 4 converters  :angel:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 22:36:04
Kun je mij even uitleggen wat het waarneembare verschil is tussen 2 en 4 converters  :angel:

Jajajaja.....Andre in zijn nieuwe rol!

(hoewel ik me bij deze vraag wel iets kan voorstellen  :-))
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 22:36:04
Kun je mij even uitleggen wat het waarneembare verschil is tussen 2 en 4 converters  :angel:

2 of 4 waarneembaar na openschroeven  :-)


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

#40
Citaat van: Actionhost op mei 30, 2013, 22:42:41
Jajajaja.....Andre in zijn nieuwe rol!

(hoewel ik me bij deze vraag wel iets kan voorstellen  :-))

Wist dat ik zoiets kon verwachten  :angel: maar nee dit was niet verkeerd bedoeld.
Maar vond dat hij het zo trots zei, dus vroeg me af, leuk voor hem, maar leg het mij dan maar eens uit  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#41
Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 22:44:44
Maar vond dat hij het zo trots zei, dus vroeg me af, leuk voor hem, maar leg het mij dan maar eens uit  :wink:

Moet je eerlijk zeggen dat (zelfs?) ik toen ik het las hetzelfde dacht  :schater:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

ze hebben voor een bepaalde techniek gekozen en gemaakt en een DAC moet doen wat men er van verwacht


er zijn zelfs cd spelers met 4 dacs voor 25 euro op MP  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

darkcoot

Citaat van: i2Paq op mei 30, 2013, 15:11:00
Yep.

Nu nog even geduld voordat hij er is (ik hoop zaterdag).

Ik moest twee weekjes wachten op mijn Metrumpje.
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

i2Paq

Citaat van: darkcoot op mei 31, 2013, 09:34:55
Ik moest twee weekjes wachten op mijn Metrumpje.

Ik heb een tweedehandsje  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...