Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: 100%Marantz op mei 22, 2013, 20:14:21
ZEER JUIST, er is niet alleen het geluid, het maakt deel uit van een geheel en ieder moet zich erin terugvinden! En dan is iedereen happy  pompom
Juist het geheel maakt het leuk ,hoe men dat doet om het naar zijn/haar zin te maken maakt dan verder ook niet uit .
Je hoort wat je horen wil  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: joep op mei 22, 2013, 20:11:54
De cd (sacd) spelers zullen echt echt wel steeds beter worden, maar het zijn onze oren die er op achteruit gaan.
Dat ons gehoor er op achteruit gaat is een feit, onlangs een arbo keuring gehad en bij 14kHz was het voor mij einde oefening.
Of de spelers qua techniek verbeterd kunnen worden kan ik niet over oordelen, een loopwerk doet z,n werk en wellicht dat de dac in de speler wel voor verbetering in aanmerking komt.
Lees regelmatig dat modificaties wel verschillen kunnen brengen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

.... Sommige draadjes hier krijgen in toenemende mate een HT-Forum gang van zaken ... Jammer  :yes:.

Paul

Citaat van: xander32 op mei 22, 2013, 20:38:47
.... Sommige draadjes hier krijgen in toenemende mate een HT-Forum gang van zaken ... Jammer  :yes:.
HT forum kom ik nooit, mis ik wat ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: xander32 op mei 22, 2013, 20:38:47
.... Sommige draadjes hier krijgen in toenemende mate een HT-Forum gang van zaken ... Jammer  :yes:.
Nog effe en Tenalady wordt de sponsor van dit forum.  :-D :-P :roll: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 22, 2013, 20:38:47
.... Sommige draadjes hier krijgen in toenemende mate een HT-Forum gang van zaken ... Jammer  :yes:.

Leg uit Xander dat HT is groot daar kan je verdwalen als is het maar alleen bij Frank  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

HT forum kom ik niet maar ben wel benieuwd wat er mee bedoelt word .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 20:55:07
HT forum kom ik niet maar ben wel benieuwd wat er mee bedoelt word .
... de geijkte, alsmaar terugkerende welles-nietes discussies, met alsmaar dezelfde voor en tegen argumenten ... welles - niets ...


Ik mag graag een inhoudelijke discussie volgen, die zijn voor mij van een duidelijke meerwaarde, die geven mij andere, nieuwe inzichten. Maar op veel fora zie je steevast verschillende topics voorbij komen waarin steeds dezelfde voor- dan wel tegenstanders zich profileren en die allen steeds weer met dezelfde argumenten komen.
Uiteindelijk verzanden deze steevast in een welles-nietes geleuter. Dat zie ik veelvuldig bij de buren en een gelijk iets zie ik langzamerhand hier ontstaan. Jammer ja  :yes:.

Paul

Discussie is niks mee maar voor het vuurpeloton is ook niet alles.
Dit soort dingen zal je altijd houden mits met gezondheid verstand en respect voor een ieder z,n mening.

Anders gewoon CTRL / Alt / Delete laptobje uit..............   muziekje aan en morgen weer een dag.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Citaat van: Paul op mei 22, 2013, 21:19:14
Discussie is niks mee maar voor het vuurpeloton is ook niet alles.
Dit soort dingen zal je altijd houden mits met gezondheid verstand en respect voor een ieder z,n mening.

Anders gewoon CTRL / Alt / Delete laptobje uit..............   muziekje aan en morgen weer een dag.   :-D
... dat laatste doe ik ook hoor, maar vind het oprecht jammer, daar dit op het Marantzforum niet/nauwelijks voorkwam.

... gelukkig blijft men hier wel gepast naar elkaar reageren, dat heb ik ook al heel anders gezien bij de buren.

renes59

Net het gewone leven hier, ondertussen vergeet men muziek te draaien. Hier deze in de speler gedaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: renes59 op mei 22, 2013, 21:24:51
Net het gewone leven hier, ondertussen vergeet men muziek te draaien. Hier deze in de speler gedaan.

De beste reactie die ik vandaag heb gelezen  HB.

renes59

#72
 :-D Opnames uit de jaren 1938 t/m 1958, maakt het ook niet uit in wat voor speler je het stop. De opname bepaalt de kwaliteit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

#73
Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 20:15:19
Wat word er beter ?

Als ik de folders van Marantz mag geloven o.a. de dac's, het loopwerk.
In de folder staat een halve pagina met verbeteringen.

bas focal marantz

Citaat van: joep op mei 22, 2013, 18:52:19
Zal best, maar toen waren we er tevreden mee (we wisten niet beter).

Citaat van: 100%Marantz op mei 22, 2013, 18:58:09
Dat is fout, heb zelf nog verschillende spelers van die periode en die zijn niet minder goed.

Ik ben dan benieuwd om een speler van 2030 te horen, die gaat beter klinken dan het orineel orkest?? Een beetje serieus blijven. :yes:
Dan waren we bij de lp gebleven ,   ik niet want ik had alles op bandje  , je weet wel slechter dan lp en cd , dus een cd was een enorme verbetering voor mij .


Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 20:08:48
Wat ik persoonlijk nog steeds een sterk punt vind en "onderbouwend" is het verhaal van Menno van der Veen over lp en cd wat gemaakt is door Fritz de With






Dat je iets via meten wil onderbouwen is prima  , maar houd dan ook rekening met meer factoren , wij horen niet 20.000 en hoger , en het hoorbare spectrum neemt in het hoog ook af naarmate men ouder wordt en zal mij niet verbazen als dat al op je 20'ste al langzaam begint af te nemen , dus die vergelijking lp cd  gaat niet op .

Dat piekje , staat dat op de cd of is de gebruikte cd speler daaraan schuldig ?
En het is leuk dat een lp meer laag weergeeft , maar kunnen je bassreflex speakers dat ook , zo niet dan zie je flink je konus wapperen .

Een lp zal voordelen hebben , maar ook nadelen dus de eind gebruiker kan een keus maken welke hij of zei prefereert .



Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 20:25:19
Juist het geheel maakt het leuk ,hoe men dat doet om het naar zijn/haar zin te maken maakt dan verder ook niet uit .
Je hoort wat je horen wil  pompom
Zolang dat geen god is die tegen je praat is er nog niet veel mis met je .




Maar even ontopic wat de vraag was 
CiteerIs een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?
Veel beter   ,antwoord  nee niet veel beter .