Citaat van: joep op mei 22, 2013, 18:52:19
Zal best, maar toen waren we er tevreden mee (we wisten niet beter).
Citaat van: 100%Marantz op mei 22, 2013, 18:58:09
Dat is fout, heb zelf nog verschillende spelers van die periode en die zijn niet minder goed.
Ik ben dan benieuwd om een speler van 2030 te horen, die gaat beter klinken dan het orineel orkest?? Een beetje serieus blijven.
Dan waren we bij de lp gebleven , ik niet want ik had alles op bandje , je weet wel slechter dan lp en cd , dus een cd was een enorme verbetering voor mij .
Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 20:08:48
Wat ik persoonlijk nog steeds een sterk punt vind en "onderbouwend" is het verhaal van Menno van der Veen over lp en cd wat gemaakt is door Fritz de With
Dat je iets via meten wil onderbouwen is prima , maar houd dan ook rekening met meer factoren , wij horen niet 20.000 en hoger , en het hoorbare spectrum neemt in het hoog ook af naarmate men ouder wordt en zal mij niet verbazen als dat al op je 20'ste al langzaam begint af te nemen , dus die vergelijking lp cd gaat niet op .
Dat piekje , staat dat op de cd of is de gebruikte cd speler daaraan schuldig ?
En het is leuk dat een lp meer laag weergeeft , maar kunnen je bassreflex speakers dat ook , zo niet dan zie je flink je konus wapperen .
Een lp zal voordelen hebben , maar ook nadelen dus de eind gebruiker kan een keus maken welke hij of zei prefereert .
Citaat van: Marco op mei 22, 2013, 20:25:19
Juist het geheel maakt het leuk ,hoe men dat doet om het naar zijn/haar zin te maken maakt dan verder ook niet uit .
Je hoort wat je horen wil
Zolang dat geen god is die tegen je praat is er nog niet veel mis met je .
Maar even ontopic wat de vraag was
CiteerIs een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?
Veel beter ,antwoord nee niet veel beter .