Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 10:48:23
Maar dat is ook het mooie van audio iedereen heeft ze eigen beleving en als er mensen zijn die verschil horen vind ik dat knap en gezegend
Alleen vind ik dat "veel" mensen nooit is even een stapje terug zetten en logisch nadenken wat men of zei zeggen met al die "verbeteringen" dat betekend dan dat een CD 14 dus heel erg slecht is of een CD 10
De stapjes zijn heel heel erg klein en vaak anders en moet je weten waar het verschil in kan zitten, de mensen die het over meer lucht en meer laag hebben is pure onzin er komt een bepaald signaal van laag vanuit een speler en die geeft dat weer niet 2 octaven hoger of zoiets
De 10 draait nog steeds zijn rondjes JJ.
Ik kan me wel vinden in je relaas.
Mooier / duurder uitziende apparatuur zet je automatisch op een roze wolk dan goedkopere spullen.
Onderdeel van de beleving.
Als die spullen versterken zo recht als het maar zijn kan of er moet wat aan mankeren.
Ook de reactieve belasting doet daar geen afbreuk aan is meerdere malen gebleken.
Je speakers tunen is een ander verhaal, alsmede de akoestiek aanpakken mocht deze erg tegenwerken.
Komt nog bij dat een speaker in de ene ruimte erg mooi kan presteren en in de andere minder.
Thanatos en ik hadden dezelfde............bij mij erg mooi, bij hem een mid probleem.
Ook na de door mij ontwikkelde modificatie.
Dus zo zie je maar weer.
Met een parametrische EQ kun je ook vervelende dingetjes in de weergave wegpoetsen.
GEEN grafische, dat heeft te weinig invloed en is veel te beperkt.