Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

Ik overweeg een upgrade van een - maximaal door Art Speak gemodificeerde - SA-15S1 naar een - eveneens gemodificeerde - SA-15S2. Heeft één van jullie de standaard S1 en S2 wel eens naast elkaar gehoord en hoe groot was het verschil? Ik overweeg ook een SA-11S2 maar ben benieuwd hoe dicht ik met een - al dan niet gemodificeerde - SA-15S2 in de buurt kan komen.

Wat ik vooral zou willen verbetern t.o.v. mijn S1 is een strakker laag en meer breedte/diepte in het geluid. De klankkleur bevalt me prima, hoewel het nog wel iets analytischer zou mogen.

Graag verneem ik jullie tips en adviezen.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

JohnWx

ik vind het knap als je ze uit elkaar kan houden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Richi

Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

JohnWx

Nee maar autosuggestie is ook een manier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

#4
Puur wat betreft de kwaliteit van het geluid kan ik me moeilijk inbeelden dat van de ene referentie naar de evolutie ervan een groot verschil kan zijn.
Als men dan een CD speler van 25 jaar geleden zou nemen zou deze verschrillekijk slecht moeten zijn.
Ofwel maken ze om de zoveel jaar een mooie stap achteruit om dan weer beter te worden??

Als dit zo doorgaat zal de muziek mooier, beter muzikaler, harder, zachter,.... zijn dan het originele  :roll: :-o :-o :-o

Nee even serieus, ik denk niet, maar vergis me misschien, dat er een hoorbaar verschil kan zijn tussen een S1 en een S2.
marantz, what else?

Actionhost

#5
Voor mijn SA15s2LE had ik een CD6003.

Naast het veeeeeel mooiere uiterlijk klinkt de SA15 ook daadwerkelijk beter. Instrumenten wat beter plaatsbaar en het geluid was wat "helderder". Maar het was geen "in your face" verschil waar ik steil van achterover viel. Ja mooier en beter, maar er ging geen wereld voor me open of zo.

En dan heb ik het dus over het verschil tussen deze 2 spelers waar echt een groot klasse- en prijsverschil tussen zit.

Dus het verschil tussen de S1 en S2 zal nog vele malen kleiner zijn (en ik vermoed niet of amper hoorbaar)

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 08:59:04
ik vind het knap als je ze uit elkaar kan houden

Niet zo moeilijk, gewoon op het frontpaneel kijken.......
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 10:06:27
Nee maar autosuggestie is ook een manier

Ik vind het te kort door de bocht om alles op deze manier af te doen.

Zelf reken ik mij ook tot de meest nuchtere audio liefhebbers.

Maar sinds dat er diverse (kiesbare) filters gebruikt worden in deze spelers zijn er zeer waarschijnlijk wel verschillen waar te nemen. http://www.stereophile.com/content/marantz-sa-11s2-reference-sacdcd-player-measurements

Modificaties laten uitvoeren, zoals door een Art Speak, dat vind ik domweg de apparaten slopen. Hoor de beste man nog zeggen dat hij met zijn unieke modificaties een hele octaaf extra uit het laag wist te halen..

Mijn kijk op de vraag van TS. Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Was de S1 slecht toen hij uitkwam ? De spelers zijn wel uitontwikkeld en men heeft een van te voren bepaalde marketing strategie uitgezet. Verschillen zullen er zijn in uiterlijk, opbouw en ws ook te meten. Maar of je het kan horen/waarnemen..

Ik zou voor een SA11s2 gaan. Dan is de onrust 'kan' het beter wel voor even geblust  :wink: Er staat er 1 te koop bij hifi studio Zwaard voor €1599 http://www.zwaard-hifi.nl/


Actionhost

Citaat van: thanatos op mei 22, 2013, 10:24:03
Ik zou voor een SA11s2 gaan. Dan is de onrust 'kan' het beter wel voor even geblust  :wink: Er staat er 1 te koop bij hifi studio Zwaard voor €1599 http://www.zwaard-hifi.nl/

NICE!

Mooie prijs ook.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Richi

Citaat van: John Wx op mei 22, 2013, 10:06:27
Nee maar autosuggestie is ook een manier
Deze discussie wou ik hier maar niet aangaan. Bedankt voor je reactie.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos


Richi

Ik had gehoopt dat één van jullie beide spelers had gehoord en vergeleken. Blijkbaar niet dus. Zelf heb ik de volgende spelers gehoord en deels vergeleken: SA-15-S1 voor en na modificatie, SA-11S1, SA-11S2 en de SA-KI Pearl. Er zitten grote verschillen tussen deze spelers en de SA-11S2 vind ik persoonlijk het mooist (mijn buurman heeft er een staan) hoewel ook de KI Pearl prachtig is (in bezit van mijn schoonvader).

De SA-11S2 kost wel een lieve duit en ik kan waarschijnlijk goed aan een SA-15S2 komen, vandaar mijn vraag.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

Richi

Citaat van: SB_Marantz op mei 22, 2013, 10:29:49
Ik wacht wel op de S5........ :schater:
Bedankt voor deze zeer waardevolle bijdrage!
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

Richi

Citaat van: thanatos op mei 22, 2013, 10:24:03
Modificaties laten uitvoeren, zoals door een Art Speak, dat vind ik domweg de apparaten slopen. Hoor de beste man nog zeggen dat hij met zijn unieke modificaties een hele octaaf extra uit het laag wist te halen..
Ach, bij Louis moet je wel altijd goed op blijven letten. Mijn Tannoy luidsprekers heeft hij echt wel naar een hoger nivo getrokken, evenals het Parasound loopwerk en DAC die ik heb gehad. Niet alles wat hij doet is fantastisch en je moet sommige uitspraken met een paar korrels zout nemen.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto