Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: joep op mei 24, 2013, 12:48:24


Ik heb gisteren wel 2 van die ijsjes gegeten en dat terwijl ik ze eigenlijk helemaal niet lekker vind.
Maar er was niets anders in huis dus heb ik ze maar opgegeten.

Lekker Joep, had geroepen had ik je verlost van ene.  :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thanatos

Citaat van: John Wx op mei 24, 2013, 12:43:38
Als ik A B vergelijk hoor ik ook wel is wat verschil.

Maar nooit slecht meer anders, en zo marginaal want het gebeurd in hele kleine marges en gedeeltes wat wij eigenlijk haast niet kunnen waarnemen alleen meetbaar, er zullen vast mensen zijn die sensitiever zijn als de ander maar de superlatieven die men gebruikt zou een "gewoon" iemand je laten opnemen.

Vaak tussen cd spelers of kabels of zelfs de persing zelf van een cd maar ik weet na 10 sec. echt niet meer wat was en dat kan ook niet, en daar word ik moe van dat mensen tegen de wetten van de natuur en wetenschap in blijven volhouden dat ze het duidelijk nog weten maar wat ? nooit antwoord en dat heeft te maken denk ik om hun luchtkasteel zeepbel dure uitgave etc. etc. niet te laten knappen  :roll:

Het zijn nuance verschillen. Voor de een betekend dit dat hij zijn schouders ophaalt. De ander rust niet totdat hij voor 100k in euro's gespendeerd heeft zijn perfectie te bereiken.

Zo heb je ook koks die in een wegrestaurant lekker trukkers balletjes staan te draaien. En heeft Jonnie Boer zijn eigen kas met eigen gekweekte groenten om zijn gasten in zijn ogen het beste te serveren.

Waarom zou je niet accepteren wat een ander wil zien en horen. Het gaat hier op het forum uiteindelijk om de passie met het merk Marantz te delen.

renes59

Citaat van: AndreC op mei 24, 2013, 12:30:56
Wist je al dat je vaak best wel vermoeiend kunt zijn.
Als anderen hun beleving of ervaring posten presteer jij het steeds weer om het in het belachelijke te trekken.

Je komt vaak met leuke links en tips, mag ook gezegd worden, maar stop eens een keer om topics te vervuilen met steeds JOU mening, we weten het nu wel John.
Zo is het ook vermoeiend om voor de zoveelste keer te lezen dat er na wisseling van een kabeltje of stekkertje,  etc etc, er weer een gordijn weggetrokken is, het zwart nog zwarter is geworden dat er zoveel lucht om de instrumenten zit dat Davos er niets bij is. Het is elke keer beter, dan is het uitgangspunt waarmee men begon wel bar slecht geweest en de Hifinorm niet waardig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thanatos

Citaat van: renes59 op mei 24, 2013, 13:17:43
Zo is het ook vermoeiend om voor de zoveelste keer te lezen dat er na wisseling van een kabeltje of stekkertje,  etc etc, er weer een gordijn weggetrokken is, het zwart nog zwarter is geworden dat er zoveel lucht om de instrumenten zit dat Davos er niets bij is. Het is elke keer beter, dan is het uitgangspunt waarmee men begon wel bar slecht geweest en de Hifinorm niet waardig.

Zo heeft een medaille altijd zijn keerzijde  :-D

Tolerantie is denk ik het kernwoord.

Ik heb een probleem met geloof. Sterker nog ik ben overtuigd atheïst. Maar mijn buren gaan naar de gereformeerde kerk en zijn zwaar gelovig. Toch groeten wij elkaar en is er ruimte voor een praatje en een lach.

renes59

#154
Ja er zijn 2 kampen, daar moeten we maar mee leven. Die beide kampen behandelen elkaar wel met redelijk respect hier, het vliegt niet uit de bocht. Wordt het in ieder geval niet saai.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Citaat van: AndreC op mei 24, 2013, 12:40:32
Je kunt wel bij alles een emotion erbij zetten, leer je eens een ander opvatting of mening te accepteren en niet telkens jou mening of waarheid op te dringen.

De pot verwijt de ketel in deze....
Draai het eens om: Iemand maakt een topic aan wat over 2 versterkers gaat en zet daar metingen bij met bv een blokgolf.
Ze versterken beide kaarsrecht tussen 20 Hz en 20 Khz aan een reactieve belasting.

Wedden dat wanneer er iemand 1 van deze bezit en een gelovige is toch zonder enige onderbouwing gaat beweren dat het niet zo is!

Ik bedoel maar.......

Tevens heb ik meerdere malen aangeboden een goed uitgevoerd vergelijk te willen doen met wat leden.
Niemand thuis.....



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AndreC

Citaat van: SB_Marantz op mei 24, 2013, 13:55:26
De pot verwijt de ketel in deze....
Draai het eens om: Iemand maakt een topic aan wat over 2 versterkers gaat en zet daar metingen bij met bv een blokgolf.
Ze versterken beide kaarsrecht tussen 20 Hz en 20 Khz aan een reactieve belasting.

Wedden dat wanneer er iemand 1 van deze bezit en een gelovige is toch zonder enige onderbouwing gaat beweren dat het niet zo is!

Ik bedoel maar.......

Tevens heb ik meerdere malen aangeboden een goed uitgevoerd vergelijk te willen doen met wat leden.
Niemand thuis.....

Ik ben er wel voor hoor.
Ik had dat ook in een ander topic al aangegeven.
Vind elkaar in het echt leren kennen wel een pluspunt, en uiteraard ook andere systemen in andere ruimtes te leren kennen en te ervaren.

Wat misschien ook een idee is om eens een meting te regelen op neutraal terrein of bij iemand thuis, mits het groot genoeg is.
Hoeft dan niet eens te gaan om te luisteren naar muziek, gewoon samen komen.
Ieder forum lid uitnodigen en geheel vrijblijvend natuurlijk.
Denk dat dit wel iets is wat Maurice of een van de andere moderators zouden kunnen proberen te organiseren.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 24, 2013, 14:02:43

Wat misschien ook een idee is om eens een meting te regelen op neutraal terrein of bij iemand thuis, mits het groot genoeg is.
Hoeft dan niet eens te gaan om te luisteren naar muziek, gewoon samen komen.
Ieder forum lid uitnodigen en geheel vrijblijvend natuurlijk.
Denk dat dit wel iets is wat Maurice of een van de andere moderators zouden kunnen proberen te organiseren.

Maar dan wel 2 aparte meetings voor de 2 kampen natuurlijk......de believers en de non-believers

:schater:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 24, 2013, 12:49:43
Je blijft mijn boodschap niet snappen, schijnbaar is die eikenbalk dikker dan ik verwacht had.

Ik hoef je boodschap ook niet te snappen als het voor mij kant nog wal raakt en alleen als antwoorden dooddoeners krijg maar voorbeelden  :no:

Geef je ook dan commentaar op Wilfred die blijft het ook maar verkondigen  8-)

180 graden mmmmm hoe heet dat ook alweer jij nog popcorn of velpon Wilfred
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 24, 2013, 14:14:35
Maar dan wel 2 aparte meetings voor de 2 kampen natuurlijk......de believers en de non-believers

:schater:

De believers komen altijd met extra dingen op de proppen zie andere fora

Er is een kastje wat elk uitgangs nivo gelijk trekt door iemand gemaakt een Ing. ook vroeger werkend bij High end merk Hawk Audio maar dat hoort en dan niet tussen in eens   clown1

Ja als blind gaat vergelijken dat moet je het wel serieus en goed doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: AndreC op mei 24, 2013, 14:02:43
Ik ben er wel voor hoor.
Ik had dat ook in een ander topic al aangegeven.
Vind elkaar in het echt leren kennen wel een pluspunt, en uiteraard ook andere systemen in andere ruimtes te leren kennen en te ervaren.

Wat misschien ook een idee is om eens een meting te regelen op neutraal terrein of bij iemand thuis, mits het groot genoeg is.
Hoeft dan niet eens te gaan om te luisteren naar muziek, gewoon samen komen.
Ieder forum lid uitnodigen en geheel vrijblijvend natuurlijk.
Denk dat dit wel iets is wat Maurice of een van de andere moderators zouden kunnen proberen te organiseren.


Jij wil niet weten hoeveel meetings ik al op mijn conto heb staan.  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Hoe dan ook; ik zou graag een keer een echte blinde test mee willen maken betreft versterking/bron/speakers.


Met "zicht" ervaar (hoor ¿) ik steevast verschillen tussen componenten, maar al diegenen die na een blinde test het tegendeel roepen zullen ook niet geheel gek zijn ...

100%Marantz

Citaat van: thanatos op mei 24, 2013, 12:54:28
Het gaat hier op het forum uiteindelijk om de passie met het merk Marantz te delen.

Hier ga ik 200% mee akkoord en zou soms iets meer gezegd moeten worden!!
marantz, what else?

Zoldar

tsja je kunt wel een forum oprichten met gelijk gestemden maar wat leer je dan?

kijk zo'n betweterig zuupruimen forum waar iedereen die wel af en toe iets hoort meteen wordt afgeserveerd, daar zul je mij niet vinden.

maar hier valt het alleszins mee. en de bekende mensen hebben bekende meningen, prima toch. ik stoor me er niet aan. lees erover heen soms. :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Bij het vergelijk ben ik graag erbij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.