Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2013, 21:30:04
Denet een blinddoek opgedaan en me voorgesteld dat er weer als voorheen een PM15S1 en SA11S1 stonden te spelen  :-D

alleen het hielp niet  nopompom kom je toch van de koude kermis thuis als het een PM7001KI en SA7001KI blijkt te zijn  :schater:


Heb je nu dan 3 kippenvel haren minder ? 8-)

Maar nu word het weer uit zijn verband gerukt het gaat altijd over blind en ABx en nu ben je aan het veronderstellen / autosuggestie

Dus jij denkt zonder te kunnen zien welke set bij jouw zou spelen een 7xxx of een 11 of 15 uit elkaar kan houden, knap
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2013, 21:30:04
Denet een blinddoek opgedaan en me voorgesteld dat er weer als voorheen een PM15S1 en SA11S1 stonden te spelen  :-D

alleen het hielp niet  nopompom kom je toch van de koude kermis thuis als het een PM7001KI en SA7001KI blijkt te zijn  :schater:
Lijkt mij heel vervelend als je niet tevreden bent met je installatie. Dan luister je niet met plezier stel ik me zo voor.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 21:47:58

Heb je nu dan 3 kippenvel haren minder ? 8-)

Maar nu word het weer uit zijn verband gerukt het gaat altijd over blind en ABx en nu ben je aan het veronderstellen / autosuggestie

Dus jij denkt zonder te kunnen zien welke set bij jouw zou spelen een 7xxx of een 11 of 15 uit elkaar kan houden, knap
John, hoe vaak ga jij in dit draadje jezelf nog herhalen, `t begint nu wel erg voorspelbaar te worden :wink:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 23, 2013, 21:55:30
John, hoe vaak ga jij in dit draadje jezelf nog herhalen, `t begint nu wel erg voorspelbaar te worden :wink:.

Wederzijds lijkt me  :yes:


Maar antwoord krijgen van de "gelovige"  :no:


Lees nu wat Arjan schrijft het slaat echt nergens op, dat hij zich kan inbeelden/voorstellen hoe een 11/15 set zou klinken t.o.v een 7xxx set terwijl hij naar de 7xxx set luistert

Ik blijf het net zoveel herhalen als er onzin word geschreven door andere 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Ik zat gewoon te ouwehoeren  :-P   de topic starter moet gewoon een SA11S2 gaan halen wordt die helemaal blij van  pompom

Ja ik ben wel tevreden met wat ik heb en geniet zeker ervan mij gaat het ook om de muziek  ,maar ik heb nu eenmaal apparatuur gehad die echt veel beter was en nog zoveel mooier de muziek werd weergegeven en dat vergeet je niet meer toen ik die premium apparatuur had wou ik nog steeds beter , dat iemand vindt dat alles hetzelfde klinkt het zal wel  :gaap:


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2013, 22:28:50
Ik zat gewoon te ouwehoeren  :-P   de topic starter moet gewoon een SA11S2 gaan halen wordt die helemaal blij van  pompom

Ja ik ben wel tevreden met wat ik heb en geniet zeker ervan mij gaat het ook om de muziek  ,maar ik heb nu eenmaal apparatuur gehad die echt veel beter was en nog zoveel mooier de muziek werd weergegeven en dat vergeet je niet meer toen ik die premium apparatuur had wou ik nog steeds beter , dat iemand vindt dat alles hetzelfde klinkt het zal wel  :gaap:

Je bent mij gewoon aan het nadoen  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#128
Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 16:31:47
Zelfs op het HT forum zijn er al discussies over cd spelers/streamers waarin de een zegt vooral het hoog de ander weer het laag weer een ander meer diepte etc.etc. over het zelfde apparaat nee dat is lekker objectief

Zijn dezelfde discussies maar niemand die dan zegt meer laag komt door ic rechtop zetten en voeding op ze kop of zoiets

Hoe kan je nou vragen aan andere welke anders beter of slechter klinkt  :gaap:

Alle apparaten klinken niet maar versterken, niets moeilijks aan. (al dan niet vooraf gegaan dmv omzetting)
Als dat binnen 1 dB over het hoorbare spectrum voor ons mensjes met een beperkt gehoor) gebeurt is er niet aan het oortje.
Heel goede doen het binnen 0,2 dB.

Speakers klinken weer wel en zo krom met bulten en dippen als de pest , nee niet de builenpest.......
De akoestiek doet daar nog een schepje bovenop en een flinke ook!
En uiteraard doet de opname zelf ook een aardige duit in het zakje.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM


renes59

Hoeft niet hoor. Nuchtere feiten neergezet door iemand die er verstand van heeft en weet hoe de vork in de steel zit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2013, 22:28:50
Ik zat gewoon te ouwehoeren  :-P   de topic starter moet gewoon een SA11S2 gaan halen wordt die helemaal blij van  pompom

Ja ik ben wel tevreden met wat ik heb en geniet zeker ervan mij gaat het ook om de muziek  ,maar ik heb nu eenmaal apparatuur gehad die echt veel beter was en nog zoveel mooier de muziek werd weergegeven en dat vergeet je niet meer toen ik die premium apparatuur had wou ik nog steeds beter , dat iemand vindt dat alles hetzelfde klinkt het zal wel  :gaap:
Ik heb een keer mijn UD vergeleken met Arjan zijn SA11s1. Was zeker een verschil, maar dat is mijn ervaring.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

#133
Citaat van: renes59 op mei 23, 2013, 21:21:15
En ik. :yes:
stupid Mening moeten bijstellen? Ik niet, nooit...   clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

retriever

Citaat van: renes59 op mei 23, 2013, 23:24:12
Hoeft niet hoor. Nuchtere feiten neergezet door iemand die er verstand van heeft en weet hoe de vork in de steel zit.
Inderdaad, de mannen dat weten wat er in zit (zoals SB-marantz en HAL9000), de technische werking kennen en het ook kunnen herstellen, zullen het verschil tussen de fabels en de feiten wel kennen  :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.