Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Richi op mei 23, 2013, 13:08:17
Ik dacht toch echt dat dit een forum was van audio liefhebbers. Maar blijkbaar heb ik mij vergist, gezien de reacties op mijn laatste post.
Je vraagt naar de bekende weg, welke is/ klinkt beter? Dat bepaal jij en niemand anders. Zo te lezen ben jij een ervaringsdeskundige, zo moeilijk kan het voor jou niet zijn om een goede cd-speler uit te kiezen die jou bevalt.
Er zijn enkelingen die een poging wagen schrijf je, dan schrijf je die toch per e-mail aan. Geen discussie met ongewenste anderen.  Jij kunt je niet meer vergissen en niet meer druk te maken dat het gewenste antwoord er niet tussen zit.
Audioliefhebbers genoeg hier maar voor velen staat de muziek voorop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Slashhead

Citaat van: Richi op mei 23, 2013, 07:49:25
Ongelofelijk dat er al zes pagina's volgel*ld zijn naar aanleiding van een eenvoudige vraag: wie heeft de S1 en S2 wel eens naast elkaar gehoord. Natuurlijk draait het allemaal om smaak en wat Ik beter vind klinken. En als ik daar geld aan wil uitgeven, so be it. Een Marantz CD-72 (willekeurig voorbeeld) is ook een heel leuke speler, maar in mijn setje toch echt onvoldoende goed om van te kunnen genieten. Ik vind het jammer dat er slechts door enkelen een poging is gedaan om met mij mee te denken en mijn koopdrang te beteugelen/aan te wakkeren (doorhalen wat niet van toepassing is). Kom op jongens, een belangrijk deel van de hobby is toch om met apparatuur te freubelen, iets nieuws uit te proberen en centjes uit te geven.

En natuurlijk moet een speler ook matchen in je set (dat is volgens mij nog niet genoemd). Een KI Pearl klinkt in mijn set niet geweldig,  een SA-11S2 wel. Hoe een SA-15S2 klinkt, zal ik pas weten als er een keer een in mijn set staat. Hoe mijn SA-15S1 voor en na modificatie klinkt, weet ik wel. Vandaar mijn vraag of de verschillen tussen die twee laatste spelers groot of klein zijn.

Ik hoef niet overtuigd te worden dat alle spelers hetzelfde klinken. Daarvoor heb ik er teveel gehoord en gehad.
Het zijn maar een paar forum figuren die elk topic vullen met dat alles hetzelfde klinkt en dat de verschillen die jij waarneemt ingebeeld zijn en gekleurd en op een illusie berusten. Vervolgens moet jij met bewijzen komen waarom zij ongelijk hebben en niet veel later stellen ze weer dezelfde vraag en begint het weer van voor af aan. Voor mij is dit ook een behoorlijke ergenis aan het worden op dit forum, bovendien is veel van de zooi ook nog eens off-topic en herhalingen. Ik hoop dat de moderators zich daar eens een keer over gaan buigen. Als daar 7/8 pagina's over geschreven wordt dan wordt het lastig om nog nuttige info op te halen.

Voor mij staat ook de muziek voorop. Daarom juist aandacht voor mijn set zodat mijn muziek weergegeven wordt zoals ik dat mooi vind. Hiervoor heb ik een bepaald budget beschikbaar en dan is het inderdaad leuk om daar met andere over van gedachten te wisselen, zonder in de hoek gezet te worden met het "feit" dat ik aan waanideeën leid. Of me voor elke uitspraak wetenschappelijk eenzijdig moet verantwoorden.


renes59

#107
Citaat van: Slashhead op mei 23, 2013, 15:22:59
Het zijn maar een paar forum figuren die elk topic vullen met dat alles hetzelfde klinkt en dat de verschillen die jij waarneemt ingebeeld zijn en gekleurd en op een illusie berusten. Vervolgens moet jij met bewijzen komen waarom zij ongelijk hebben en niet veel later stellen ze weer dezelfde vraag en begint het weer van voor af aan. Voor mij is dit ook een behoorlijke ergenis aan het worden op dit forum, bovendien is veel van de zooi ook nog eens off-topic en herhalingen. Ik hoop dat de moderators zich daar eens een keer over gaan buigen. Als daar 7/8 pagina's over geschreven wordt dan wordt het lastig om nog nuttige info op te halen.

Voor mij staat ook de muziek voorop. Daarom juist aandacht voor mijn set zodat mijn muziek weergegeven wordt zoals ik dat mooi vind. Hiervoor heb ik een bepaald budget beschikbaar en dan is het inderdaad leuk om daar met andere over van gedachten te wisselen, zonder in de hoek gezet te worden met het "feit" dat ik aan waanideeën leid. Of me voor elke uitspraak wetenschappelijk eenzijdig moet verantwoorden.
Daar hebben we het hier wel vaker over gehad.
Als jij graag onder gelijkgezinden wilt zijn moet je een besloten clubje oprichten. Nodig ze uit, per email, lid te worden en alleen die hebben schrijfrecht. Blijken er na goedkeuring rotte appels tussen te zitten gooi je die eruit.  Dan blijven de waanideeën buiten zicht. Iedereen gelukkig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 23, 2013, 15:22:59
Het zijn maar een paar forum figuren die elk topic vullen met dat alles hetzelfde klinkt en dat de verschillen die jij waarneemt ingebeeld zijn en gekleurd en op een illusie berusten. Vervolgens moet jij met bewijzen komen waarom zij ongelijk hebben en niet veel later stellen ze weer dezelfde vraag en begint het weer van voor af aan. Voor mij is dit ook een behoorlijke ergenis aan het worden op dit forum, bovendien is veel van de zooi ook nog eens off-topic en herhalingen. Ik hoop dat de moderators zich daar eens een keer over gaan buigen. Als daar 7/8 pagina's over geschreven wordt dan wordt het lastig om nog nuttige info op te halen.

Voor mij staat ook de muziek voorop. Daarom juist aandacht voor mijn set zodat mijn muziek weergegeven wordt zoals ik dat mooi vind. Hiervoor heb ik een bepaald budget beschikbaar en dan is het inderdaad leuk om daar met andere over van gedachten te wisselen, zonder in de hoek gezet te worden met het "feit" dat ik aan waanideeën leid. Of me voor elke uitspraak wetenschappelijk eenzijdig moet verantwoorden.

Dat is precies het zelfde als men wel verschil hoort en alleen maar zegt ik hoor het toch, ja en gras is paars  clown1

En dan zijn er legio ABx testen gedaan op veel fora innen en buitenland dan zijn die mensen dus allemaal doof  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Zelfs op het HT forum zijn er al discussies over cd spelers/streamers waarin de een zegt vooral het hoog de ander weer het laag weer een ander meer diepte etc.etc. over het zelfde apparaat nee dat is lekker objectief

Zijn dezelfde discussies maar niemand die dan zegt meer laag komt door ic rechtop zetten en voeding op ze kop of zoiets

Hoe kan je nou vragen aan andere welke anders beter of slechter klinkt  :gaap:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Alleen hoor of zie ik nooit die zogenaamde "bewijzen" dus het gaat niet steeds opnieuw de eerste moet nog komen met zijn antwoord
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Op luisterdagen Van zba lopen de meningen soms ook uiteen over een en dezelfde speaker , te weinig hoog of te veel hoog bv .

Bij auto fora zal het altijd wel kibbelen zijn over welke turbo beter is en waarom of juist niet .

Het punt is er is een vraag daar komen legio antwoorden op waar je mee of oneens bent , of deels mee eens of deels mee oneens , respekteer een ander daarin , als we allemaal het zelfde denken (te weten) zou ik toch veel minder leuk vinden dan dit gekibbel .

Zolang meningen worden gegeven is er leven op het forum , zolang men zijn mening niet met aggressie/intimedatie/geweld de ander daarmee probeert te overtuigen vindt ik het best .

Ik heb en had ook meningen en gedachtes overtuigingen gehad die ik in loop der tijd toch iets heb moeten bijstellen . 

trek een conclusie uit al die meningen als je kan of ga met je apparaat naar een winkel en vergelijk zelf .

3-4 zeer mooie antwoorden op de vraag heb ik er bij zien staan tussen het gekibbel , daar moet men wat mee kunnen  .

renes59

Fora zonder meningsverschil zijn heel erg saai.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

CiteerIk dacht toch echt dat dit een forum was van audio liefhebbers. Maar blijkbaar heb ik mij vergist, gezien de reacties op mijn laatste post.
Geeft niks joh ,vergissen is menselijk .

Maar heb je in de korte tijd dat je hier actief bent echt alles al gelezen om tot jouw oordeel te komen ?

Dit is een onafhankelijk audio gerelateerde site met heel veel nuttige informatie van en door audio/muziek liefhebbers .
Ook zijn er in de loop der jaren heel wat M&G's geweest waarbij men verschillende inzichten op gedaan hebben.

CiteerDaar hebben we het hier wel vaker over gehad.
Als jij graag onder gelijkgezinden wilt zijn moet je een besloten clubje oprichten. Nodig ze uit, per email, lid te worden en alleen die hebben schrijfrecht. Blijken er na goedkeuring rotte appels tussen te zitten gooi je die eruit.  Dan blijven de waanideeën buiten zicht. Iedereen gelukkig.
stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerIk heb en had ook meningen en gedachtes overtuigingen gehad die ik in loop der tijd toch iets heb moeten bijstellen .
Ik ook hoor  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Denet een blinddoek opgedaan en me voorgesteld dat er weer als voorheen een PM15S1 en SA11S1 stonden te spelen  :-D

alleen het hielp niet  nopompom kom je toch van de koude kermis thuis als het een PM7001KI en SA7001KI blijkt te zijn  :schater:

xander32

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2013, 21:30:04
Denet een blinddoek opgedaan en me voorgesteld dat er weer als voorheen een PM15S1 en SA11S1 stonden te spelen  :-D

alleen het hielp niet  nopompom kom je toch van de koude kermis thuis als het een PM7001KI en SA7001KI blijkt te zijn  :schater:
... en als ik de 8e juni nou eens mij 15-set bij jou aansluit, jou blinddoek en jij probeert voor te stellen dat de 7001 set speelt, zou dat werken?


:-D

Marantz 81

alleen als die daarna in het rack aanwezig blijft  :angel:

xander32

Citaat van: Marantz 81 op mei 23, 2013, 21:35:55
alleen als die daarna in het rack aanwezig blijft  :angel:
Uhm, heel ff nadenken ...uhm .... NOT!