Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Richi op mei 23, 2013, 07:49:25
Ongelofelijk dat er al zes pagina's volgel*ld zijn naar aanleiding van een eenvoudige vraag: wie heeft de S1 en S2 wel eens naast elkaar gehoord. Natuurlijk draait het allemaal om smaak en wat Ik beter vind klinken. En als ik daar geld aan wil uitgeven, so be it. Een Marantz CD-72 (willekeurig voorbeeld) is ook een heel leuke speler, maar in mijn setje toch echt onvoldoende goed om van te kunnen genieten. Ik vind het jammer dat er slechts door enkelen een poging is gedaan om met mij mee te denken en mijn koopdrang te beteugelen/aan te wakkeren (doorhalen wat niet van toepassing is). Kom op jongens, een belangrijk deel van de hobby is toch om met apparatuur te freubelen, iets nieuws uit te proberen en centjes uit te geven.

En natuurlijk moet een speler ook matchen in je set (dat is volgens mij nog niet genoemd). Een KI Pearl klinkt in mijn set niet geweldig,  een SA-11S2 wel. Hoe een SA-15S2 klinkt, zal ik pas weten als er een keer een in mijn set staat. Hoe mijn SA-15S1 voor en na modificatie klinkt, weet ik wel. Vandaar mijn vraag of de verschillen tussen die twee laatste spelers groot of klein zijn.

Ik hoef niet overtuigd te worden dat alle spelers hetzelfde klinken. Daarvoor heb ik er teveel gehoord en gehad.

Ja als jij alleen maar gecharmeerd bent van audiofiel gereutel moet je vaak niet hier zijn zoals meer lucht om de instrumenten meer diepte een gordijn weg



Alleen op de vraag die vaak langskomt maar waar nooit antwoord op komt, je hoort verschillen erg duidelijk blijkbaar maar niemand nog heeft ze ineen ABX test kunnen onderscheiden


Dus is mijn mening dat het autosuggestie is en die is heel uitgebreid bij sommige en spelen veel faktoren mee 


En als je bijvoorbeeld niet van een cd 72 kan genieten  HLP

Wat is matchen ? waarom kan een cd speler niet "matchen"

Nou koop dat ding het is een S2 versie dus "beter" byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

CiteerVandaar mijn vraag of de verschillen tussen die twee laatste spelers groot of klein zijn.
Dan is het toch heel simpel ,ga die twee spelers naast elkaar beluisteren op die manier die jijzelf past .

En koop die speler die je leuk vind  :yes:

CiteerOngelofelijk dat er al zes pagina's volgel*ld zijn naar aanleiding van een eenvoudige vraag: wie heeft de S1 en S2 wel eens naast elkaar gehoord
Luister dan ook niet met de oren van een ander  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 23, 2013, 09:00:42
Dan is het toch heel simpel ,ga die twee spelers naast elkaar beluisteren op die manier die jijzelf past .

En koop die speler die je leuk vind  :yes:
Luister dan ook niet met de oren van een ander  :wink:

goedemorgen mister DIY hoe klinken de Finals type MRC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 09:01:45
goedemorgen mister DIY hoe klinken de Finals type MRC
Mogguh.

Ze klinken nu veel beter dan met de gare vellen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Marco op mei 23, 2013, 09:00:42

Luister dan ook niet met de oren van een ander  :wink:
Dat is een valkuil waar meerdere 'passanten' in vielen, om daarna niets meer van zich te laten zien op het forum: wel de pecunia, maar niet het gevoel voor goede en vooral passende audio. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Van mij mogen ze de pecunia's laten rollen hoor .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Marco op mei 23, 2013, 09:07:30
Van mij mogen ze de pecunia's laten rollen hoor .
Ook mijn idee; goed voor de economie! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 23, 2013, 09:07:30
Van mij mogen ze de pecunia's laten rollen hoor .

+1 en veel ook

maar klinkt de kabel dan nog wel bij een s2  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op mei 23, 2013, 09:09:45
+1 en veel ook

maar klinkt de kabel dan nog wel bij een s2  HLP
Ziggo klinkt altijd en overal voortreffelijk. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

In dat geval geef ik de topic starter het advies om een SA-11 te kopen om die vervolgens te laten modificeren .

CiteerOok mijn idee; goed voor de economie

Dan koop je er toch ook een nieuwe kabel erbij .
Citeermaar klinkt de kabel dan nog wel
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 23, 2013, 09:11:50
In dat geval geef ik de topic starter het advies om een SA-11 te kopen om die vervolgens te laten modificeren .

Dan koop je er toch ook een nieuwe kabel erbij .

ooohh dat is freubelen

kan je deze een tip geven over de Final :


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133655.0;topicseen    :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Richi

Ik dacht toch echt dat dit een forum was van audio liefhebbers. Maar blijkbaar heb ik mij vergist, gezien de reacties op mijn laatste post.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

Marvin

Citaat van: joep op mei 23, 2013, 08:42:43
Op de vraag "Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?" is het antwoord het beste is de SA-11s2.

Hier heb je een antwoord toch?

Ik zou je niet kunnen helpen, ik draai al jaren geen schijfjes meer.


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 23, 2013, 13:10:50
Hier heb je een antwoord toch?

Ik zou je niet kunnen helpen, ik draai al jaren geen schijfjes meer.


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

thx kan weer zo een blij tukkie doen  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.