Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Gestart door Richi, mei 22, 2013, 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Vraag was: Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Nu inmiddels 12 pagina,s verder.  :roll: :|  frusty

Morgen gaan we dat andere wiel opnieuw uitvinden.   byebye  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Soms zijn bepaalde bevindingen zo verschrikkelijk confronterend dat men daar met een grote boog omheen wilt lopen .
Alle versterkers klinken anders als de uitgangsniveaus verschillen ,dat is een feit en gaat ook op voor exact dezelfde versterkers waarvan de volume verschilt .

CD spelers en alle andere bronnen idem dito .

Ik heb vorig jaar ook laten blijken dat er een A-B-X test zou plaatst vinden ,ik heb van het Marantz forum alleen Rene gezien .

Ik hoorde voor die tijd (en nu nog steeds) allerlei verschillen ,maar ondanks dat ik heel hard mijn best deed tijdens het vergelijk tussen 4 totaal verschillende versterkers hoorde ik geen enkel verschil ,ik besef nu ook waarom ik die verschillen hoor.
Thuis ben ik ook al meerdere malen plat gegaan met het vergelijken van tot wel 4 verschillende cd spelers ,dit uiteraard toen ik niet wist welke cd speler stond te draaien ,ik liet het wissen natuurlijk aan iemand anders over .
Dit werkt zeer confronterend en heb mede daarom de duurste componenten van de hand gedaan ,toen kon je er nog een leuke prijs voor krijgen .....maar nu anno 2013  :cry:
Echt ik kon laatst nog voor heel weinig een CD11 en/of een CD16 krijgen ,but no thanks !

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 24, 2013, 23:46:48
Soms zijn bepaalde bevindingen zo verschrikkelijk confronterend dat men daar met een grote boog omheen wilt lopen .
Alle versterkers klinken anders als de uitgangsniveaus verschillen ,dat is een feit en gaat ook op voor exact dezelfde versterkers waarvan de volume verschilt .

CD spelers en alle andere bronnen idem dito .

Ik heb vorig jaar ook laten blijken dat er een A-B-X test zou plaatst vinden ,ik heb van het Marantz forum alleen Rene gezien .

Ik hoorde voor die tijd (en nu nog steeds) allerlei verschillen ,maar ondanks dat ik heel hard mijn best deed tijdens het vergelijk tussen 4 totaal verschillende versterkers hoorde ik geen enkel verschil ,ik besef nu ook waarom ik die verschillen hoor.
Thuis ben ik ook al meerdere malen plat gegaan met het vergelijken van tot wel 4 verschillende cd spelers ,dit uiteraard toen ik niet wist welke cd speler stond te draaien ,ik liet het wissen natuurlijk aan iemand anders over .
Dit werkt zeer confronterend en heb mede daarom de duurste componenten van de hand gedaan ,toen kon je er nog een leuke prijs voor krijgen .....maar nu anno 2013  :cry:
Echt ik kon laatst nog voor heel weinig een CD11 en/of een CD16 krijgen ,but no thanks !

och ik ben zo blij met mijn Pioneertjes  laptopje met dac op de Chario's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op mei 24, 2013, 21:29:44

Niet?

Het resultaat wil jij niet horen, geloof me.  :schater:


Bedoel je dat ik teleurgesteld zou kunnen zijn?
Nee, daar ben ik niet bang voor, daarmee bedoel ik dat ik geen moeite heb als een goedkoper(e) het even goed zou doen.
Ik heb het al uitgelegd, voor mij is het een geheel, wel verwacht ik natuurlijk dat de "beste" het goed doen in alle omstandigheden, en tot hiertoe is het zo geweest.

Ik heb al een topic geopend om mijn bevindingen te geven van een vergelijking tussen een apple airport en iTunes vergeleken met een CD speler. Dat  de airport het goed doet geeft me meer mogelijkheden.
Hier gaan bepaalde mij voor een zot nemen.....  :schater:
marantz, what else?

Marantz 81

Ik vindt discussie,s altijd zeer interresant om te lezen en vooral op dit forum dat men open staat voor elkaars mening al staat die regelmatig haaks op elkaar  :-D

Het is gewoon eeneider zijn beleving dat is wat mensen ook vaak schrijven hoe zij het ervaren hoe de muziek wordt weergegeven door de kwaliteit in volgorde van Speaker/acoustiek/apparatuur

Vooral de acoustiek kan veel roet in het eten gooien zoals ik zelf weet ,maar met diezelfde acoutstiek/speakers heb ik naar diverse ( van 250 tot 3500 euro ) stereo/ht versterker/cd spelers geluisterd ,en dat is naar mijn mening alles behalve hetzelfde eerder een wereld van verschil  notworthy  pompom

Door de weeks gebruik ik mijn multimeter , ik sluit de appratuur aan en ga luisteren en genieten van wat tenhore wordt gebracht  8-)

bas focal marantz

Citaat van: Rob46 op mei 24, 2013, 17:43:01
Er wordt volgens mij niet veel op de inhoud van dit filmpje gereageerd, terwijl het mijn inzien best een interessant stuk is  :yes:
idd , heb het 2x gezien , zeer interessant .



Citaat van: mountainbiker op mei 24, 2013, 18:10:19
Ja Magnum die zijn echt smerig.Net alsof je een blok margarine naar binnen aan het werken bent.Getver puke puke
Ah een kenner , ja dit is echt vies .
Dit ijs kan ook niet smelten zo vet is het , blijft een soort puding inplaats plasje melk of water .



Citaat van: Paul op mei 24, 2013, 21:33:57
Vraag was: Is een SA-15S2 veel beter dan een SA-15S1?

Nu inmiddels 12 pagina,s verder.  :roll: :|  frusty

Morgen gaan we dat andere wiel opnieuw uitvinden.   byebye  clown1
Die vraag heb al eens met NEE beantwoord , maar om dat nog terug te vinden in dit topic wordt een hels karwei .

Cornelis1921

#186
Citaat van: mountainbiker op mei 24, 2013, 18:10:19
Ja Magnum die zijn echt smerig.Net alsof je een blok margarine naar binnen aan het werken bent.Getver puke puke
Ik hou en eet van alles, dus ook van margarine. Mijn appetijt is die van een pedaalemmer. Ik had die ijsjes dan ook graag van Joep overgenomen.  :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op mei 25, 2013, 03:01:57


Die vraag heb al eens met NEE beantwoord , maar om dat nog terug te vinden in dit topic wordt een hels karwei .


:schater:  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: bas focal marantz op mei 25, 2013, 03:01:57

Die vraag heb al eens met NEE beantwoord , maar om dat nog terug te vinden in dit topic wordt een hels karwei .

Pagina 5 onderaan...


Waarom ik dat weet?

Daar was ik namelijk een paar dagen geleden gebleven.. :schater:

JohnWx

Citaat van: jrm op mei 25, 2013, 17:58:03
Pagina 5 onderaan...


Waarom ik dat weet?

Daar was ik namelijk een paar dagen geleden gebleven.. :schater:

hij is briljant  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


Marantz 81


Marantz 81

Citaat van: Marco op mei 24, 2013, 23:46:48
Soms zijn bepaalde bevindingen zo verschrikkelijk confronterend dat men daar met een grote boog omheen wilt lopen .
Alle versterkers klinken anders als de uitgangsniveaus verschillen ,dat is een feit en gaat ook op voor exact dezelfde versterkers waarvan de volume verschilt .

CD spelers en alle andere bronnen idem dito .

Ik heb vorig jaar ook laten blijken dat er een A-B-X test zou plaatst vinden ,ik heb van het Marantz forum alleen Rene gezien .

Ik hoorde voor die tijd (en nu nog steeds) allerlei verschillen ,maar ondanks dat ik heel hard mijn best deed tijdens het vergelijk tussen 4 totaal verschillende versterkers hoorde ik geen enkel verschil ,ik besef nu ook waarom ik die verschillen hoor.
Thuis ben ik ook al meerdere malen plat gegaan met het vergelijken van tot wel 4 verschillende cd spelers ,dit uiteraard toen ik niet wist welke cd speler stond te draaien ,ik liet het wissen natuurlijk aan iemand anders over .
Dit werkt zeer confronterend en heb mede daarom de duurste componenten van de hand gedaan ,toen kon je er nog een leuke prijs voor krijgen .....maar nu anno 2013  :cry:
Echt ik kon laatst nog voor heel weinig een CD11 en/of een CD16 krijgen ,but no thanks !

Wel interresant om te lezen zeker omdat je in het verleden ook veel appratuur hebt gehad en daar duidelijke verschillen in waarnam

Hoe moet je het gelijk trekken van die uitgangs nivo,s zien dan ? wordt het dan niet gesmoord ? het lijkt mij toch dat je moet zorgen dat het volume aantal db,s gelijk is met bijvoorbeeld een test cd en daarna muziek gaan luisteren in een opname kan wel er wel 20 db volume verschil zijn

TurboMarco

" Level calibratie geschied dmv een amplitudemeting op 1 frequentie. Daar zijn dan op signaalniveau instelbare weerstanden voor gebruikt die de amplitude op tienden van een dB af te regelen. Dus niet gemeten met geluidsdrukmeting, maar meting in het spanningsdomein. "

Ik citeer hier Jacco Dekkers.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *