Ik heb voor het eerst een philips set op de tafel gehad. Ik heb "vroegah" wel de kleine pre en eind gehad de AH180. Vond ik een leuk stoer set echter, beetje goedkoop en simpel gebouwd. Dit set is wel wat anders beide apparaten werken, hier en daar een krakende potmeter.
De Ah380 eindbak moet een 2x100watt 8Ω versterker voorstellen met 56v 22000µF geloofde ik dat ook wel. De eindversterker vertoonde wel DC en werd te warm. ook waren de print bindingen beetje rot.
Les Photos:
veel rotte bindingen vooral bij de wat warmere of lange componenten zoals ic's.
Vertint en wel.
Afstellen was wel zeker nodig.
Dies klaar.
Nu de Ah280 pre.
Daar schrok ik wel, na opening zag ik overal paars ellende zitten.
Troep matsushita's rotten weg en kunnen behoorlijk wat schade veroorzaken als ze door rotten.
zoals hier.
Alleen de matsushita's vervangen.
+ 4 elna's
De set was nog in uitmuntende uiterlijke staat. Technisch niet eens zo zeer slecht.
Ik heb de AH380 vaker aangeboden gekregen door mensen defect aan een kanaal. Je leest er ook veel over op het internet. Heb hem uiteindelijk nog gekregen tot nu toe. Als je deze eindbak op tijd serviced zal die denk ik niet snel defect gaan. Weinig elko's, weinig echt super hete componenten. Alleen tinbindingen die rot worden.
De pre 280 heb ik ook een aantal klachten van gevonden op het internet. Ik heb ook al gezien welke transistoren de boosdoener kunnen zijn. Echter hoefde ik die nu te vervangen.