PM15S2 altijd laten aanstaan?

Gestart door schuege, april 23, 2013, 11:52:46

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op april 23, 2013, 20:16:38
Aan zeten en in de avond weer uit. Moetbwel 2 keer uit je stoel komen.......

Wordt je moe van he?!  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Mogelijk kan de topicstarter dat fysiek niet (uit de stoel komen).

Plop over de speakers kan je voorkomen door het geluidsniveau via de ab naar 0 of -100 te zetten en dan de stroom eraf.

JohnWx

Citaat van: jrm op april 24, 2013, 09:08:45
Mogelijk kan de topicstarter dat fysiek niet (uit de stoel komen).

Plop over de speakers kan je voorkomen door het geluidsniveau via de ab naar 0 of -100 te zetten en dan de stroom eraf.

Dan plopt die nog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: Exxar op april 23, 2013, 12:12:35
Ik vrees er een beetje voor. Met de powerknop schakelt meteen het relais van de luidsprekers ook uit, zodat je geen luidsprekerplop krijgt.
Als je gewoon de stroom afzet zou dat wel nog eens kunnen een knal geven.

Wanneer je b.v. de stekker er uit zou trekken terwijl de versterker nog aan staat krijg je ook GEEN plop.

Het is in feite dezelfde handeling als wanneer je de netschakelaar uitdrukt.

Ik weet niet hoe je hierbij komt?

Ook bij het inschakelen geld hetzelfde.

Hoor je wel een plop genereert de versterker teveel positieve of negatieve dc en is dus feitelijk defect.

Zo'n plop hoor je pas boven een paar honderd mV aan dc.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jowa

Ik heb mijn versterker aangesloten via een op afstand bedienbare schakelaar en nog geen plop gehoord.
Werkt prima.

Exxar

Citaat van: SB_Marantz op april 24, 2013, 09:37:51
Wanneer je b.v. de stekker er uit zou trekken terwijl de versterker nog aan staat krijg je ook GEEN plop.

Het is in feite dezelfde handeling als wanneer je de netschakelaar uitdrukt.

Ik weet niet hoe je hierbij komt?

Ook bij het inschakelen geld hetzelfde.

Hoor je wel een plop genereert de versterker teveel positieve of negatieve dc en is dus feitelijk defect.

Zo'n plop hoor je pas boven een paar honderd mV aan dc.

Ik heb ook nooit gezegd dat de PM dat ook effectief zou doen, ik heb gezegd dat het zou kunnen. Ik heb hier zo'n aantal versterkers staan die dat doen, en altijd hebben gedaan, en dus ook altijd zullen blijven doen, zonder dat ze defect zijn zelfs.
Ik heb gewoon nog nooit de neiging gehad om dat eens te proberen bij mijn 15S2. Die powerknop zit daar voor een reden, en ik ben niet te lui om op een knopje te duwen  :-D

jrm

JohnWx

plopper de plop

Maar Wilfred is het niet zo dat je dan niks "netjes" afsluit of gaat het dan precies zoals met de power button
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

@ Exxar,

Is het nu plop of knal?
En als versterkers van jou dat doen zijn deze niet in orde.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op april 24, 2013, 10:52:07
plopper de plop

Maar Wilfred is het niet zo dat je dan niks "netjes" afsluit of gaat het dan precies zoals met de power button

Is niets anders dan een schakelaar met een snubber parallel er over.

Hoe je ook het went of keert: Het is feitelijk hetzelfde.

Je onderbreekt de stroom door het maak contact van de netschakelaar te verbreken of de stekker eruit te trekken.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 24, 2013, 11:29:57
Is niets anders dan een schakelaar met een snubber parallel er over.

Hoe je ook het went of keert: Het is feitelijk hetzelfde.

Je onderbreekt de stroom door het maak contact van de netschakelaar te verbreken of de stekker eruit te trekken.

Dacht altijd dat in sommige versterkers een circuitje netjes werd uitgeschakeld, highenders dacht ik

Kopen bij de ACTION die stekkerdoos met AB

ps:als ik de SONY ES uit doe hoor ik een "relais" klikken ?

vr gr een techneut zwakstroom in opleiding

SB_Marantz

Ja dan wordt het maak contact verbroken.

Tip: koop een 24 V relais en een los DC voeding'kje ....kun je de hele dag klikken.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

vielzweck

Ik heb geen enkele apparaat meer aan de stroom hangen.
Ga alleen nog naar unplugged concerten.
Wil ik muziek thuis horen dan maak ik die zelf , neem hem op met een digitale camera die volledig op stoom werkt evenals mijn computer waarmee ik dan in alle rust naar de opnamen kan gaan kijken.
Een vrouw die geen knop meer wil indrukken heeft bij mij sowieso de langste tijd gehad.  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op april 24, 2013, 16:39:03

Tip: koop een 24 V relais en een los DC voeding'kje ....kun je de hele dag klikken.  :schater:

:schater: :schater:
zo  zit ik al elke avond :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 24, 2013, 16:39:03

is er ook nog verschil in klank