PM15S2 altijd laten aanstaan?

Gestart door schuege, april 23, 2013, 11:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

schuege

Hallo,

Ik was me even het volgende aan het afvragen. Ik heb een PM15S2 gekocht en nu merk ik dat je deze niet uit en aan kan zetten via afstandsbediening wat zeer vervelend is...

Nu zijn er 2 opties;

ofwel altijd versterker laten aanstaan en dan verbruikt hij altijd stroom. Ik heb er een meter tussengezet en als hij niet aan het spelen is verbruikt hij 35 watt ongeveer.

Ofwel een stopcontact kopen dat schakelbaar is en dan kan ik via Logitech Harmony afstandsbediening die ik nu al heb iedere keer het stopcontact aan en uitzetten.

Kostprijs van zo een stopcontact is 130 Eur. Voor dat bedrag kan ik de versterker al gedurende lange periode laten aanstaan. Maar mag dat wel?

PS: ik vraag dit omdat ik mijn vrouw niet kan vragen iedere keer het knopje aan te duwen en af te zetten. Dat vindt ze een serieuze stap achteruit ;-) (wat ik ook wel begrijp!)

Niber

Bij de action heb je zo'n klik stopcontact voor een tientje (heb je er zelfs drie)...
Nadeel is dan wel dat die niet op de harmony werkt, maar je er een klein ab-tje bij hebt.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

weet niet of dat precies het zelfde werkt als dat je de power knop uitzet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

Citaat van: John Wx op april 23, 2013, 12:09:11
weet niet of dat precies het zelfde werkt als dat je de power knop uitzet

Ik vrees er een beetje voor. Met de powerknop schakelt meteen het relais van de luidsprekers ook uit, zodat je geen luidsprekerplop krijgt.
Als je gewoon de stroom afzet zou dat wel nog eens kunnen een knal geven.

JohnWx

Citaat van: Exxar op april 23, 2013, 12:12:35
Ik vrees er een beetje voor. Met de powerknop schakelt meteen het relais van de luidsprekers ook uit, zodat je geen luidsprekerplop krijgt.
Als je gewoon de stroom afzet zou dat wel nog eens kunnen een knal geven.

ja bij een pc weet ik het zeker  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

schuege

hmm, dan toch niet zo een goed idee om dit dan gewoon via spanning uit te zetten en terug op te zetten...

Mag deze altijd blijven aanstaan? Kan dat kwaad?

JohnWx

Citaat van: schuege op april 23, 2013, 13:12:01
hmm, dan toch niet zo een goed idee om dit dan gewoon via spanning uit te zetten en terug op te zetten...

Mag deze altijd blijven aanstaan? Kan dat kwaad?

Je kan hem toch aanzetten en s 'avonds uit ? of is dat een probleem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

 stupid

Ik doe dat ook ongeveer zo.
Mijn gehele installatie zit op een Monster powerbar aangesloten. Dus als ik wil muziek luisteren of tv/film kijken, dan schakel ik eerst die powerbar aan, en dan zet ik gewoon manueel alle toestellen aan aangezien ik daar dan toch sta.

thanatos

Citaat van: schuege op april 23, 2013, 11:52:46
Hallo,

Ik was me even het volgende aan het afvragen. Ik heb een PM15S2 gekocht en nu merk ik dat je deze niet uit en aan kan zetten via afstandsbediening wat zeer vervelend is...

Nu zijn er 2 opties;

ofwel altijd versterker laten aanstaan en dan verbruikt hij altijd stroom. Ik heb er een meter tussengezet en als hij niet aan het spelen is verbruikt hij 35 watt ongeveer.

Ofwel een stopcontact kopen dat schakelbaar is en dan kan ik via Logitech Harmony afstandsbediening die ik nu al heb iedere keer het stopcontact aan en uitzetten.

Kostprijs van zo een stopcontact is 130 Eur. Voor dat bedrag kan ik de versterker al gedurende lange periode laten aanstaan. Maar mag dat wel?

PS: ik vraag dit omdat ik mijn vrouw niet kan vragen iedere keer het knopje aan te duwen en af te zetten. Dat vindt ze een serieuze stap achteruit ;-) (wat ik ook wel begrijp!)

Ik begrijp daar totaal niks van. Wat is er nu mis met een apparaat inschakelen.  :-o

Standby stand vind ik helemaal niks. Vreet stroom alsnog, alsnog spanning op het circuit. Hier in huis gaat alles zowat elektrisch is savonds via een schakelbaar verlengsnoer van de stroom af. Op de koelkast en de combiketel na dan.

Daarbij is de PM15 op bepaalde visie ontworpen. Standby functie hoort hier duidelijk niet bij.

Schakelen met een dergelijk stopcontact zou ik niet doen. Aan laten staan is anno 2013 ook geen optie meer. We moeten spaarzaam omgaan met onze energiebronnen.

Zoldar

Aan zeten en in de avond weer uit. Moetbwel 2 keer uit je stoel komen.......
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Citaat van: Zoldar op april 23, 2013, 20:16:38
Aan zeten en in de avond weer uit. Moetbwel 2 keer uit je stoel komen.......

Kan gecombineerd worden met een plaspauze en bevoorrading :)

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

RoGEK

Citaat van: Exxar op april 23, 2013, 20:19:26
Kan gecombineerd worden met een plaspauze en bevoorrading :)

als ik hier een avondje ga luisteren, gaat ie na het eten aan en uit voor het naar bed gaan..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

pietjepc

Je zou zelf misschien ook eens op het aan/uit knopje kunnen drukken i.p.v. je vrouw hier iedere keer voor te vragen :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

retriever

Citaat van: RoGEK op april 23, 2013, 20:45:16
als ik hier een avondje ga luisteren, gaat ie na het eten aan en uit voor het naar bed gaan..
Een bierstop bijvoorbeeld  HB
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.