Blinde test. Onkyo 508 VS ??

Gestart door WimPeu, april 07, 2013, 15:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 05, 2013, 23:38:37

Maar ik geloof m'n eigen oren wel. En al hoor ik tig verschillen, ook met een blind test, dan komt er vast weer iemand dat daar niets van klopt en dat niet kan blabla...

Waar staat dat heb je daar een bron van of een voorbeeld, het zijn juist de mensen die het denken te horen maar dan van alles gaan verzinnen omdat ze nat zijn gegaan


Er zijn legio voorbeelden op dit forum en op andere fora met uitgebreide verslagen erbij waar de believers gewoon toegeven van ja ik hoor geen verschil tussen een Sony van 200 euro nieuw en een set van 10000 euro op normaal luister niveau in een normale woonkamer, maar dat word altijd maar in de wind geslagen, vreemd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 05, 2013, 23:42:29
Ik verdien er ook alleen m'n geld maar mee enz :)

Wie zegt dat jij de juiste oren hebt  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op mei 06, 2013, 00:56:34
Nu ophouden John.

okee omdat jij het zegt  :-( dan heb ik nu niks meer  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op mei 06, 2013, 00:47:30
Waar staat dat heb je daar een bron van of een voorbeeld, het zijn juist de mensen die het denken te horen maar dan van alles gaan verzinnen omdat ze nat zijn gegaan


Er zijn legio voorbeelden op dit forum en op andere fora met uitgebreide verslagen erbij waar de believers gewoon toegeven van ja ik hoor geen verschil tussen een Sony van 200 euro nieuw en een set van 10000 euro op normaal luister niveau in een normale woonkamer, maar dat word altijd maar in de wind geslagen, vreemd
Ik heb vaak zat het zelfde idee gehad dat bij versterkers de verschillen hooguit minimaal zouden zijn , tot op een luisterdag (ZBA-forum)  nadat ik even een rondje had gelopen van hooguit een minuut het geluid tot mijn grote verbazing echt anders was , waarop ik vroeg of er een andere versterker was aangesloten want er stonden er maar 2 en het zelfde nummer werdt gedraait .
Een echte klasse A en een gewone versterker waaren het .


JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op mei 06, 2013, 01:48:36
Ik heb vaak zat het zelfde idee gehad dat bij versterkers de verschillen hooguit minimaal zouden zijn , tot op een luisterdag (ZBA-forum)  nadat ik even een rondje had gelopen van hooguit een minuut het geluid tot mijn grote verbazing echt anders was , waarop ik vroeg of er een andere versterker was aangesloten want er stonden er maar 2 en het zelfde nummer werdt gedraait .
Een echte klasse A en een gewone versterker waaren het .

kan zijn dat bij zelfbouw mensen er zelf een vorm van vervorming in gooien wat erg prettig kan klinken, die maken vaak een versterker op gehoor, net zoals buizen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op mei 06, 2013, 01:59:25
kan zijn dat bij zelfbouw mensen er zelf een vorm van vervorming in gooien wat erg prettig kan klinken, die maken vaak een versterker op gehoor, net zoals buizen
Nee ook daar streeft men over het algemeen naar een natuur getrouwe weergave .

Dat er verschillen zijn maar miniem denk ik , maar toen was het verschil erg groot (gelijk hoorbaar) en ik kan me niet voorstellen dat er een (defeckte) versterker ten gehoore wordt gebracht.

tis dat ik het zelf heb gehoort anders zou ik het nu nog niet geleoven vandaar ik niet roep verschillen zijn er altijd en/of duidelijk hoorbaar hooguit subtiel .

Maar ook dat buizen versterkers enorm anders klinken is zwaar overdreven , dat zegt men al snel en dat neemt de ander klakke loos over waardoor dat beeld is onstaan .
Ik heb zat metingen gezien die kwa vervorming van k2 k3 k5 k7  minder meten dan een transistor versterker .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op mei 06, 2013, 02:19:14
Nee ook daar streeft men over het algemeen naar een natuur getrouwe weergave .

Dat er verschillen zijn maar miniem denk ik , maar toen was het verschil erg groot (gelijk hoorbaar) en ik kan me niet voorstellen dat er een (defeckte) versterker ten gehoore wordt gebracht.

tis dat ik het zelf heb gehoort anders zou ik het nu nog niet geleoven vandaar ik niet roep verschillen zijn er altijd en/of duidelijk hoorbaar hooguit subtiel .

Maar ook dat buizen versterkers enorm anders klinken is zwaar overdreven , dat zegt men al snel en dat neemt de ander klakke loos over waardoor dat beeld is onstaan .
Ik heb zat metingen gezien die kwa vervorming van k2 k3 k5 k7  minder meten dan een transistor versterker .

sommige versterkers hebben een vervorming wat prettig kan klinken zoek maar even op google op Menno van der Veen die legt het prima uit, onze hersenen vinden het prettig om te werken/nadenken bij gehoor/muziek die niet kil en analytisch en perfect is ( en meneer van de Veen is geen kleine jongen in hifiland)



maar even heel simpel gesteld als elke versterker anders zou klinken klopt er toch iets niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op mei 06, 2013, 02:19:14
Nee ook daar streeft men over het algemeen naar een natuur getrouwe weergave .

Dat er verschillen zijn maar miniem denk ik , maar toen was het verschil erg groot (gelijk hoorbaar) en ik kan me niet voorstellen dat er een (defeckte) versterker ten gehoore wordt gebracht.

tis dat ik het zelf heb gehoort anders zou ik het nu nog niet geleoven vandaar ik niet roep verschillen zijn er altijd en/of duidelijk hoorbaar hooguit subtiel .

Maar ook dat buizen versterkers enorm anders klinken is zwaar overdreven , dat zegt men al snel en dat neemt de ander klakke loos over waardoor dat beeld is onstaan .
Ik heb zat metingen gezien die kwa vervorming van k2 k3 k5 k7  minder meten dan een transistor versterker .

Maar waarom slaagt er dan 0% als men een blinddoek op zet en hun eigen versterker eruit moeten halen bij 25 beurten en mag men er 5 x naast zitten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Een voorwaarde is dat vergelijken onder gelijke omstandigheden plaatsvind ,dat wil zeggen 1 bron en twee versterkers met dezelfde output op de luidsprekerklemmen .

Anders ga je naar verschil in output luisteren.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Willen de mods dit topic verplaatsen naar :
Overige Marantz en hifi in het algemeen

Alvast bedankt !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op mei 06, 2013, 08:56:37
Willen de mods dit topic verplaatsen naar :
Overige Marantz en hifi in het algemeen

Alvast bedankt !

Bij deze!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet