Blinde test. Onkyo 508 VS ??

Gestart door WimPeu, april 07, 2013, 15:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 06, 2013, 10:31:37
Hup in je mand.

Groet Whisper

hhhuuuhuhuhuhuhuhuh woef kwijl
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

100%Marantz

Citaat van: bas focal marantz op mei 06, 2013, 01:48:36
Ik heb vaak zat het zelfde idee gehad dat bij versterkers de verschillen hooguit minimaal zouden zijn , tot op een luisterdag (ZBA-forum)  nadat ik even een rondje had gelopen van hooguit een minuut het geluid tot mijn grote verbazing echt anders was , waarop ik vroeg of er een andere versterker was aangesloten want er stonden er maar 2 en het zelfde nummer werdt gedraait .
Een echte klasse A en een gewone versterker waaren het .

En welke was de beste?
marantz, what else?

TurboMarco

Citeernadat ik even een rondje had gelopen van hooguit een minuut het geluid tot mijn grote verbazing echt anders was , waarop ik vroeg of er een andere versterker was aangesloten want er stonden er maar 2 en het zelfde nummer werdt gedraait .
Een echte klasse A en een gewone versterker waaren het .


Ik heb dat zo vaak meegemaakt,de grap is dat ik enorme verschillen hoor met een enkele versterker en  bron  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

100%Marantz

Citaat van: Marco op mei 06, 2013, 19:14:08
Ik heb dat zo vaak meegemaakt,de grap is dat ik enorme verschillen hoor met een enkele versterker en  bron  :yes:

Als je er een andere CD in stopt? :schater:
marantz, what else?

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op mei 06, 2013, 02:42:22
Maar waarom slaagt er dan 0% als men een blinddoek op zet en hun eigen versterker eruit moeten halen bij 25 beurten en mag men er 5 x naast zitten
Ik ken je stand punten en ken de vergelijkingen/tests die in het verleden zijn gemaakt .

Het is heel simpel , een versterker bestaat uit een heel aantal componenten die allemaal opzich zelf een heel klein beetje invloed zouden kunnen hebben op het uiteindelijke geheel wat er aan geluid eruit komt , tel dat allemaal bij elkaar op en je zou het soms kunnen hoeren , en met name het gebruik van elco's zijn van invloed in het geheel .

Ikzelf geloof heilig dat die verschillen normaal gesproken minimaal zelfs niet eens hoorbaar hoeven te zijn tussen 2 versterkers die je vergelijkt maar om nu uit te sluiten dat er geen verschillen zouden kunnen zijn sluit ik uit .




Citaat van: 100%Marantz op mei 06, 2013, 12:02:43
En welke was de beste?
Weet ik niet meer wel de 2de die speelde .

 

Paul

Citaat van: bas focal marantz op mei 06, 2013, 23:50:55
Ik ken je stand punten en ken de vergelijkingen/tests die in het verleden zijn gemaakt .

Het is heel simpel , een versterker bestaat uit een heel aantal componenten die allemaal opzich zelf een heel klein beetje invloed zouden kunnen hebben op het uiteindelijke geheel wat er aan geluid eruit komt , tel dat allemaal bij elkaar op en je zou het soms kunnen hoeren , en met name het gebruik van elco's zijn van invloed in het geheel .

Ikzelf geloof heilig dat die verschillen normaal gesproken minimaal zelfs niet eens hoorbaar hoeven te zijn tussen 2 versterkers die je vergelijkt maar om nu uit te sluiten dat er geen verschillen zouden kunnen zijn sluit ik uit .



Weet ik niet meer wel de 2de die speelde .

 
hoeren ?   :-D :schater: HLP
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: Paul op mei 07, 2013, 07:46:10
hoeren ?   :-D :schater: HLP
Uh   , min E    horen


Dit woordje kent het filter niet  violent1

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op mei 06, 2013, 23:50:55
Ik ken je stand punten en ken de vergelijkingen/tests die in het verleden zijn gemaakt .

Het is heel simpel , een versterker bestaat uit een heel aantal componenten die allemaal opzich zelf een heel klein beetje invloed zouden kunnen hebben op het uiteindelijke geheel wat er aan geluid eruit komt , tel dat allemaal bij elkaar op en je zou het soms kunnen hoeren , en met name het gebruik van elco's zijn van invloed in het geheel .

Ikzelf geloof heilig dat die verschillen normaal gesproken minimaal zelfs niet eens hoorbaar hoeven te zijn tussen 2 versterkers die je vergelijkt maar om nu uit te sluiten dat er geen verschillen zouden kunnen zijn sluit ik uit .



Weet ik niet meer wel de 2de die speelde .



Die testen worden nog steeds gedaan

Het is heel simpel zoals je zelf zegt als een versterker correct is ontworpen en maakt niet uit hoe als hij maar zo natuur getrouw zonder enige vorm van vervorming is gemaakt dat is de definitie van HiFi

of het nu links om of rechts om hij moet zo recht mogelijk versterken en dat doen ze allemaal voor de ons zo belangrijke 20 Hz en 20 kHz met onze speakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citeer
Wil wel een voorstel doen om de proef eens op de som te nemen. Laten we mijn (eigenlijk die van mijn zoontje) Onkyo TX-NR508 (nieuw gekocht voor €220,-) eens tegenover een PM15 of pM11 zetten.  Een directe vergelijking. Wil de ruimte in mijn kamer er wel voor inrichten maar het mag ook ergens anders...Wie durft het aan.

De kans dat iemand zijn PM11 of PM15 mee neemt voor die A-B test is erg klein ,de kans is zelfs nihil als het gaat om een A-B-X test .

Ik denk dat een dergelijke test te confronterend is .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

geef mij die schakeldoos maar mee naar huis en dan doe ik die test zelf wel in mijn eigen woonkamer. verterkers genoeg hier in huis. van italiaanse high end tot niet  de straatstenen te verkopen reciever. over de uitslag kan worden gecorrespondeerd.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Citaat van: Zoldar op mei 26, 2013, 09:33:50
geef mij die schakeldoos maar mee naar huis en dan doe ik die test zelf wel in mijn eigen woonkamer. verterkers genoeg hier in huis. van italiaanse high end tot niet  de straatstenen te verkopen reciever. over de uitslag kan worden gecorrespondeerd.

Als je de test zelf doet is deze wel heel subjectief :yes:

Zoldar

mag jij aan de knoppen zitten zodat ik niet weet waar ik naar luister. alleen dan simuleer je echt alleen het verschil in amps. akoustiek gelijk en bekend, levels gelijk, blind en weet ik het wat.

ik denk dat ik het verschil tussen de buizenbak er wel uithaal. de onkyo en sony torr wat minder. behalve als we op + 90db gaan draaien.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 26, 2013, 09:33:50
geef mij die schakeldoos maar mee naar huis en dan doe ik die test zelf wel in mijn eigen woonkamer. verterkers genoeg hier in huis. van italiaanse high end tot niet  de straatstenen te verkopen reciever. over de uitslag kan worden gecorrespondeerd.

toch niet sonyaandestraatstenending
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

jazeker. als niemand hem wil hebben. blijftie gewoon lekker als achtergrond muzak radio spelert.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden