Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

211

indruk-#3 : De app op mijn iPod is in ieder geval vele malen prettiger werken als via de web-interface...
Zolang je maar geniet....

TurboMarco

Citaat van: 211 op april 15, 2013, 23:18:24
Hoe kom je daar nu bij ? De NA11 wint het van mijn SA-11S2...
Ja en ?
Wil je een SA-11S2 naast een RA-71 zetten ?


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: 211 op april 15, 2013, 23:28:21
Ieder zijn mening... Ik heb in ieder geval internet radio nog nooit, nergens en bij niemand het niveau van een goede tuner horen halen...
Andersom heb ik nog nooit noemenswaardige verschillen kunnen horen ,het gemak van internetradio geeft dan uiteindelijk de voorkeur .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: AndreC op april 15, 2013, 23:28:04
Zoals je aan de vraagstelling al zult merken ben ik nieuw in de muziekwereld.
Heb zelf de sr7007, en luister via internet naar de radio.
Met de meegeleverde FM antenne heb ik nog niet geluisterd, maar begrijp ik je goed dat via de FM antenne de radio beter klinkt, of snap ik je even niet.
Heb je dan nog een antenne op het dak staan dan ??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

211

#124
Citaat van: Marco op april 15, 2013, 23:33:00
Ja en ?
Wil je een SA-11S2 naast een RA-71 zetten ?

Marco, misschien moet je maar even naar een ander topic kijken of zo
- ik deel met jullie wat ik hoor hier thuis op mijn installatie
- ik maak voor mij de vergelijking tussen de NA-11S1 en de SA-11S2 om dat dat voor mij relevant is
- ik maak voor mij de vergelijking tussen de NA-11S1 en de ST-15S1 om dat dat voor mij relevant is

Lekker subjectief, het gaat immers om wat ik hier hoor en niet wat een ander vindt...
Zolang je maar geniet....

AndreC

Citaat van: Marco op april 15, 2013, 23:37:40
Heb je dan nog een antenne op het dak staan dan ??
Nee, ook nooit gehad.
Alleen bijgeleverde FM antenne.
Hiervoor had ik een Nad T748, daar zit geen internet of niks op, daar luisterde ik wel via bijgeleverde kabel.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

TurboMarco

CiteerLekker subjectief
yep !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ach als je elkaar wat beter leert kennen, weet je elkaars subjectieve oordeel op waarde te schatten. Prima toch, dat de een geen verschillen hoort.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 stupid Sommige horen zelfs dingen die er níét zijn, zoals ik bijvoorbeeld. :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

#129
Citeer
Marco, misschien moet je maar even naar een ander topic kijken of zo
Ik heb eigenlijk al naar teveel topics gekeken en kan dan alleen maar concluderen dat ik daar vrij weinig mee opschiet .
Maar voordat je het balletje naar mij toe schopt wil ik jou nog wel herinneren aan wat jij zelf zegt ,namelijk...

CiteerInternet "tuner" legt het duidelijk af tegen de ST15... De "ouderwetse" tuner wint het met straatlengtes als het gaat om detaillering en met name ruimtelijkheid
De "ouderwetse tuner" stamt uit het jaar kruik en jijzelf beweerd dat de NA-11S1 het met straatlengtes verliest van een ordinaire tuner .
Wat is de progressie dan?

Daarna zeik je in feite een SA-11Se af .
Citeer- SA versus NA : ... Daar is het allemaal om begonnen! de vraag was : Kan de SA-11S2 in de verkoop ? Helaas wel ja... De NA is net weer wat "frisser", meer detail en heeft net dat sprankeltje meer ruimtelijke werking.
Dus jij beweerd dat een streaming content frisser,meer detail,en net meer sprankeling laat horen dan het origineel .
Ik zal het wel niet helemaal begrijpen  HLP

Welke van de twee is dan een brakke machine ? ,ik krijg namelijk de indruk dat ik beide apparaten beter kan mijden als de pest .

Citeer

Ach als je elkaar wat beter leert kennen, weet je elkaars subjectieve oordeel op waarde te schatten. Prima toch, dat de een geen verschillen hoort.




Ik vind het ook prima dat iemand het verschil tussen een aardappel en een ui hoort  :lol:
Maar wat heb je aan die informatie als het om reproductie van muziek gaat ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 stupid Duidelijk gevalletje van appels met peren vergelijken? :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Beste Cor ,een digitaal content is en blijft een digitaal content .
Wat wil men daar aan veranderen ?
Hier worden verschillen aangeduid als Mark Knopfler die klinkt als James Labrie  :-D ,dat kan gewoon niet!
En dan een analoge tuner als voorbeeld stellen zonder erbij te vermelden hoe deze aangesloten is maakt het verhaal nog veel ongeloofwaardiger ,laat staan dat kreten zoals "meer zwart en lucht cq ruimtelijker met meer detail" voor een leek voor enige duidelijkheid zou zorgen .

Kom op zeg !!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 01:03:30
Beste Cor ,een digitaal content is en blijft een digitaal content .
Wat wil men daar aan veranderen ?
Hier worden verschillen aangeduid als Mark Knopfler die klinkt als James Labrie  :-D ,dat kan gewoon niet!
En dan een analoge tuner als voorbeeld stellen zonder erbij te vermelden hoe deze aangesloten is maakt het verhaal nog veel ongeloofwaardiger ,laat staan dat kreten zoals "meer zwart en lucht cq ruimtelijker met meer detail" voor een leek voor enige duidelijkheid zou zorgen .

Kom op zeg !!
@Marco: Even om een misverstand uit de weg te ruimen: Ik sluit mij hierin geheel bij jouw indrukken en mening aan. Mijn voorafgaande posting was dan ook louter als scherts bedoeld. Sorry!
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Beste Cor ,
We begrepen elkaar dus niet helemaal ,en excuses aanbieden is in mijn ogen helemaal niet nodig.
Ik accepteer dat internet een gebrekkig medium is wanneer het om communicatie gaat .

Ook realiseer ik mij dat internet vooral bedoelt is om mensen om de tuin te leiden ,ik heb mij voorgenomen om daar niet aan mee te werken .

Dan kom je op het punt van is het je waard om 4k uit te geven aan een apparaat wat het zelfde doet als een apparaat van zeg maar 4 meijer , als iemand vind dat er met het ding van 4k meer zwart,lucht,en vooral meer details zijn ...... be my guest !
Maar houd het dan voor jezelf en ga geen l$lverhalen verkopen om je eigen uitgaven te gerechtvaardigen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 01:03:30
Beste Cor ,een digitaal content is en blijft een digitaal content .
Wat wil men daar aan veranderen ?
Hier worden verschillen aangeduid als Mark Knopfler die klinkt als James Labrie  :-D ,dat kan gewoon niet!
En dan een analoge tuner als voorbeeld stellen zonder erbij te vermelden hoe deze aangesloten is maakt het verhaal nog veel ongeloofwaardiger ,laat staan dat kreten zoals "meer zwart en lucht cq ruimtelijker met meer detail" voor een leek voor enige duidelijkheid zou zorgen .

Kom op zeg !!
... Nu moet ik wel opmerken dat James Labrie echt nergens fatsoenlijk op klinkt ...