Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: 211 op april 11, 2013, 19:49:30
Niet "maken"... DSD is het formaat van een SACD... er zijn er dus wel heel wat meer dan 2... De vraag is wie ze verkoopt....

duizel duizel duizel snap gelijk dat Joep weer een draaitafel heeft


ben benieuwd of het zelfde is, word het weer natuurlijk is het wel de zelfde bron etc.


hoe wil je testen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Citaat van: John Wx op april 11, 2013, 19:55:09
duizel duizel duizel snap gelijk dat Joep weer een draaitafel heeft
ben benieuwd of het zelfde is, word het weer natuurlijk is het wel de zelfde bron etc.
hoe wil je testen

Tja, de herkomst is altijd een vraag... het zal niet voor het eerst zijn dat CD formaat opgewaardeerd wordt naar SACD... Dat zal straks ook wel het geval zijn met commercieel aan geboden Hi-Res (DSD, DXD, FLAC 24/196,...) zijn...

Over de nut & noodzaak van SACD, Hi-Res bestanden wil ik even niet in gaan... dat mag één ieder voor zich besluiten.

Volgende week mag de NA-11S1 het opnemen tegen mijn SA-11S2... Ik ga dan de 1:1 vergelijking maken tussen 5 CD's op de SA-11S2 en een WAV rip van de zelfde CD's via de NA-11S1..

Ben benieuwd of de SA-11S2 in de verkoop kan...
Zolang je maar geniet....

JohnWx

Citaat van: 211 op april 11, 2013, 20:05:49
Tja, de herkomst is altijd een vraag... het zal niet voor het eerst zijn dat CD formaat opgewaardeerd wordt naar SACD... Dat zal straks ook wel het geval zijn met commercieel aan geboden Hi-Res (DSD, DXD, FLAC 24/196,...) zijn...

Over de nut & noodzaak van SACD, Hi-Res bestanden wil ik even niet in gaan... dat mag één ieder voor zich besluiten.

Volgende week mag de NA-11S1 het opnemen tegen mijn SA-11S2... Ik ga dan de 1:1 vergelijking maken tussen 5 CD's op de SA-11S2 en een WAV rip van de zelfde CD's via de NA-11S1..

Ben benieuwd of de SA-11S2 in de verkoop kan...

kapers zat op het forumkust hier  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Citaat van: John Wx op april 11, 2013, 21:25:46
kapers zat op het forumkust hier  :wink:

Ik hoop het... Dan kan de SA-11S2 weg en de SBT naar de slaapkamer... 8-)
Zolang je maar geniet....

bramdg

Citaat van: 211 op april 11, 2013, 20:05:49
Tja, de herkomst is altijd een vraag... het zal niet voor het eerst zijn dat CD formaat opgewaardeerd wordt naar SACD... Dat zal straks ook wel het geval zijn met commercieel aan geboden Hi-Res (DSD, DXD, FLAC 24/196,...) zijn...

Over de nut & noodzaak van SACD, Hi-Res bestanden wil ik even niet in gaan... dat mag één ieder voor zich besluiten.

Volgende week mag de NA-11S1 het opnemen tegen mijn SA-11S2... Ik ga dan de 1:1 vergelijking maken tussen 5 CD's op de SA-11S2 en een WAV rip van de zelfde CD's via de NA-11S1..Ben benieuwd of de SA-11S2 in de verkoop kan...


Alvast Veel succes met het vergelijken  pompom ....we lezen zeker graag allemaal jouw bevindingen hier  :yes:  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: bramdg op april 11, 2013, 21:45:34

Alvast Veel succes met het vergelijken  pompom ....we lezen zeker graag allemaal jouw bevindingen hier  :yes:  :yes:

en plaatsjes schieten  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

#111
indruk-#1 : Eerste indrukken van de NA11

- Webinterface : Prut en traag. Ik hoop Dat Marantz eens goed kijkt naar wat er zoal op de markt te vinden is

- Internet "tuner" legt het duidelijk af tegen de ST15... De "ouderwetse" tuner wint het met straatlengtes als het gaat om detaillering en met name ruimtelijkheid. Overigens kom ik dat vlakke beeld op elke internet-tuner tegen, dus ik heb sterk het gevoel dat dit veel meer ligt aan wat men aan signaal via het internet de wereld in slingert versus de ether...   Compressie via internet doet de muziek geen goed...

- SA versus NA : ... Daar is het allemaal om begonnen! de vraag was : Kan de SA-11S2 in de verkoop ? Helaas wel ja... De NA is net weer wat "frisser", meer detail en heeft net dat sprankeltje meer ruimtelijke werking.

De vergelijking was met behulp van een eigen rip van o.m. Yellow en Katie Melua versus de CD's. Met de ogen dicht kan ik via de afstandsbediening eindeloos heen-en-weer schakelen tussen de SA en de NA tot je niet meer weet wat wat is...

Klankmatig pik je de NA er wel degelijk uit...

Kijken of ik vanavond nog een ander "setje oren" kan strikken... Maar na een uurtje spelen ben ik eigenlijk net zo ver als na de eerste 5 minuten...

Zijn er nog liefhebbers voor een SA-11S2 in absolute nieuwstaat..??? :-D ??
Zolang je maar geniet....

211

#112
indruk-#2 : USB versus Netwerk input

Lastiger te beoordelen omdat snel overschakelen niet mogelijk is... Maar volgens mij gaat de USB ingang (USB-stick met 1 flac) nog een stapje verder...

notworthy
Zolang je maar geniet....

TurboMarco

Citeer- Internet "tuner" legt het duidelijk af tegen de ST15... De "ouderwetse" tuner wint het met straatlengtes als het gaat om detaillering en met name ruimtelijkheid
Behalve veelste duur is de NA-11S1 dus eigenlijk een k*tding .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Internet radio klinkt over het algemeen slechter dan via een goede FM tuner via een externe antenne.
Maakt niet uit of het een NA-11 is of een SBT.
Voordeel van internet radio is gewoon het gemak van zeer veel zenders van overal vandaan.

Of de NA11 een k*t apparaat is, daar kan 211 denk ik meer over vertellen dan jij.
Vind het nogal makkelijk om het na één mededeling van 211 over internet radio de NA11 gelijk af te doen als k*tding  :|

Ben het wel met je eens dat de advies prijs stevig is, zeker als de UI zo slecht is als wat ik overde app lees op m'n mobiel. Dan gaat in één keer de heb van de NA weg.
Zie dat in de laatste app update gapless afspelen via de app is toegevoegd.


Zoldar

Chill jongens. Apps en software kan naderhand met updates worden gefixed.

En wat verwacht je nou van een mp3 internet radio stream. Weet je nog steeds niet dat analoog superieur is  :evil:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: Marco op april 15, 2013, 21:37:37
Behalve veelste duur is de NA-11S1 dus eigenlijk een k*tding .

Hoe kom je daar nu bij ? De NA11 wint het van mijn SA-11S2...
Zolang je maar geniet....

TurboMarco

CiteerInternet radio klinkt over het algemeen slechter dan via een goede FM tuner via een externe antenne
Correctie ,dat vind jij ......en blijkbaar 211 ook .

Ik deel die mening iig niet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AndreC

Citaat van: jowa op april 15, 2013, 21:56:54
Internet radio klinkt over het algemeen slechter dan via een goede FM tuner via een externe antenne.
Maakt niet uit of het een NA-11 is of een SBT.
Voordeel van internet radio is gewoon het gemak van zeer veel zenders van overal vandaan.
Zoals je aan de vraagstelling al zult merken ben ik nieuw in de muziekwereld.
Heb zelf de sr7007, en luister via internet naar de radio.
Met de meegeleverde FM antenne heb ik nog niet geluisterd, maar begrijp ik je goed dat via de FM antenne de radio beter klinkt, of snap ik je even niet.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

211

Citaat van: Marco op april 15, 2013, 23:22:40
Correctie ,dat vind jij ......en blijkbaar 211 ook .
Ik deel die mening iig niet .
Ieder zijn mening... Ik heb in ieder geval internet radio nog nooit, nergens en bij niemand het niveau van een goede tuner horen halen...
Zolang je maar geniet....