Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op april 16, 2013, 16:27:13
Opvallend hebben daar vintageliefhebbers daar veel minder tot geen last van. Waarvan akte.
Je bent een fijne gozert Cor. :-D hello
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

ik begin hem steeds leuker te vinden. in de context van een buizen systeem zijn wat fellere bronnen juist welkom.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

"Apart...." Ja, en voor zolang voor de rest niemand jouw ervaring kan delen.
Bespeur ik hier een de ervaring van het lichtelijk tegenvallen van de prestaties onder huiskameromstandigheden en lang luisteren?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Citaat van: Cornelis1921 op april 16, 2013, 17:02:18
"Apart...." Ja, en voor zolang voor de rest niemand jouw ervaring kan delen.
Bespeur ik hier een de ervaring van het lichtelijk tegenvallen van de prestaties onder huiskameromstandigheden en lang luisteren?

Hmmm... Nee hoor, in vergelijking met de SA ga ik qua geluid nog steeds voor de NA... Maar na lang luisteren voel ik een druk op mijn oren die ik normaliter met de SA nooit heb..

Kan ook aan het weer of mijn gesteldheid liggen... :wink:
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

Citaat van: 211 op april 16, 2013, 17:07:00
Hmmm... Nee hoor, in vergelijking met de SA ga ik qua geluid nog steeds voor de NA... Maar na lang luisteren voel ik een druk op mijn oren die ik normaliter met de SA nooit heb..

Kan ook aan het weer of mijn gesteldheid liggen... :wink:
Inderdaad: Apart.... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

indruk-#6 : Hi-Res

Even wat Hi-Res materiaal van 2L geleend... 24BIT/192kHz flac files doen het prima rechtstreeks vanaf de USB-Stick... DSD niet, dat moet echt via de PC en die is nog niet aangesloten.

Daarbij kan ik door het ontbreken van CD materiaal nog helemaal geen vergelijking maken... Het klinkt wel erg lekker  :yes: , maar ja... dat zegt niets  t.o.v. de SA...

Misschien eens een CD'tje bij die gasten bestellen en dan de vergelijking :  CD, 24BIT/192kHz flac, DSD maken... 
Zolang je maar geniet....

211

#156
indruk-#7 : bediening

- Op de Na werkt alles lekker... Navigatie gaat vlot en de menu structuur zit voor mij logisch in elkaar (wel eerst even gespiekt in de handleiding..). het display is lekker helder en voor mij groot genoeg.

- De afstandsbediening is handig genoeg voor mij. Alle functies zitten er op alsmede aparte toetsen voor de direct te kiezen bronnen (USB, internet radio,..). Voor de (voor) versterker kan je gebruik maken van hard-zacht, input selectie en "mute". Ik maak geen gebruik van de verbinding tussen de NA en de SC, maar het werkt prima

- de APP op de iPod werkt prima. Ik vind het er leuk uit zien en werkt verreweg het handigst van alle mogelijkheden. Eigenlijk een must bij gebrek aan een goede web interface.

- Web interface : Droevig.... Daarbij ben ik ook nog eens verwend met een Squeezebox...     Marantz moet hier echt wat mee...

In praktijk gebruik ik bijna altijd de iPod, soms de AB of de NA zelf....
Zolang je maar geniet....

211

Zo, voor vandaag laat ik het hierbij... Ik ga lekker verder met luisteren...
Als er vragen zijn : aarzel niet....

Met vriendelijke groet...
Zolang je maar geniet....

WilliamB

mooi verslag. Ik blijf het volgen. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Ben eigenlijk meer geinteresseerd in hoe deze NA zich verhoudt tot de gelijk geprijsde concurrentie. Niet dat ik in de markt ben voor een dure streamer. Mijn SBT verslaat al die dingen met gemak als je prijs/prestatie belangrijk vindt.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

211

#160
Citaat van: WimPeu op april 16, 2013, 18:47:25
Ben eigenlijk meer geinteresseerd in hoe deze NA zich verhoudt tot de gelijk geprijsde concurrentie. Niet dat ik in de markt ben voor een dure streamer. Mijn SBT verslaat al die dingen met gemak als je prijs/prestatie belangrijk vindt.  :-D

Daar kan ik geen eerlijk antwoord op geven. In het dure segment heb ik o.m. Linn, Naim en PS Audio beluisterd.
Geen van deze kon mij persoonlijk boeien...

De NA is de eerste speler die bij mij de CD-speler kwaliteit haalt en soms overtreft... Een onderling vergelijk kan ik niet maken... Misschien is er een aardige dealer op dit forum..??
Zolang je maar geniet....

xander32

Citaat van: 211 op april 16, 2013, 18:09:02
Zo, voor vandaag laat ik het hierbij... Ik ga lekker verder met luisteren...
Als er vragen zijn : aarzel niet....

Met vriendelijke groet...
Vooral blijven genieten maar s.v.p. ook blijven delen van jouw ervaringen in deze

JohnWx

nadeel of voordeel hij is het zelfde als de lijn waar de rest uitkomt


als je daar heel veel waarde aanhecht absoluut ze geld waard en anders zijn er meer optie's mogelijk maar Marantz is Marantz voor vele


zit nu zelfs aan een DENON DA-500 te denken voor wat digitale dingen  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Citaat van: 211 op april 16, 2013, 17:07:00
Hmmm... Nee hoor, in vergelijking met de SA ga ik qua geluid nog steeds voor de NA... Maar na lang luisteren voel ik een druk op mijn oren die ik normaliter met de SA nooit heb..

Kan ook aan het weer of mijn gesteldheid liggen... :wink:

Je schrijft ook dat 'ie weer 'net iets frisser klinkt' (meer details etc.), nou schijnt dat steeds meer te moeten met nieuwe apparatuur maar juist een iets 'warmere sound' staat meestal garant voor urenlang probleemloos luisteren.
Dus ja, wat is fijn om naar te luisteren... ?

Heb met beide geen ervaring btw.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

211

Citaat van: gerard op april 16, 2013, 20:32:05


Je schrijft ook dat 'ie weer 'net iets frisser klinkt' (meer details etc.), nou schijnt dat steeds meer te moeten met nieuwe apparatuur maar juist een iets 'warmere sound' staat meestal garant voor urenlang probleemloos luisteren.
Dus ja, wat is fijn om naar te luisteren... ?
Tja, ik ben er ook nog niet uit.... misschien eerst maar eens een weekje luisteren...
Zolang je maar geniet....