Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Ik zou stoppen met het vergelijken. Samen met de rest van je set is het de mooiste oplossing en een streamer is geen CD speler dus waarom het een of het ander?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Lekker de SA11 houden en de NA11 erbij nemen.
Heb je echt pride of ownership  :-D



jrm

Kan dan een hele mooie (op)stapel worden  :-D

joep

Een jaartje en en lijkt mij beter dan of of.

pameijer

De pecunia zullen wel een rol spelen in de en/en of of/of afweging  :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maurice

Ik wil even twee oude bekenden presenteren, gezien de discussie op pagina 9 en 10. Als moderators zijn we er te laat bij om dit in goede banen te leiden, dus berichten blijven staan en wie de schoen past trekke hem aan!

2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden zullen een passende straf krijgen in de vorm van een ban voor bepaalde of onbepaalde tijd.

8. Klachten over forumleden behoren niet openlijk op het forumbesproken te worden. Deze behoren eerst persoonlijk opgelost te worden of anders dienen de moderators ingelicht te worden over vermeend wangedrag (dit kan via "meldt dit bericht aan de moderators").

De audio en muziekhobby is subjectief en beleving is subjectief. Over natuurkundige principes kunnen zeer scherpe discussies gevoerd worden, over subjectieve belevingen niet, want die zijn immers persoongebonden en alleen door die persoon te beoordelen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

@211: gaaf dat je je bevindingen zo met ons deelt, lijkt er op dat je een mooi apparaat hebt gekocht.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Euh .... hoe zit het met objectieve bevindingen ?,worden die ineens onder de vloerkleed geschoven ?

Velen hebben aan objectieve testen meegedaan maar de meeste nog niet ,en ik hoop dat ze daar ook eens aan mee willen doen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op april 17, 2013, 21:55:03
Euh .... hoe zit het met objectieve bevindingen ?,worden die ineens onder de vloerkleed geschoven ?

Velen hebben aan objectieve testen meegedaan maar de meeste nog niet ,en ik hoop dat ze daar ook eens aan mee willen doen .
Objectieve bevindingen zijn bijvoorbeeld afmetingen, kleur, temperatuur. Geluid en zeker muziek blijft subjectief. Zeker als ik een biertje op heb, chagrijnig ben of een andere emotionele bui heb. Klinkt alles anders, maar ik beleef dingen ook anders dan jij. Wij hebben al vaker naar hetzelfde geluisterd, naar dezelfde wissel en het toch anders ervaren ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Klopt wat je zegt ,op wisselende momenten en op wisselende omstandigeheden .

Dat is dus op de subjectieve manier van luisteren .

Objectief iets beoordelen gaat dus totaal anders en dit word en mag dan weer wel bekritiseerd worden ,vervolgens worden de omstandigheden cq de luisteraars weer in twijfel getrokken .

Maurice ik weet dat jij het met de beste bedoeling voor hebt ,maar ik weet ook dat jij nog nooit aan een zo betrouwbaar als mogelijke objectieve test hebt deelgenomen ,dat is het verschil tussen jou en mij  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiotic

Citaat van: 211 op april 16, 2013, 19:03:06
Daar kan ik geen eerlijk antwoord op geven. In het dure segment heb ik o.m. Linn, Naim en PS Audio beluisterd.
Geen van deze kon mij persoonlijk boeien...

De NA is de eerste speler die bij mij de CD-speler kwaliteit haalt en soms overtreft... Een onderling vergelijk kan ik niet maken... Misschien is er een aardige dealer op dit forum..??
Wow, die NA11 is dus wel een erg interessante speler. Hmmm, moet dan toch echt serieus gaan luisteren. Want als jij zegt dat-ie voor jou boven een Linn gaat ( heb zelf de Akurate DS/1 2011)... Dan wil ik dat zelf meemaken!
Dank voor het delen van je ervaringen, en blijf dat vooral doen, zeker nu je aan 'm gewend raakt en je volgens mij wat gaat twijfelen. Dat is een moeilijke masr belangrijke fase!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

RobDr

Citaat van: Audiotic op april 05, 2013, 14:12:15
Precies, ik wil 'm ook vergelijken met (mijn) Linn Akurate. Ben enorm benieuwd, want ziet er goed uit, is streamer, DAC, en kan DSD. Alleen kan ik niet anders vinden dan dat-ie max 96 kHz aankan. Is dat zo??? Zou wel slecht zijn.
Kon helaas niet eerder reageren. Ik heb op de AV dgn Ken's demo mogen bijwonen. Weinig technisch; hij liet slechts muziek horen. Warm, maar de Boston speakers imponeerde me niet. De na11 speelt helaas officieel geen AIFF: Marantz wil daarvoor geen licenties betalen. Onofficieel "zal de na11 wel AIFF afspelen, maar een garantie krijg je niet" , aldus het marantz team. Ik had muziek op een usb-stick bij me, maar men was niet bereid een demo te doen. Vervolgens de user interface: die blijkt voor mij te summier. Ook hier een reactie van het marantz-team: "als er genoeg klachten zijn zal er wellicht wat aan worden gedaan". Niet erg klantvriendelijk. JRiver zou hier een alternatief zijn voor de marantz app; maar die heeft zijn eigen beperkingen bij een grote bibliotheek. Kortom: klank door demo op boston speakers niet overtuigend; geen aiff ondersteuning en een zeer zwakke user interface (nb alleen voor iphone, niet eens voor ipad). Dus geen marantz voor mij, maar of Linn of Naim. Ondanks dat de intro van de na11 een klein jaar is uitgesteld, hebben ze verzuimd die tijd ook aan te wenden om de interface aan te passen naar huidige maatstaven. Vooralsnog heeft marantz de streaming-boot t.a.v. Gebruikersgemak gemist......

TurboMarco

Zonder het ding beluisterd te hebben zou je dus op zijn minst kunnen concluderen dat het ding voor 4k verre van voldoet aan iets wat je voor een dergelijk bedrag mag verwachten .
Is het dan zo moeilijk om te zeggen dat het dan een k$tding is .
Nogmaals voor minder dan pak hem beet 400,- koop je een toestel die net zoveel zoniet meer kan .

De argumenten van je hebt hem niet beluisterd dus kan je ook niet oordelen zal ik dan ook niet serieus nemen ,je zegt immers ook niet dat je de snelweg geblinddoekt over kan steken zonder dat je dat uitgeprobeert hebt .

Ik als consument vind dat je voor dergelijke bedragen een op en top streaming device mag verwachten zonder enige bugs .
Zoals RobDr al laat blijken zijn weer de luidsprekers van doorslaggevende factor ,tja en als je dan in bv joep's speakin therms wil blijven .....dan kan je hoogstwaarschijnlijk niet de juiste speakers betalen of mag je ze er niet neer zetten ( flauw heh!)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bluesman63

Citaat van: RobDr op april 17, 2013, 23:51:40
Kon helaas niet eerder reageren. Ik heb op de AV dgn Ken's demo mogen bijwonen. Weinig technisch; hij liet slechts muziek horen. Warm, maar de Boston speakers imponeerde me niet. De na11 speelt helaas officieel geen AIFF: Marantz wil daarvoor geen licenties betalen. Onofficieel "zal de na11 wel AIFF afspelen, maar een garantie krijg je niet" , aldus het marantz team. Ik had muziek op een usb-stick bij me, maar men was niet bereid een demo te doen. Vervolgens de user interface: die blijkt voor mij te summier. Ook hier een reactie van het marantz-team: "als er genoeg klachten zijn zal er wellicht wat aan worden gedaan". Niet erg klantvriendelijk. JRiver zou hier een alternatief zijn voor de marantz app; maar die heeft zijn eigen beperkingen bij een grote bibliotheek. Kortom: klank door demo op boston speakers niet overtuigend; geen aiff ondersteuning en een zeer zwakke user interface (nb alleen voor iphone, niet eens voor ipad). Dus geen marantz voor mij, maar of Linn of Naim. Ondanks dat de intro van de na11 een klein jaar is uitgesteld, hebben ze verzuimd die tijd ook aan te wenden om de interface aan te passen naar huidige maatstaven. Vooralsnog heeft marantz de streaming-boot t.a.v. Gebruikersgemak gemist......

Helaas zag ik dit aankomen. Marantz heeft wat betreft web interface/apps weinig geleerd van hun eerdere streamers. 
Blijkbaar denkt men dat de display belangrijker is dan goede apps. Vindt het ook klantvriendelijke reactie.

TurboMarco

Citeer
Vindt het ook klantvriendelijke reactie.




Vriendelijk?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)