Het is wel te horen..........

Gestart door erik62, maart 07, 2013, 20:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

#15
Citaat van: SB_Marantz op maart 11, 2013, 10:27:22
En jou ervaring is ?    byebye

Anders dan de scepticus.  :wink:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik62

Zo, heb de van den huls enkele dagen kunnen beluisteren en afgewisseld met de siltechs. Mijn " luistervrienden" en ik zijn eigenlijk tot de volgende bevindingen gekomen.
Van den hul: houdt de hoge tonen iets tegen en versterkt de lagen tonen iets. In eerste instantie klinkt dit erg mooi rond doch bij bepaalde muziekpassages mis ik iets. Het kan natuurlijk zijn datik erg gewend ben aan de siltech, maar toch......
Siltech: klinkt erg direct en open. Laat alle details tot in het uiterste horen. Soms irriteert het allerhoogste hoog zodat men het volume terug gaat draaien. De vaker omschreven " luistermoeheid " treedt dan op. Dit zal met van den hul the first niet gebeuren. Althans, in mijn set-up.
Ik hou ze allebei en wissel naar gelang mijn stemming.
Erik

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Citaat van: lo op maart 14, 2013, 18:25:09
Groot gelijk.

stupid   Jouw smaak en jouw ding, volgende keer kan het weer anders zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

#19
Kabels gebruiken als toonregeling?, lijkt mij gemakkelijker om de toonregeling van de versterker te gebruiken ( indien aanwezig)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 14, 2013, 19:39:16
Kabels gebruiken als toonregeling?, lijkt mij gemakkelijker om de toonregeling van de versterker te gebruiken ( indien aanwezig)

zo logisch maar ozo niet audiopiel  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 14, 2013, 19:39:16
Kabels gebruiken als toonregeling?, lijkt mij gemakkelijker om de toonregeling van de versterker te gebruiken ( indien aanwezig)

dan hebben ze ook hoop kabels nodig in een studio als de opname wat mist :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Nou, het zijn details, die verschillen tussen kabels, niet zo dramatisch als toonregeling. Maar, ja, "I'm a believer too": er zit verschil in, heb een VdHul naast een Siltech geprobeerd en heb hetzelfde gehoord als hierboven beschreven. Maar ik moet zeggen, sinds ik ben overgestapt op XLR denk ik wel dat de SOORT verbinding nog veel meer invloed heeft. Ik zou heel verbaasd zijn als een 1000€ XLR beter zou zijn dan mijn 125€ handgemaakte, denk dat ik hier nu echt niet veel verbetering meer kan maken.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

joep

Pas toen ik de v/d Hul "The Rock" (koolstof) XLR had was ik na jaren van uitproberen tevreden.

Cornelis1921

Citaat van: joep op maart 15, 2013, 07:34:10
Pas toen ik de v/d Hul "The Rock" (koolstof) XLR had was ik na jaren van uitproberen tevreden.
Ligt dat dan ook niet aan zo'n XLR-verbinding? Of waren de voorgangers ook XRL? Een gebalanceerde verbinding is een slok op een borrel.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Kan ik beamen - overstappen naar XLR is een veel grotere stap.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op maart 15, 2013, 14:53:34
Kan ik beamen - overstappen naar XLR is een veel grotere stap.

kabel blijft toch even lang  :-P dus zelfde stap  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik62

Dag,

Als we kleinere of grotere verjschillen kunnen horen in de door ons gebruikte interlinks, hoe is jullie ervaring dan met verschillende powercords?
Ik heb sinds kort een siltech op mijn cd speler en ik meen echt te horen dat ook deze iets sprankelender weergeeft dan mijn andere powercords.

Gr.

Erik

SB_Marantz

#28
Citaat van: John Wx op maart 15, 2013, 15:46:21
kabel blijft toch even lang  :-P dus zelfde stap  :angel:

Dan wel.

Komt nog bij dat wanneer je een echte XLR uitgang hebt er 6 dB meer uitgangsspanning is en ook niet geheel onbelangrijk is deze inverted of non-inverted?
Kan zelfs voor problemen zorgen!

Maar meestal is het gewoon dezelfde aftakking waar de RCA busjes ook aanhangen.................


XLR in en uitgangen horen m.i. niet aan/op gewone hifi apparaten maar aan /op professionele.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: erik62 op maart 19, 2013, 18:13:26
Dag,

Als we kleinere of grotere verjschillen kunnen horen in de door ons gebruikte interlinks, hoe is jullie ervaring dan met verschillende powercords?
Ik heb sinds kort een siltech op mijn cd speler en ik meen echt te horen dat ook deze iets sprankelender weergeeft dan mijn andere powercords.

Gr.

Erik
Kan je nagaan als je deze eraf haalt en aansluit, gaat een wereld voor je open.  :-D clown1

Effe zonder gekheid, weer een upgrade voor je set en je oren.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site