Watts en zo verder.........

Gestart door Rob46, januari 01, 2013, 12:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Och til er niet zo zwaar aan wat hier geschreven word ,koop als het kan gewoon de premium onder de premium spullen als je daar een goed gevoel bij hebt .
Zolang de premium onder de excellence versterkers minimaal 200 wpc en minstens 25kg wegen zit je wel goed volgens de kenners  :-D

Damn! ik kom met 180 wpc @ 25kg net wat tekort hier om aan de minimum systeem eisen te voldoen  frusty

clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Ik ook zie ik net, slechts een schamele 150W (8ohm) en slechts 17 Kg, of mag ik beide versterkers bij elkaar optellen, dan red ik de 25 Kg wel :evil:

TurboMarco

Tuurlijk mag je dat optellen  :-) ,mag ik dan ook de sub van 45kg en 800 Watt erbij tellen  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco



Gewoon ff 6000 Watt  jonguh  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

En dan vol open trekken en hopen dat die mooie Hifi krengen het na 5 minuten het nog doen.   clown1

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op januari 03, 2013, 20:57:24

Wat moet hij dan doen ?


Een amp over zijn nek wat gebeurt er dan ik heb het nog nooit gezien of gehoord

Citaat van: SB_Marantz op januari 04, 2013, 13:48:21

Vertel eens wat er dan precies gebeurt, zowel met de versterker als met de speaker a.u.b.   :wink:

Op een gegeven moment als er van de versterker nog meer watts wordt gevraagt dan hij kan leveren dan schiet de vervorming omhoog , de basspulsen worden lelijker en de druk valt weg , het punt van clippen wordt/is berijkt en inplaats van wisselstroom loopt er gelijkstroom door de speaker en dan zegt de veelal de tweeter dag , die gaat dus kapot .


vermogen en kilo's zijn leuk maar als het ontwerp slecht is met slechte onderdelen dan heb je veel watts en kilo's maar klinkt nog steeds niet .

UCD , van hypex paar honderdt gram 2500watt , daar gaat de kilo theorie al overboord .
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=8026

SB_Marantz

#97
Citaat van: bas focal marantz op januari 04, 2013, 17:22:54
Op een gegeven moment als er van de versterker nog meer watts wordt gevraagt dan hij kan leveren dan schiet de vervorming omhoog , de basspulsen worden lelijker en de druk valt weg , het punt van clippen wordt/is berijkt en inplaats van wisselstroom loopt er gelijkstroom door de speaker en dan zegt de veelal de tweeter dag , die gaat dus kapot .





Niet helemaal Bas.
Wanneer een versterker tegen zijn voedingspanning loopt en gaat clippen wordt weliswaar de sinus afgevlakt maar echt gelijkstroom kun je dit niet noemen.

Tijdens een meting met toevallig de versterker van Marcel overstuurde ik de versterker redelijk fors en meette niet meer dan 180 mV aan offset.
Hij zat er met zijn neus bovenop onderwijl ik hem van alles uitlegt heb over het versterker gebeuren.

sinus,sweep,blok,clippen,offset etc.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op januari 04, 2013, 17:22:54
Op een gegeven moment als er van de versterker nog meer watts wordt gevraagt dan hij kan leveren dan schiet de vervorming omhoog , de basspulsen worden lelijker en de druk valt weg , het punt van clippen wordt/is berijkt en inplaats van wisselstroom loopt er gelijkstroom door de speaker en dan zegt de veelal de tweeter dag , die gaat dus kapot .


vermogen en kilo's zijn leuk maar als het ontwerp slecht is met slechte onderdelen dan heb je veel watts en kilo's maar klinkt nog steeds niet .

UCD , van hypex paar honderdt gram 2500watt , daar gaat de kilo theorie al overboord .
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=8026

Ken jij een normale combinatie waarbij dat gebeurt in een woonkamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

#99
Citaat van: pameijer op januari 04, 2013, 15:20:50
De binnenkant van die versterker was puur als voorbeeld van een eerdere stelling van mij: een echt goede versterking heeft grote voedingen nodig bij voorkeur gescheiden voor elk kanaal één. En ja, ik heb bepaalde overtuigingen vanuit mijn eigen argumenten. En sta zekers open voor andere argumenten maar wil dien dan wel horen!
Wat hebben resonanties van de behuizing van een speaker te maken de controle van een versterker over een driver? En waarom is dat dan een argument dat mijn stelling omver kiepert? Uiteindelijk moet uiteraard het hele plaatje kloppen voor een hifigeluid, dus ook de klankkast, de drivers, de versterking, de opname etc.
Nee, dat bedoel ik niet. Clipping is een versterker overvragen op een bepaald moment, ik heb het echt puur over de geluidskwaliteit, niet over dit soort excessen.
Tripath ja  :lol: , deze heb ik:

Werkt zelfs op batterijen! :schater:
Ik hoorde verschil bij de verschillende versterkers, en voor mij was dat verschil groter dan verklaard kan worden door autosuggestie. Maar ik sta absoluut open voor een shootout zoals jij die op het ht-forum wel eens heb gehad, ben benieuwd!
stupid Het HT-forum: daar wordt toch ook zoveel geband?  clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op januari 04, 2013, 20:47:43
Ken jij een normale combinatie waarbij dat gebeurt in een woonkamer
Niet persoonlijk , maar je ziet welleens mensen die een nieuwe tweeter nodig hebben , hoeveel dat er zijn door ondeskundig gebruik van hun apparatuur kan ik niet zeggen , en dan bedoel in die genen die te hard hebben gespeelt .


Het zijn tweeters die als eerste sneuvelen als de versterker clipt .


mountainbiker

#101
Citaat van: pameijer op januari 04, 2013, 15:20:50
De binnenkant van die versterker was puur als voorbeeld van een eerdere stelling van mij: een echt goede versterking heeft grote voedingen nodig bij voorkeur gescheiden voor elk kanaal één. En ja, ik heb bepaalde overtuigingen vanuit mijn eigen argumenten. En sta zekers open voor andere argumenten maar wil dien dan wel horen!
Wat hebben resonanties van de behuizing van een speaker te maken de controle van een versterker over een driver? En waarom is dat dan een argument dat mijn stelling omver kiepert? Uiteindelijk moet uiteraard het hele plaatje kloppen voor een hifigeluid, dus ook de klankkast, de drivers, de versterking, de opname etc.
Nee, dat bedoel ik niet. Clipping is een versterker overvragen op een bepaald moment, ik heb het echt puur over de geluidskwaliteit, niet over dit soort excessen.
Tripath ja  :lol: , deze heb ik:

Werkt zelfs op batterijen! :schater:
Ik hoorde verschil bij de verschillende versterkers, en voor mij was dat verschil groter dan verklaard kan worden door autosuggestie. Maar ik sta absoluut open voor een shootout zoals jij die op het ht-forum wel eens heb gehad, ben benieuwd!
Ik heb een tripod!!! Ik sta dan ook open voor een shootout!! Kan alleen volautosuggestie!! :evil: :evil: De hoge tonen voeren de boven toon maar de bass mag er ook zijn.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

bas focal marantz

Citaat van: mountainbiker op januari 04, 2013, 23:09:10
Ik heb een tripod!!! Ik sta dan ook open voor een shootout!! Kan alleen volautosuggestie!! :evil: :evil: De hoge tonen voeren de boven toon maar de bass mag er ook zijn.
Ik heb ergens een plaatje gezien met impedantie in verhouding met hoogweergave , die werdt luider of zachter al na gelang de impedantie van de speaker die je erop aansluiten .

cz79

#103
Zoveel bas geeft de M60 niet, dan kun je beter een Browning .50 MKII op een tripod zetten :-P

bas focal marantz

ik zie dat ik weer ergens overheen lees  HLP


CiteerTripath ja  , deze heb ik:

Ik heb ergens een plaatje gezien met impedantie in verhouding met hoogweergave , die werdt luider of zachter al na gelang de impedantie van de speaker die je erop aansluiten .